صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

گل به خودی رئیس پورتو
طارمی دوباره سیبل انتقادها
«پینتو داکوستا» رئیس باشگاه پورتو در خصوص جنجال‌های این مسابقه پورتو و کاساپیا و برنامه‌های ضد فوتبال برابر تیمش گفت: «متأسفانه در فوتبال پرتغال صحنه‌هایی از بازیکنان می‌بینید که با کوچک‌ترین لمس یا حتی بدون لمس و برخورد، خودشان را روی زمین می‌اندازند. با این شرایط فوتبال پرتغال پیشرفت نخواهد کرد.» این اظهارات رئیس باشگاه پورتو بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت و ناخودآگاه حمله هواداران تیم‌های رقیب پورتو به بازیکنان پورتو از جمله مهدی طارمی را به‌دنبال داشت.
طارمی از سال نخست انتقالش به پرتغال همواره به «تمارض» و «شیرجه زدن» برای گرفتن پنالتی در محوطه جریمه حریفان متهم شده است. این اتفاق بارها و بارها فوتبال پرتغال را تحت تأثیر قرار داده و انتقادات زیادی را از مهاجم ایران به‌دنبال داشته است. حتی با وجود استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی (VAR) در فوتبال پرتغال، این چالش و حساسیت همواره برای داوران پرتغالی نسبت به طارمی وجود داشته است.
با انعکاس صحبت‌های اخیر رئیس باشگاه پورتو، بسیاری از کاربران پرتغالی در توئیتر اعلام کرده‌اند که آیا منظور پینتو داکوستا طارمی است؟ «این را به اوتاویو، طارمی، اوانیلسون و گالنو بگو» این واکنش یکی از کاربران پرتغالی به صحبت‌های داکوستا است.
 

ضعف رقبا؟ ما شایسته قهرمانی بودیم
جهانبخش: این بهترین فصل فوتبالم بود
فاینورد با ۷۹ امتیاز بالاتر از دیگر تیم‌های مدعی همچون آژاکس، آیندهوون و آلکمار قرار گرفت و قهرمانی خود را با حضور علیرضا جهانبخش جشن گرفت. جهانبخش در جشن قهرمانی فاینورد گفت: «احساس شگفت‌انگیزی دارم. چه فصلی بود. نمی‌توانم توصیف کنم که چقدر به بچه‌های تیم افتخار می‌کنم. این یکی از بهترین فصل‌های دوران حرفه‌ای من است. از این گروه، من چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. من هم سعی می‌کنم با تجربه‌ام به دیگران چیزی یاد بدهم. ما مستحق قهرمانی بودیم. شنیدم که برخی می‌گویند فاینورد به این دلیل قهرمان شد که رقبایش در این فصل عملکرد خوبی نداشتند. ما واقعاً شایسته قهرمانی بودیم. صرفنظر از عملکرد سایر رقبا کار فوق‌العاده‌ای کردیم.»

 
ناظم‌الشریعه امیدوار به قهرمانی
محمد ناظم‌الشریعه سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که اخیراً هدایت تیم ملی کویت را بر عهده گرفته باید تیمش را در هفتمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی کشورهای عربی هدایت کند. این مسابقات خرداد امسال به میزبانی عربستان برگزار می‌شود و کویت در گروه دوم باید با مراکش، لبنان و کومور رقابت کند. ناظم‌الشریعه که سال گذشته در جام کشورهای عربی روی نیمکت عراق نشسته بود، با این تیم تا فینال پیش رفت اما با قبول شکست ۳ بر صفر مقابل مراکش در دیدار نهایی به‌عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد. به این ترتیب این مربی ایرانی برای دومین بار و با یک تیم دیگر در جام کشورهای عربی شرکت می‌کند و امیدوار است به‌عنوان قهرمانی دست یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی