صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تشدید مصدومیت اسطوره تنیس در مایورکا

پایان رافا نزدیک است

رافائل نادال فوق ستاره اسپانیایی دنیای تنیس که بسیاری او را با درخشش در رقابت‌های گرند اسلم فرانسه موسوم به رولان گاروس و کسب جام این رقابت‌ها به یاد می‌آورند پس از پایان رقابت‌های آزاد استرالیا که ماه ژانویه سال‌جاری میلادی به میزبانی ملبورن استرالیا برگزار شد با مصدومیت مواجه شد و به همین علت بسیاری از تورنمنت‌های این فصل را از دست داده است.
البته مصدومیت رافا همچنان هم ادامه دارد و باعث شد او از مسترز هزار امتیازی رم که آخرین رقابت فصل پیش از آغاز گرند اسلم فرانسه است هم انصراف بدهد. انصراف نادال از رقابت‌های رم باعث شد سرنوشت حضور او در رولان گاروس هم با ابهام مواجه شود. ابهام‌هایی که تا روز جمعه هفته گذشته از سوی تیم پزشکی فوق ستاره اسپانیایی دنیای راکت تکذیب شد و تمام اخبار از حضور صد‌درصدی او در رقابت‌های آزاد فرانسه که از یکم خرداد 1402 به میزبانی شهر پاریس و ورزشگاه قدیمی فلیپ شاتریه برگزار می‌شود، حکایت می‌کرد. اما درز کردن ویدیو درد کشیدن نادال هنگام تمرین در مایورکا اسپانیا باعث شد فرضیه‌های مختلفی ایجاد شود. یکی از این فرضیه‌ها که به نظر می‌رسد به واقعیت شباهت بیشتری داشته باشد این است که رافا نادال در رولان گاروس 2023 حضور نخواهد داشت. اگر این موضوع به واقعیت تبدیل شود و تیم پزشکی رافا اعلام کند او به علت مصدومیت مسابقات فرانسه را از دست داده است، باتوجه به بعد تبلیغاتی و هیجانی که حضور او در تورنمنت‌های مهم تنیس جهان ایجاد می‌کرد، برای تمام علاقه‌مندان تلخ خواهد بود.
 
مصدومیتی به یاد سال‌های دور
رافا نادال از ابتدای حضورش در دنیای تنیس با مصدومیت‌های مختلفی گریبانگیر بوده است؛ مصدومیت‌هایی که باعث انصراف او از تورنمنت‌های معتبری همچون رولان گاروس و ویمبلدون شد. اولین مصدومیت نادال در دوران حرفه‌ای‌اش در سال 2003 و زمانی که تنها 17 سال سن داشت و به تازگی به دنیای تنیس حرفه‌ای رو آورده بود برایش پیش آمد. این مصدومیت آنقدر شدید بود که پسرک اسپانیایی را وادار به کناره‌گیری از مسابقات آزاد فرانسه کرد. شاید اگر رافا آن زمان با مصدومیت دست به گریبان نشده بود الان به جای حضور 14 جام قهرمانی رولان گاروس در ویترین افتخاراتش 15 قهرمانی از این تورنمنت را داشت.
 
طولانی‌ترین مصدومیت
مصدومیت نادال در سال 2022 اما یک تفاوت اساسی با تمام اتفاقات ناگوار زندگی او در نزدیک به دو دهه گذشته دارد چرا که طولانی‌ترین دوران دوری نادال از میادین تنیس را رقم زد، ‌موضوعی که شاید ادامه هم پیدا کند و روند دوری او از تورنمنت‌های معتبر همچنان برجا باشد. نکته جالب اینکه از 5 ماه و 15 روزی که تا به امروز از سال 2023 سپری شده است 3 ماه و 28 روز آن برای فوق ستاره اسپانیایی با مصدومیت همراه بوده است.
نادال باتوجه به شرایط سنی‌اش و همچنین نوع مصدومیتی که گریبانش را گرفته به پایان راه قهرمانی نزدیک شده است و شاید در آینده نزدیک برای همیشه از دنیای تنیس خداحافظی کند.
البته تیم پزشکی نادال در طول یک هفته پیش رو تمام تلاشش را برای حضور مرد اسپانیایی در مسابقات فرانسه انجام می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی