صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نه - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نه - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

یکسری شیطنت کردند مس نتیجه نگیرد

خدایی: همه مقصریم عذرخواهــــــــی می‌کنم

میلاد خدایی‌اصل، مدافع مس کرمان از اینکه تیمش به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کرد خیلی ناراحت است. خدایی که یکی از بازیکنان اصلی مس بود و خیلی تلاش کرد در لیگ برتر بمانند، هنوز هم باور ندارد نماینده کرمان به لیگ یک سقوط کرده. البته او همه عوامل را مقصر می‌داند و می‌گوید نباید تقصیر را گردن یک یا چند نفر انداخت. میلاد خدایی‌اصل، مدافع جوان مس کرمان در مورد سقوط تیمش، اتفاقاتی که افتاد و... صحبت می‌کند.

سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
 خیلی امیدوار بودید مس کرمان در لیگ برتر بماند اما در نهایت سقوط کرد...
بالاخره تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کند شرایط خاصی دارد و با یکسری مشکلات مواجه است. مشکلات باشگاهی و بازیکن‌گیری از جمله آنها هستند. ما شرایط‌مان خوب بود و ۸ امتیاز با تیم بالاتر اختلاف داشتیم. سقوط واقعاً غیرممکن شده بود اما همه چیز دست به دست هم داد که این اتفاق بیفتد. شرمنده مردم کرمان شدیم و امیدوارم سال بعد مس به لیگ برتر برگردد. من چیزی جز شرمندگی ندارم بگویم. صد درصد همه مقصر هستیم. بازیکن، مربی، مسئولان و همه نقش داشتیم و نمی‌شود گفت اشتباه از یک یا چند نفر بوده. این یک شکست دسته‌جمعی بود. من فکر می‌کنم مس کرمان با آن زیرساخت‌ها و پتانسیل بالایی که دارد می‌تواند بزودی باز هم برگردد و ان‌شاءالله باز هم مس کرمان را در آسیا ببینیم.
چطور شد که فرزاد حسین‌خانی تصمیم به خداحافظی و جدایی گرفت؟
آقای حسین‌خانی قرارداد ۲ ساله با مس کرمان داشتند و قرار بود فصل بعد هم کنار تیم باشند اما بعد از سقوط تیم چنین تصمیمی گرفت. شاید یکی دیگر بیاید و به مس کرمان کمک کند. آقای حسین‌خانی در این مدت خیلی اذیت شد و تحت فشار بود. فکر می‌کنم به خاطر اینکه به لحاظ شخصی و خانوادگی شرایط سختی را تحمل کردند، چنین تصمیمی گرفت. وگرنه ایشان ایده داشت و می‌خواست بهترین اتفاقات برای مس کرمان رقم بخورد اما سقوط باعث شد آقای حسین‌خانی خیلی غمگین شوند. به هر حال آقای حسین‌خانی اسطوره باشگاه مس کرمان است و توانست تیم را بعد از ۸، ۹ سال به لیگ برتر بیاورد. یکسری شیطنت کردند که نتیجه نگیرد اما او همیشه در کرمان محبوب است. باز هم می‌گویم در سقوط کردن مس کرمان همه مجموعه نقش مساوی داشتند و گردن یک شخص خاص نباید انداخت. همه درگیر بودند و تلاش کردند اما قسمت چنین شد. با این اتفاق هم آقای حسین‌خانی تصمیم گرفت دیگر کنار تیم نباشد که شاید در این برهه از زمان تصمیم خوبی برای خودش باشد اما مطمئن باشید باز هم برمی‌گردد. با قدرت و مصمم‌تر از قبل.
منظور از اینکه گفتی یکسری شیطنت می‌کردند، چه کسی بوده؟
روزی که تیم شروع کرد همه درگیر بودند. مدیریت با مربی، مربی با بازیکن و... کلاً همه در کرمان چنین مسأله‌ای داشتند. وقتی در یک جمع ۱۰ نفره هم ۳ نفر ساز مخالف بزنند تیم به مشکل می‌خورد. کرمان درگیر پارتی‌بازی شد که این مسأله تیم را از ریتم خارج کرد. در واقع همه به دنبال خودنمایی و قدرت‌نمایی بودند که باعث شد مس کرمان سقوط کند و حالا همه ضرر کردند.
منظورت مس رفسنجان است؟
بنده خداها کاری نداشتند و بودجه‌شان متفاوت با ما بود. اگر بگوییم مس رفسنجان دنبال چنین مسأله‌ای بود توجیه است چون ما یک تیم مستقل با بودجه جداگانه بودیم.
بعد از باخت به مس رفسنجان یکسری شایعه هم به وجود آمد که از محمد ربیعی خواستند در این بازی به مس کرمان کمک کند اما این کار را نکرد...
این شایعه‌ها همیشه در فوتبال بوده و هست و وقتی تیمی در خطر سقوط قرار بگیرد و با هم‌استانی‌اش بازی داشته باشد چنین بحث‌هایی مطرح می‌شود. در صورتی که چنین نیست و هیچ تیم و حتی مربی و بازیکنی چنین کاری نمی‌کند. چون اولین کسی که آبرویش می‌رود خودش است. پس شک نکنید هیچ‌کس وجدانش را زیر پا نمی‌گذارد و چنین کاری نمی‌کند. ما خیلی هم خوشحال هستیم که مس رفسنجان با تمام قدرت کار کرد. مس کرمان هم دنبال کم‌کاری حریف نبود.
پس چرا وقتی ۸ امتیاز با تیم بالاتر اختلاف داشتید در نهایت سقوط کردید؟
یکسری اتفاقات در مجموع افتاد که باورکردنی نبود. کسی باور نمی‌کرد نفت چنین اختلافی را جبران کند. شاید خودمان شل گرفتیم و شرایط از دست‌مان خارج شد که در نهایت همه اتفاقات بد هم افتاد.
قراردادت با مس کرمان تمام شده. ممکن است در این تیم بمانی؟
بله، تمام شده اما باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی