فاطمی: کنترل استرس و هیجان، برگ برنده بازی حذفی خواهد بود

بیرانوند بهترین بازیکن پرسپولیس است

مسعود قراگزلو
خبرنگار

فراز فاطمی مهاجم اسبق پرسپولیس در رابطه با دلایل قهرمانی این تیم و سبقت گرفتن از استقلال و سپاهان در حساس‌ترین مقطع لیگ صحبت می‌کند. فاطمی در رابطه با بهترین مهاجم پرسپولیس در هفته‌های پایانی صحبت می‌کند و در مورد فینال جام حذفی معتقد است که پرسپولیس و استقلال در جام حذفی هم فینال را تکرار خواهند کرد و برای پیروزی در این دیدار هم موارد دیگری را مهم و تأثیرگذار می‌داند.
 فکر می‌کنید چه عاملی در نهایت منجر به این شد که پرسپولیس قهرمان شود؟
پرسپولیس در پنج دوره‌ای که قهرمان شد تجارب خوبی کسب کرد. از سوی دیگر در هفت یا هشت هفته متوالی هم ذهنیت برنده خواهی منجر به این شد که در هشت سال اخیر در هفت دوره‌اش پرسپولیس قهرمان شود که در این فصل هم ذهنیت برنده خواهی و قهرمانی در پرسپولیس موج می‌زد و به عبارتی بازیکنان پرسپولیس موفق شدند بر هیجان و استرس بازی‌های آخر غلبه کنند، در حالی که تیم‌های استقلال و سپاهان با وجود آنکه تیم‌های خوبی هم بودند مانند پرسپولیس نتوانستند به استرس‌شان غلبه کنند. از سوی دیگر پرسپولیس بر این اضطراب و استرس غلبه کرد و موفق به کسب عنوان قهرمانی شد تا موفق شود در هشت سال اخیر برای هفتمین بار هم جام قهرمانی را بالای سر ببرد که کار بزرگی بود.
 نقش کادر فنی در قهرمانی پرسپولیس چقدر تأثیرگذار بود؟
 یحیی در بین سه مربی بالای جدول فوق‌العاده بود و با آرامش خیلی خاصی موفق شد این مهم را به تیمش انتقال دهد. یحیی حتی بعد از شوک‌هایی نظیر از دست دادن لوکادیا و چند موضوع دیگر هم موفق شد تیم را خوب جمع و جور کند و اجازه ندهد تیمش به حاشیه برود.
 در مقابل نساجی تیم پرسپولیس و عملکردش را چگونه ارزیابی کردید؟
پرسپولیس این بازی را خیلی خوب و قدرتمندانه شروع کرد و در همان دقیقه اول به گل رسید و به نوعی هیجان و استرس خیلی زود از روی دوش تیم برداشته شد، از این رو بازیکنان پرسپولیس با آرامش بازی کردند و در ادامه با بازی خوب و برترشان موفق شدند با بردی پر گل لیگ را تمام کنند و در ورزشگاه شهید وطنی جشن قهرمانی بگیرند.
 به عنوان مهاجم اسبق پرسپولیس، بهترین مهاجم فصل بیست و دوم را چه بازیکنی از پرسپولیس می‌دانید؟
بعد از عمل جراحی خیلی سختی که عیسی داشت خیلی خوب به مسابقات بازگشت و بهترین مهاجم پرسپولیس در بازی‌های اخیر تیم که فوق‌العاده برای پرسپولیس اهمیت داشت عیسی آل‌کثیر بود که هم گل دربی را زد و هم در بقیه بازی‌های حساس در امر گلزنی یا گلسازی نقش پر رنگی داشت.
 بهترین بازیکن فصل پرسپولیس را چه بازیکنی می‌دانید؟
چند بازیکن بودند که بهتر از بقیه بازیکنان ظاهر شدند، از این‌رو من علیرضا بیرانوند را بهترین بازیکن پرسپولیس و تأثیرگذارترین بازیکن تیم سرخپوش پایتخت می‌دانم؛ دروازه‌بانی که در کارهای دفاعی عالی بود و در دریافت کمترین گل خورده پرسپولیس نقش مهمی داشت. جدا از اینکه در بازیسازی و شکستن پرس حریفان بسیار خوب و تأثیرگذار بود. بعد از علیرضا، فکر می‌کنم ترابی و وحید امیری هم خیلی عالی بودند. ترابی مهره‌ای غیر قابل مهار بود و وحید امیری هم به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم و به عنوان یک بازیکن چند پسته همان آرامش یحیی را به تیمش انتقال می‌داد که خیلی مهم بود.
 در رابطه با جام حذفی چه صحبتی دارید و فکر می‌‌کنید چه تیم‌هایی به فینال رسیده و در نهایت قهرمانی به چه تیمی می‌رسد؟
به نظرم پرسپولیس و استقلال به فینال می‌رسند و در این بین هر تیمی که آرامش بیشتری داشته باشد برنده خواهد بود. برگ برنده فینال حذفی هم حفظ کنترل و استرس و هیجان ناشی از دیدار فینال است که می‌تواند تیم برنده را تعیین کند.

جستجو
آرشیو تاریخی