صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

یک سبد گل تقدیم به هواداران غمگین

خداحافظی با اشک و لبخند

نه کسی در مخیله‌اش می‌گنجید که استقلال لیگ را با به ثمر رساندن 7 گل به پایان برساند و نه هیچ کس باور داشت که تراکتور با این تیم آماده و قبراق خود 7 بار مقابل استقلال تسلیم شود. نتیجه بازی استقلال و تراکتور را در ایستگاه پایانی لیگ برتر باید اعجاب‌آورترین نتیجه فصل جاری نامید؛ حتی در طول تمام دوران برگزاری لیگ برتر! شاید اگر استقلال مقابل تیمی بی‌نام و نشان قرار می‌گرفت می‌شد تا حدی وقوع یک بازی پر گل را پیش‌بینی کرد اما استقلال نتیجه‌ای به دست آورد که در سال‌های اخیر حتی مقابل تیم‌های گمنام حاضر در جام حذفی نیز به دست نیاورده بود.
استقلال در شبی که نظاره‌گر قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بود، جشنواره‌ای از گل را مقابل تراکتور به پا کرد تا علاوه بر اینکه عنوان گلزن‌ترین تیم فصل بیست و دوم را به خود اختصاص می‌دهد، خداحافظی جذابی با هواداران خود داشته باشد. هوادارانی که بی‌شک انتظار قهرمانی تیم خود را در فصل جاری می‌کشیدند اما در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه سومی به کار خود خاتمه دادند.
این گل‌هایی که استقلال وارد دروازه تراکتور کرد، عمیقاً آبی‌ها را با روحیه‌ای مضاعف به میدان بازی با نساجی در جام حذفی خواهد برد اما حقیقتاً این برد نیز نباید استقلال را گمراه کند و استقلال همچون بازی با هوادار که شش بار موفق به گلزنی شده بود، نباید در باد این برد بخوابد و دو بازی باقی مانده را آسان بگیرد.
بعد از پیروزی بزرگ مقابل هوادار که حرف و حدیث‌های بسیاری به دنبال داشت، استقلال در دربی نمایش اطمینان‌بخشی نداشت و 3 امتیاز ارزشمند را در آن میدان از کف داد تا عملاً جام قهرمانی را نیز تقدیم حریف سنتی خود کند. حالا نیز همان شرایط دوباره تکرار شده است و اگر استقلال بخواهد با این نیت که تیمی دست نیافتنی در فاز هجومی است گام به دو بازی باقی مانده جام حذفی بگذارد، باز هم ممکن است تنبیه شود و این بار نیز جام دیگری را از کف بدهد.
استقلال به واقع باید در دو بازی باقی مانده خود نیز مقابل نساجی و یکی از دو تیم هوادار یا پرسپولیس به مانند بازی با تراکتور در خط حمله سیری‌ناپذیر و در خط دفاع تیمی کم نقص جلوه کند تا شانس موفقیتش در جام حذفی فزونی بگیرد.
شاگردان ریکاردو ساپینتو در میدان بازی با تراکتور در فاز هجومی بسیار با هوش و سیری‌ناپذیر بودند به طوری که حتی ممکن بود اگر موقعیت‌های استقلال تبدیل به گل شود، تعداد گل‌های زده آبی‌ها در این میدان دو رقمی هم بشود.

بیانیه استقلال علیه خبیری:
عضو هیأت مدیره تا این حد ادبیات سخیف و سطح پایین دارد!

 چالش‌های میان سرخابی‌ها پس از پایان لیگ برتر نیز ادامه دارد. در نشست خبری بعد از بازی با تراکتور بود که ساپینتو اعلام کرد قهرمانی پرسپولیس را تبریک نمی‌گوید چرا که استقلال شایسته بالای سر بردن جام بود و نه تیم حریف. صحبت‌هایی که با واکنش تند و عجیب عضو هیأت مدیره پرسپولیس همراه بود. حسین خبیری خطاب به ساپینتو گفته بود: «او یک آدم بی‌فرهنگ و بی‌شخصیت است! ساپینتو نشان داده فقر فرهنگی و شخصیتی دارد. اگر شخصیت داشت یاد می‌گرفت به تیم قهرمان احترام بگذارد. با حرف کسی مثل او قهرمانی و تلاش بازیکنان ما زیر سؤال نمی‌رود.» حالا باشگاه استقلال نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده و بیانیه‌ای را منتشر کرده است: «باشگاه استقلال بارها و بارها در طول این فصل نشان داده هیچ علاقه‌ای به مجادله کلامی و بیانیه‌نویسی‌های اعتراضی نداشته اما هر بار در مقام پاسخگویی و دفاع از حقوق تضییع شده ناچار به واکنش شده است. متأسفانه حسین خبیری، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس علاقه بسیاری دارد هر از گاهی در مورد تیم بزرگ استقلال صحبت کند و با خودشیرینی به‌دنبال پیدا کردن جایی در میان هواداران تیمش باشد. باعث تأسف بسیار است که عضو هیأت مدیره یک باشگاه تا این حد ادبیات سخیف و سطح پایینی دارد. این حرف نشان‌دهنده نگاه حرفه‌ای و منصفانه سرمربی تیم استقلال است و هیچ گونه بی‌احترامی به هیچ تیمی نبود. اما متأسفانه خبیری که پیش از این هم اظهار نظر اضافی در مورد کاپیتان استقلال انجام داد و به همین دلیل توبیخ شد، باز هم خارج از حد و حدود و اندازه خود صحبت کرده و به سرمربی تیم استقلال بی‌احترامی کرده است. باشگاه استقلال در راستای حمایت از حقوق سرمربی و هواداران خود، به‌دلیل این صحبت‌های سخیف و بی‌ادبانه از عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی شکایت می‌کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی