صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنج - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

صنعت‌نفت در تدارک جشن بقا

هم‌قسم برای شادی طالب

سمیرا شیرمردی
خبر نگار
صنعت‌نفت آبادان در هفته‌ای که گذشت شرایط عجیبی داشت. آنها روی بازی با ذوب‌آهن حساب ویژه‌ای باز کرده بودند و می‌خواستند با یک پیروزی، شانس بقای خود در لیگ برتر را بالاتر ببرند اما یک سری اتفاقات مانع شد. طالب ریکانی که در همان دقایق ابتدایی از روی نقطه پنالتی دروازه ذوب‌آهن را باز کرد، خوشحال و باانگیزه بود تا این گل را با کمک هم‌تیمی‌هایش حفظ کند و بالاتر از مس کرمان بروند اما چند دقیقه بعد اتفاق عجیبی افتاد که همه را شوکه کرد. طالب ریکانی در دقیقه ۱۰ به خاطر تکل خشنی که روی بازیکن حریف زد با کارت قرمز مواجه شد و باید زمین را ترک می‌کرد. خود طالب ظاهراً نمی‌خواست این اتفاق بیفتد اما پایش را دیر جمع کرد و تکل به صورتی رخ داد که کارت قرمز هیچ اعتراضی به‌دنبال نداشت. با ۱۰ نفره شدن صنعت‌نفت آبادان، کار سخت شد و ذوب‌آهن توانست بازی را به تساوی بکشاند تا همه چیز به هفته آخر بکشد. در حین بازی شاید خیلی از هواداران از حرکت طالب ریکانی شاکی بودند و می‌گفتند کاپیتان تیم نباید چنین حرکت بچگانه‌ای انجام می‌داد اما بعد از آن خبرهایی رسید که همه را تحت تأثیر قرار داد. ظاهراً طالب ریکانی بعد از اخراج، آنقدر ناراحت و عصبانی بود که مشت خود را به در شیشه‌ای راهروی رختکن ورزشگاه تختی آبادان کوبید. آن مشت ظاهراً آنقدر سنگین بود که نه تنها شیشه خرد شد بلکه دست طالب ریکانی هم دچار مصدومیت شدیدی شد. به این صورت که وقتی ۲ تیم می‌خواستند در بین ۲ نیمه به رختکن بروند با راهرویی پر از خون مواجه شدند. بازیکنان صنعت‌نفت به محض ورود به رختکن دیدند کاپیتان تیم‌شان ناراحت و غمگین با دست خونین روی زمین نشسته است. آنقدر خون جمع شده بود که خیلی‌ها شوکه شدند. تنها کاری که می‌شد انجام داد این بود که کاپیتان صنعت‌نفت خیلی زود به بیمارستان برسد. این اتفاق در بین ۲ نیمه رخ داد و طالب ریکانی به بیمارستان منتقل شد که در آنجا دست راستش ۲۰ بخیه خورد. بخیه‌هایی که بدون شک هیچ‌وقت از ذهن طالب ریکانی پاک نخواهد شد: «واقعاً ناراحت هستم و هنوز نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، تا آخر عمرم این اتفاق تلخ را فراموش نمی‌کنم.»
با وجود اینکه این اتفاق باعث شد ریکانی بازی حساس هفته آخر را از دست بدهد اما آبادانی‌ها دیگر از او ناراحت نیستند و اتفاقاً به حمایت از کاپیتان تیم‌شان هم پرداختند. دوشنبه وقتی تمرینات صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه تختی برگزار شد، هواداران زیادی به محل تمرین رفتند و طالب ریکانی را تشویق کردند. حتی بعد از تمرین هم خیلی‌ها با کاپیتان صنعت‌نفت از نزدیک صحبت کردند و به او دلداری می‌دادند اما طالب انگار هنوز خودش را به خاطر این اتفاق نبخشیده: «از تمام مردم آبادان عذرخواهی می‌کنم. من خودم همه را دعوت کرده بودم به استادیوم بیایند، می‌خواستیم کار را در آبادان تمام کنیم، ولی شرمنده هواداران شدم. قول می‌دهم از اعماق وجودم یک روز باز مردم را خوشحال کنم.»
بازیکنان و دیگر اعضای سابق و کنونی صنعت‌نفت هم به تعریف و تمجید از طالب ریکانی پرداختند. حتی خیلی‌ها در مورد تعصب زیاد این بازیکن به آبادان صحبت به میان آوردند و گفتند می‌دانند طالب از چه تیم‌هایی چه پیشنهادات خوبی دریافت کرده اما به خاطر صنعت‌نفت، جایی نرفت. حالا بازیکنان زردپوش هم در آستانه بازی با گل‌گهر سیرجان هم‌قسم شده‌اند تا به خاطر طالب ریکانی بهترین بازی را انجام دهند تا در پایان کاپیتان تیم و هواداران را خوشحال کنند. نکته جالب این است که اعضای تیم صنعت‌نفت آبادان آنقدر به ماندن در لیگ برتر امیدوار هستند که حتی طالب ریکانی و حسین ساکی را همراه خود به سیرجان بردند تا در کنار هم جشن بقا در لیگ برتر را بگیرند. ریکانی هم با روحیه‌ای که در تیم می‌بیند خیلی امیدوار به ماندن صنعت‌نفت در لیگ برتر است: «خدا را شکر می‌کنم بچه‌ها برای بازی با گل‌گهر آماده و باانگیزه هستند و ان‌شاءالله می‌روند یک رقابت عالی انجام دهند. با آمدن آقای ویسی بچه‌ها روحیه مضاعفی گرفتند، در سطح شهر وقتی هواداران نگران تیم بودند، به آنها قول و اطمینان داده بودم امتیازهای عقب افتاده را جبران می‌کنیم و به مس کرمان می‌رسیم. خیلی‌ها می‌گفتند قول ندهید، ولی من به مجموعه و عبدالله ویسی اعتقاد داشتم و هنوز هم می‌گویم اگر رقابت‌ها ادامه پیدا می‌کرد جزو شش تیم اول لیگ بودیم. شاید چیزی شبیه به معجزه بود، اما این اتفاق افتاد و خدا را شکر می‌کنیم توانستیم در هفته‌های آخر امتیازها را جمع کنیم، الان هم کاملاً امیدواریم و شک نکنید در این راه موفق خواهیم شد و پای قولی که به مردم دادیم، هستیم و ان‌شاءالله در لیگ خواهیم ماند.»
با روحیه بالایی که آبادانی‌ها دارند باید دید چه اتفاقی می‌افتد و‌ آیا آنها می‌توانند در پایان بازی با گل‌گهر، جشن بقا بگیرند یا نه.

 

جستجو
آرشیو تاریخی