صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

قهرمانی پرسپولیس با رکوردشکنی بیرو و کمال

جام پانزدهم 6 تا بالاتر از استقلال!

محسن ذاکری
 روزنامه‌نگار
پرسپولیس برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر شد تا سرخ‌ها پایانی فوق‌العاده در این فصل دشوار داشته باشند و بعد از یک فصل نایب قهرمانی دوباره پادشاه فوتبال ایران لقب بگیرند. قهرمانی سرخ‌ها با تمام شیرینی‌های فنی برای هواداران پرسپولیس، اعضای تیم، مدیریت باشگاه و پیشکسوتان با تمام جزئیات فنی و حواشی، رکوردهای فوق‌العاده‌ای را هم برای این تیم و اعضایش رقم زد که می‌تواند حلاوت این قهرمانی را بیشتر کند.
  پرسپولیس با بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل نساجی صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر شد. سرخ‌ها در 30 بازی فقط 13 گل خوردند و بالاتر از مس رفسنجان که 15 گل دریافت کرد صاحب بهترین خط دفاعی شدند. پرسپولیس همچنین با 33 تفاضل گل بیشترین تفاضل گل را به نام خود ثبت کرد.
  پرسپولیس با پیروزی مقابل نساجی صاحب بیستمین برد هم شد تا دوسوم بازی‌هایش را برده باشد و بیشترین تعداد برد در این فصل را مال خود کند. پرسپولیس همچنین برترین تیم خارج از خانه این فصل لقب گرفت چرا که در بازی‌های بیرون از خانه 36 امتیاز گرفت. پرسپولیس با 6 تساوی کمترین تساوی‌های این فصل را مال خود کرد.
  پرسپولیس با هفتمین پیروزی متوالی در لیگ برتر این فصل صاحب بیشترین تعداد برد متوالی در لیگ بیست و دوم شد. سرخ‌ها بعد از باخت به سپاهان در هفته بیست و سوم، به ترتیب مس رفسنجان، ملوان، مس کرمان، استقلال، پیکان، گل‌گهر و نساجی را شکست دادند تا صاحب 7 برد متوالی در این فصل شوند.
  پرسپولیس یحیی رکورد بردهای متوالی خودش را هم شکست. پرسپولیس در لیگ نوزدهم 7 برد متوالی به دست آورد اما حالا با احتساب برد حذفی مقابل گل‌گهر صاحب 8 پیروزی پشت سر هم شده و رکورد بردهای متوالی یحیی شکست.
- با دو گلی که حسن پورحمیدی از فولاد خورد، بیرانوند با ثبت کلین شیت لیگ هجدهم و بیشترین تعداد بسته نگه داشتن دروازه خود صاحب دستکش طلایی این فصل شد. همچنین بیرانوند رکورد کلین شیت در لیگ 16 تیمی را نیز شکست.
  این پانزدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ فوتبال ایران بود. از این تعداد سرخ‌ها 8 بار قهرمان لیگ برتر شده‌اند. پرسپولیس با این قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم فوتبال ایران از حیث کسب قهرمانی در مسابقات سراسری و لیگ برتر است. فاصله تعداد قهرمانی پرسپولیس در لیگ با نزدیکترین رقیبش استقلال 6 جام است.
  کمال کامیابی‌نیا کاپیتان دوم پرسپولیس با قهرمانی در لیگ بیست و دوم صاحب ششمین جام قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها شد و از محرم نویدکیا که با سپاهان 5 قهرمانی داشت عبور کرد. البته کمال همچنان نفر دوم پرافتخارترین بازیکنان لیگ برتر است چرا که سیدجلال حسینی 9 جام قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کرده است. البته سیدجلال با کسب اولین جام قهرمانی در نقش مربی برای دهمین بار این جام را لمس کرد.
  یحیی گل‌محمدی با رسیدن به سومین جام قهرمانی لیگ برتر به تعداد قهرمانی‌های برانکو ایوانکوویچ در این مسابقات رسید. یحیی حالا امیر قلعه‌نویی را با 5 قهرمانی در لیگ برتر بالای سر خود می‌بیند.

ZOOM
پروین: پنج هفته زودتر گفتم پرسپولیس قهرمان می‌شود
علی پروین چهره سرشناس فوتبال کشورمان حسابی از قهرمانی تیم محبوبش، پرسپولیس در لیگ بیست و دوم شادمان است. او در یک مصاحبه کوتاه به خبرنگار ما گفت: «دم بچه‌های تیم گرم. آن روزهایی که خیلی‌ها از قهرمانی این تیم ناامید شده بودند 5، 6 هفته قبل از اتمام فصل مصاحبه کردم و گفتم این پرسپولیس قهرمان می‌شود و خدا را شکر که همین هم شد.» پروین اضافه کرد: «یحیی امسال خیلی سختی کشید. به او، افشین پیروانی و کریم باقری تبریک ویژه می‌گویم. همچنین به بازیکنان تیم، امید عالیشاه و وحید امیری کاپیتان‌ها که خیلی زحمت کشیدند. بقیه بازیکنان هم خوب بودند. نمی‌توانم بگویم کدام یک از آنها، بهترین بازیکن فصل تیم بودند چون همه به یک اندازه در این قهرمانی سهم داشتند. ان‌شاءالله پرسپولیس بعد از این جام، قهرمان جام حذفی شود.» سرمربی پیشین پرسپولیس در نهایت گفت: «رضا درویش از دوستان خوب من است و برای اینکه تیم به آرامش برسد، خیلی کار کرد. هم خودش و هم اعضای هیأت مدیره. امیدوارم به خاطر این قهرمانی، بماند و باشگاه را مدیریت کند. پرسپولیس به چنین مدیری نیاز دارد.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی