صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کورس جذاب قهرمانی

دورتموند نفس به نفس بایرن

یک نمایش عالی در نیمه اول از سباستین هالر به بوروسیادورتموند کمک کرد در برابر دیدگان 81365 تماشاگر، 5 بر 2 بر بوروسیامونشن گلادباخ پیروز شود و فاصله یک امتیازی‌اش با بایرن‌مونیخ صدرنشین را حفظ کند که چند ساعت قبل 6 بر صفر شالکه را در هم کوبیده بود. دورتموند در 32 دقیقه ابتدایی بازی 4 گل زد و هالر روی همه گل‌ها نقش داشت. هالر دقیقه پنج دروازه گلادباخ را تهدید کرد که در بازگشت، دونیل مالن گل زد، این هشتمین گل او در هشت بازی اخیر بود. بعد هالر در محوطه جریمه نقش بر زمین شد که جود بلینگهام از روی نقطه پنالتی گل زد. هالر دو گل هم با پاس‌های مالن زد. رامی بنسبیانی که گفته می‌شود فصل آینده به دورتموند می‌رود، در فاصله 15 دقیقه به پایان دروازه میزبان را باز کرد و لارس اشتیندل یکی دیگر برای میهمان گل زد اما جیو رینا، بازیکن تیم ملی امریکا در دقیقه چهارم وقت‌های تلف‌شده گل پنجم را زد. این بازیکن 20 ساله بیش از سه ماه است که در ترکیب اصلی تیمش قرار نگرفته و به نوعی در برنامه‌های ادین ترزیچ جایی ندارد اما پنجمین گل خود به عنوان بازیکن تعویضی را زد.
دورتموند در فاصله دو بازی مانده تا پایان فصل یک امتیاز از بایرن عقب است که بزرگترین پیروزی‌اش را با توماس توخل به دست آورد.
 توماس مولر، کاپیتان باتجربه بایرن بعد از هفت بازی پایش به گل باز شد و گل اول بازی را در دقیقه 21 زد. یاشوا کیمیش از روی نقطه پنالتی، سرژ گنابری دو گل، ماتیس تل و نصیر مزروعی دیگر گل‌های بایرن را زدند که این آخری اولین گلش در 24 بازی برای بایرن را زد، این مراکشی هفته قبل هم به لروی سانه پاس گل داده بود. تل هم پنجمین گلش در بوندس‌لیگا را زد که چهار تا از آنها را به عنوان بازیکن جانشین به ثمر رسانده است.
توخل بعد از بازی گفت: «ما گام بلندی در مسیری درست برداشتیم، اعتماد به نفس پنهان شده ما دوباره آشکار شد اما هیچ دلیلی ندارد که دچار غرور شویم. شنبه آینده یک بازی سخت دیگر مقابل لایپزیگ داریم.» شالکه که با برد هفته گذشته مقابل ماینتس برای نخستین بار بعد از هشت ماه از منطقه سقوط خارج شده بود، با این باخت در جایگاه پلی‌آف سقوط و بقا قرار گرفته است.
اونیون برلین هم با پیروزی 4 بر 2 برابر فرایبورگ در رده سوم قرار گرفت و امیدهایش برای نخستین حضور در لیگ قهرمانان تقویت شد. تیم اورس فیشر را باید شگفتی‌ساز این فصل بوندس‌لیگا دانست.
 ماجرای مولر
 بعد از آنکه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مولر در پایان فصل قصد جدایی از بایرن‌مونیخ را دارد، مقامات باشگاه با او دیدار کردند و از او خواستند فوتبالش را در بایرن به پایان برساند. حسن صالح حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن و الیور کان مدیر باشگاه با مولر تماس گرفته‌اند و از این بازیکن 33 ساله خواسته‌اند در تیم بماند. توخل هم به مولر گفته تیم دوست دارد همچنان رویش حساب کند با آنکه خیلی وقت‌ها او را روی نیمکت می‌نشاند. اما باید دید این مذاکرات در هفته‌های پیش رو چطور به انجام می‌رسد. محصول آکادمی بایرن در بیست و یکمین بازی مقابل شالکه تعداد گل‌هایش برابر این تیم را به 12 گل رساند، اما بیشترین گل زده او به ولفسبورگ است که در 26 دیدار 13 گل به آنها زده است. او در بوندس‌لیگا 144 گل زده و در رده هجدهم تاریخ این رقابت‌ها با اشتفان کیسلینگ برابر است.
 
گلزن در خانه
 بایرن روند گلزنی در آلیانتس آره‌نا را ادامه داد و به 75 مسابقه رساند. از سال 1965 که باواریایی‌ها به بوندس‌لیگا برگشتند، تنها یک بار در سال‌های 1982-1979 روند بهتری ثبت شده و توانسته‌اند در 77 بازی خانگی پیاپی به گل برسند. بایرن در 25 بازی آخرش در بوندس‌لیگا موفق به گلزنی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی