صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشت - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

آماده باش ساپینتو به حسینی

کلین شیت کن، پنالتی بگیر

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

گرچه سینا سعیدی‌فر در بازی با تراکتور نمایش امیدبخشی داشت و نشان داد در آینده می‌شود روی توانایی‌هایش بیشتر حساب کرد اما ریکاردو ساپینتو قصد ندارد به این دروازه‌بان جوان و کم تجربه در بازی‌های حساس جام حذفی میدان دهد و برنامه او بازگرداندن سید حسین حسینی به قفس توری استقلال است.
حسینی فصل پیش بیشترین کلین شیت را در لیگ برتر داشت و در فصل جاری نیز کم دروازه استقلال را بسته نگه نداشته و با اینکه در برخی بازی‌ها دچار افت فنی شده و گل‌هایی دریافت کرده که دور از انتظار بوده اما همچنان نفر اول این پست محسوب می‌شود و ساپینتو هم نگاهش نسبت به شماره یک استقلال تغییر نکرده و قصد دارد در بازی‌های حساس باقی مانده جام حذفی بازهم به این دروازه‌بان میدان دهد.
سرمربی استقلال روی توانایی‌های حسینی عمیقاً حساب کرده و می‌داند داشتن یک دروازه‌بان آماده و قبراق تا چه اندازه او را در جام حذفی به موفقیت خواهد رساند.
بسته نگه داشتن دروازه‌ استقلال در جام حذفی و موفقیت در پنالتی‌های احتمالی ساپینتو و شاگردانش را به سمت قهرمانی در جام حذفی سوق خواهد داد و حسینی که در سوابق خود در جام حذفی بارها از عهده این عملیات بخوبی برآمده، گزینه بسیار ایده‌آلی در این روزهای سرنوشت‌ساز محسوب می‌شود تا ساپینتو و استقلال را به سمت موفقیت سوق دهد.
مرد پرتغالی طی روزهای گذشته صحبت‌هایی در این راستا با حسینی داشته و از این دروازه‌بان خواسته با روحیه بالا به قفس توری استقلال باز گردد تا دستیابی به جام قهرمانی محقق شود و استقلال یک جام را به هوادارانش هدیه دهد.
حتی به حسینی گفته شده که توجهی به انتقادهایی که اخیراً در فضای مجازی علیه او باب شده نداشته باشد و با همان انگیزه و انرژی همیشگی در چهارچوب دروازه قرار بگیرد تا استقلال را به سمت قهرمانی در جام حذفی سوق دهد. دروازه‌بان استقلال نیز از حساسیت‌های فوق‌العاده دو بازی آینده کاملاً آگاه است و خوب می‌داند که اگر در این دو بازی نمایش مطلوبی داشته باشد بسیاری از انتقادها فروکش خواهد کرد.
در روزهای اخیر حتی بحث جذب دروازه‌بان دوم مدعی بازی در استقلال باب شده و حتی درباره اینکه ممکن است پورحمیدی یا اخباری به استقلال ملحق شوند، داغ شده است. برخی معتقدند که چون حسینی رقیبی ندارد کمی افت کرده اما این تحلیل فاقد ارزش است چون اگر بود علیرضا بیرانوند نیز باید دچار افت می‌شد چون او نیز در پرسپولیس رقیب سرسختی ندارد. علاوه برآن فصل پیش هم حسینی رقیبی در استقلال نداشت و در آن شرایط توانست کلین شیت‌های بسیاری را به‌نام خودش ثبت کند و تبدیل به اول مرد استقلال در راه قهرمانی شود.
این تحلیل‌ها درواقع غیرکارشناسی و احساسی است و با اینکه نمی‌شود حسینی فصل جاری را با حسینی فصل قبل قیاس کرد اما باید توجه داشت که افت یک دروازه‌بان وابسته به عوامل متعددی است و دفاع تیمی و آمادگی ذهنی نیز اثر بسیاری در بالارفتن روحیه گلرها خواهد داشت.
به هرحال حتی اگر بخشی از این تحلیل‌ها را نزدیک به واقعیت بدانیم اما پیش روی حسینی یک فرصت طلایی قرار گرفته تا تمام این تحلیل‌ها جای خود را به تعریف و تمجید از دروازه‌بانی بدهد که با استقلال سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد و روزهای درخشان او هرگز از یاد و خاطر هواداران این باشگاه نخواهد رفت.
تردیدی نباید داشت که اگر حسینی در دو بازی آتی جام حذفی همان باشد که هم ساپینتو انتظار دارد و هم هواداران، اوضاع ناگهان به نفع او تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت و چه بسا همین‌ها که امروز از او انتقاد می‌کنند، حسینی را بابت درخشش احتمالی در جام حذفی مورد ستایش قرار دهند.
آیا حسینی می‌تواند ابرهای سیاهی که در برابرش قرار گرفته را با دو بازی درخشان در جام حذفی کنار بزند و لبخند شادی را بر لب سرمربی‌اش و هواداران استقلال بنشاند؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی