صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

گل‌گهر سیرجان صفر - صنعت‌نفت آبادان یک

پیروزی در سیرجان، هلهله در بندر

صنعت نفت برای ماندن نیاز به امتیاز داشت و امیدوار به شکست مس کرمان مقابل سپاهان بود تا بقایش در لیگ قطعی شود. اتفاقی که در نهایت هم رخ داد. شاگردان عبدالله ویسی بازی را خیلی خوب شروع کردند و در نیمه اول تیم برتر میدان بودند. کاملاً هم مشخص بود که لحظه به لحظه نتیجه بازی در کرمان را دنبال می‌کردند. انصافاً هم سیرجانی‌ها جوانمردانه بازی کردند و فوتبال پاکی را به نمایش گذاشتند. اما از آنجا که این بازی حکم مرگ و زندگی را برای نفتی‌ها داشت میل به پیروزی در میان آنها بیشتر به چشم می‌آمد. وقتی آنها شنیدند که سپاهان در کرمان گل اول را به حریفش زده استرس‌شان کمتر شد و وقتی خبر رسید که مغانلو برای دومین مرتبه دروازه مس کرمان را باز کرده خیال‌شان راحت شد که حالا با یک تساوی هم بقای‌شان در لیگ قطعی می‌شود. دقیقه ۱۰ ارسال آلبوغبیش به شریعت‌زاده رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. سه دقیقه بعد محمد طیبی به خوبی ضربه بازیکن‌ گل‌گهر را دور کرد. دقیقه ۱۵ ضربه پای چپ ممی‌زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه گل‌گهر به بیرون رفت. دقیقه ۳۴ یونس شاکری دروازه خالی را به بیرون زد.
اما سعید الهویی سرمربی گل‌گهر که بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده بود، انگیزه‌های بسیاری برای پیروزی در این بازی داشت. گل‌گهر که شانس کسب سهمیه را هفته گذشته از دست داده بود فقط و فقط برای جلب رضایت هوادارانش بازی می‌کرد. آنها در نیمه دوم بهتر ظاهر شدند و یکی دو موقعیت خوب را هم از دست دادند. دقیقه ۶۱ شوت تیکدری را گروسیان مهار کرد و ناجی دروازه تیمش شد. دقیقه ۷۲ شوت سرکش سهرابیان با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد شوت از راه دور قاسمی‌نژاد از بالای دروازه گل‌گهر بیرون رفت. دقیقه ۸۰ شوت بازیکن صنعت را عرفان پورحاتمی به خوبی مهار کرد. سرانجام در دقیقه 1+90 مهدی ممی‌زاده تیر خلاص را برای نفتی‌ها زد تا هواداران تیمش در آبادان چند دقیقه زمان اضافی را بدون استرس تماشا کنند. این بازیکن از پشت محوطه جریمه با یک شوت سرکش و در حالی که کاری از دست گلر گل‌گهر برنمی‌آمد دروازه را باز کرد.
سوت پایان بازی که به صدا درآمد هنوز بازی مس و سپاهان در کرمان به پایان نرسیده بود. کرمانی‌ها یکی از گل‌های خورده را پاسخ داده بودند اما در صورت زدن گل تساوی هم سقوط می‌کردند. در نهایت هم تیم دوست‌داشتنی صنعت نفت که طالب ریکانی کاپیتانش را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت لیگ برتری باقی ماند. آنها بعد از باخت به سپاهان در هفته بیست و چهارم فعل خواستن را صرف کردند به طوری که در شش بازی پایانی رنگ باخت را ندیدند. همین نتایج خوب باعث شد تا برزیلی‌های آبادان مزد تلاش‌شان را بگیرند. نفت با اینکه ماند اما قطعاً برای فصل آینده نیاز به حمایت بیشتر دارد چرا که هواداران این تیم و مردم خونگرم آبادان شایستگی‌اش را دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی