صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

دو بار با خواسته قلبی مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی بازی نکردم

جهانبخش: برای خط قرمزهای کشورم احترام قائلم

علیرضا جهانبخش چند روز قبل موفق شد عنوان قهرمانی لیگ هلند را همراه با فاینورد تصاحب کند. او در گفت‌وگو با ایسنا به سؤالاتی درباره قهرمانی فاینورد در لیگ هلند، انتشار تصویری حاشیه‌ساز پس از قهرمانی این تیم، بازی با رم و کری‌های مورینیو و همگروهی ایران با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ در جام‌ملت‌های آسیا صحبت کرد.

امیر اسدی
روزنامه نگار
 قهرمانی در هلند؛ این موضوع انگار به یک اتفاق عادی برای علیرضا جهانبخش تبدیل شده. قبول داری بازگشت به هلند بعد از حضور در انگلیس برای تو خوش‌یمن بوده؟
یکی از دلایلم برای انتخاب فاینورد قهرمانی با این تیم بود. فاینورد باشگاهی خوب، با هوادارانی بزرگ است و سرمربی تیم هم سرمربی آلکمار بود که قبلاً با او کار کرده بودم. وقتی فاینورد را انتخاب کردم آرزویم این بود که با این تیم به قهرمانی در لیگ برسیم. پارسال تیم خیلی خوبی داشتیم و در کنفرانس لیگ به فینال رسیدیم ولی امسال قهرمانی در لیگ هدف اصلی بود و خوشبختانه در فصلی بسیار خوب که تاکنون تنها یک باخت داشته‌ایم به این هدف رسیدیم و خوشحالم عضو باشگاه خیلی خوب فاینورد هستم و توانستم با این تیم به مقام قهرمانی برسم.
یکی از حاشیه‌هایی که بعد از قهرمانی فاینورد ایجاد شد، انتشار تصویری از تو در کنار یکی از بازیکنان رژیم صهیونیستی بود.
موضع من در این اتفاق مشخص است و نیاز به تفسیر رسانه‌ای ندارد. من در این چند سال در عمل ثابت کردم که نظرم درباره خطوط قرمز کشورم چیست و چقدر برای آنها احترام قائلم. یک بار هفت سال پیش و وقتی خیلی جوان‌تر از امروز بودم و یک بار دیگر دو سال قبل وقتی عضو همین تیم فاینورد بودم نظرم را در عمل نشان دادم. در هر دو بار هم بر اساس خواسته قلبی خودم تصمیم گرفتم که با وجود تعارض با قرارداد حرفه‌ای مقابل تیم‌هایی از این رژیم بازی نکنم چون معتقدم انسانیت و دفاع از مظلوم ارزش بسیار بیشتری دارد. در هر دو مرتبه هم‌ باشگاه‌هایم به تصمیمی که گرفتم نهایت احترام را گذاشتند. در این چند سال هم چیزی عوض نشده که من بخواهم نظرم را عوض کنم و احترامی که در گذشته به قوانین و اعتقاداتم می‌گذاشتم، الان هم پابرجاست.
 شاید یکی از افسوس‌های شما حذف در لیگ اروپا بود، آن هم پس از برد در بازی رفت برابر رم.
فکر می‌کنم این فصل می‌توانستیم خیلی راحت دو جام بگیریم، در لیگ اروپا و در جام حذفی. در لیگ اروپا در پنج دقیقه آخر برابر رم، بازی را به آنها دادیم و در وقت اضافه شکست خوردیم. در جام حذفی هم برابر آژاکس بازی بسیار نزدیکی بود و موقعیت‌های خیلی خوبی را در خانه داشتیم ولی متأسفانه آن بازی را باختیم. برای هواداران ما خیلی قشنگ می‌شد اگر می‌توانستیم در لیگ اروپا به نیمه نهایی برویم و در جام حذفی هم قهرمان شویم ولی در کل قهرمانی در لیگ برای آنها یک جذابیت و شیرینی دیگری داشت. فردای قهرمانی‌مان در لیگ جشنی بزرگی در خیابان گرفتند و نزدیک ۱۵۰، ۲۰۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و این نشان می‌دهد که این عنوان چقدر برای آنها دلنشین و لذت‌بخش بود.
درباره قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا هم صحبت کنیم. بعد از همگروهی ایران با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ، خیلی‌ها گفتند گروه ما آسان است. تو با آنها موافقی؟
 من همیشه گفته‌ام تیم‌ها در آسیا در حال پیشرفت‌اند و هیچ بازی آسانی وجود ندارد. خیلی‌ها می‌گویند گروه ما گروه آسانی است اما من اصلاً موافق این مسأله نیستم. همه بازی‌ها سخت است و همه تیم‌ها برای نتیجه گرفتن می‌آیند. همه تیم‌ها در حال پیشرفت‌اند به همین خاطر باید از مرحله گروهی خیلی محکم کارمان را شروع کنیم و نشان دهیم که هدف بزرگی در جام ملت‌ها داریم.

جستجو
آرشیو تاریخی