صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

حسینی در اندیشه هت‌تریک مقابل پرسپولیس

جام حذفی پل بازگشت به استقلال؟

مهدیه دریابیگی
خبرنگار
با اتمام لیگ برتر (فصل گذشته) و در حالی که هنوز هواداران استقلال  در رویای بالا بردن جام  قهرمانی بالای سر بودند، خبر جدایی فرهاد از استقلال مثل بمب ترکید. مجیدی از فردای قهرمانی اعلام کرد که از این پس در لیگ امارات مربیگری می‌کند و همین نکته سرآغاز مشکلات استقلال شد، هیچ مربی ایرانی به خاطر رکوردهای فرهاد حاضر نشد هدایت استقلال را به عهده بگیرد، به همین دلیل مدیرعامل استقلال از پرتغال مربی به استقلال آورد، اما مشخص بود ساپینتو از همان روزهای اول لیگ با رکوردهای فرهاد قیاس می‌شود و همین هم شد. رکورد نباختن‌های مجیدی روی نیمکت ساپینتو سایه انداخت و سرمربی استقلال در روزهای ابتدایی ورودش آنقدر با فرهاد قیاس شد که دچار کلافگی شده و گاهی در نشست خبری خود از کوره در می‌رفت تا اینکه رفته رفته به لیگ ایران عادت کرد و با نتایجی که آورد نیمکتش از زیر سایه نتایج فرهاد بیرون آمد، اما با این وجود یک رکورد را هیچ‌وقت نتوانست از ذهن هواداران استقلال پاک کند، ضمن اینکه ماتا هم برای استقلال گابریل پین نشد. استقلال توانست با مربی ایتالیایی خود فصل گذشته در خط دفاع به بهترین رکورد برسد، رکوردی که برای جا‌به‌جایی آن شاید یک مربی باید سال‌ها برای استقلال تلاش کند. مهم‌ترین رکورد گابریل این بود که استقلال از مجموع 30 بازی فقط 10 گل دریافت کرد، ضمن اینکه در سه بازی آخر خود بدون گل زمین را ترک کرد تا هم حسینی و هم مدافعان استقلال به بهترین رکورد خود دست پیدا کنند.
 حسینی توانست فصل پیش در مجموعه مسابقات هجده کلین‌شیت داشته باشد. اما در فصل جاری، حسینی در مجموعه مسابقات اعم از لیگ برتر، جام‌حذفی و سوپر‌کاپ پانزده کلین‌شیت داشته است (در لیگ برتر دوازده کلین‌شیت داشت و بقیه کلین‌شیت‌های او مختص جام حذفی و سوپرکاپ بوده است). تاکنون هم هفده گل دریافت کرده (شانزده گلش مختص لیگ برتر است). البته استقلال در فصل جاری تاکنون 21 گل دریافت کرده که سهم حسینی از این تعداد شانزده بوده و بقیه این گل‌ها زمانی وارد دروازه استقلال شده است که رضایی درون دروازه حضور داشته است.
کاپیتان استقلال فصل را که شروع کرد با همان رزومه فصل پیش یکی از بازیکنانی بود که مورد توجه هواداران قرار داشت اما حسینی اصلاً شبیه فصل قبل نبود و در بازی‌های مهم قافیه را به رقبا باخت و گل‌های بدی دریافت کرد. حسینی در بازی با نفت آبادان آنقدر مبتدیانه گل خورد که در پایان بازی ساپینتو سراغ او رفت و مشخص بود که بشدت از دست او دلخور است. از همان بازی نفت هم به طور کامل قهرمانی از چنگ استقلال درآمد! هواداران استقلال هم که بشدت از کاپیتان این تیم ناراحت بودند در فضای مجازی از او انتقاد کردند و خواهان جذب گلر جدید در فصل آتی شدند. هواداران از مدیران استقلال خواستند پورحمیدی را به استقلال برگردانند. این روزها هم کارشناسان عملکرد حسینی را نقد می‌کنند و مهم‌ترین دلیل افت او را نداشتن یک رقیب خوب در کنارش می‌دانند اما شاید این ادله کارشناسان چندان محکم و محکمه‌پسند نباشد چون که حسینی فصل پیش هم رقیب جدی‌ای در کنار خود احساس نکرد و در بیشتر بازی‌های لیگ یکه و تنها درون دروازه قرار گرفت و نمی‌توان گفت که رضایی حاشیه امنیت حسینی را در فصل پیش به خطر انداخت.
به نظر می‌رسد کاپیتان استقلال از همان روزهای جام جهانی و از همان بازی اول که مقابل انگلیس شش گل دریافت کرد نشان داد فصل موفقی را شروع نکرده و پشت سر نمی‌گذارد و حالا هم در بازی‌های بزرگ نمره منفی دریافت کرده است و هواداران نیز بزرگترین منتقد عملکرد او هستند.
اما حسینی یک فرصت خوب دارد تا ناکامی‌های لیگ برتر خود را جبران کند و دوباره بتواند خودش را در دل هواداران جا کند. استقلال دو بازی حساس در جام حذفی دارد و احتمال اینکه در فینال جام حذفی با پرسپولیس روبه‌رو شود، خیلی زیاد است پس کاپیتان استقلال می‌تواند با درخشش در دو بازی آخر جام حذفی محبوبیت از دست رفته‌اش را برگرداند.
احتمال اینکه بازی‌های جام حذفی به پنالتی کشیده شود خیلی زیاد است و در گذشته حسینی نشان داده که یکی از موفق‌ترین گلرها در گرفتن پنالتی است و دو بار هم پرسپولیس را در ضربات پنالتی ناکام گذاشته است، اگر حسینی در چند روزی که فرصت دارد تمرینانش را بهتر انجام دهد و تمام تمرکزش را برای جام حذفی بگذارد، می‌تواند اگر استقلال در فینال روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفت با درخشش خود دوباره محبوب شود. آیا حسینی از جام حذفی پلی به سمت محبوبیت دوباره می‌زند یا اینکه در فصل جاری قصد دارد در هر دو جام ناکام باشد؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی