صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

به استقبال اولین بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان

2 بر صفر نتیجه خطرناکی است!

رسول مجیدی
روزنامه نگار

جاناتان لیو، نویسنده خوش‌ذوق روزنامه گاردین انگلیس برای بازی هفته پیش میلان - اینتر به ایتالیا سفر کرده بود. او گزارش خود از این بازی را اینطور آغاز کرده بود: «مثل آرامش قبل از طوفان بود. در ساعت‌ها و روزهای قبل از این بازی، میلان شهری مضطرب و عبوس بود. انگار انتظار چیزی را می‌کشید؛ انتظار زمان خودش را. شاید تا حدی میلان دو دهه منتظر شبی مثل این بود. بازی و موقعیتی که این شهر را به مرکز جهان فوتبال بازگرداند. وقتی تیم‌ها بالاخره برای انجام بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در زمین ظاهر شدند، احساس می‌شد که همه آن تنش‌ها در یک لحظه غافلگیرکننده آزاد می‌شود؛ جو آنجا همه را گرفته بود. آتشبازی‌ها دل آدم را به لرزه درمی‌آورد و بنرها به آسمان می‌رسید.»
اگر هفته پیش بازی رفت میلان و اینتر را دیده باشید، مطمئناً حرف لیو را قبول دارید که با شروع بازی در سن‌ سیرو طوفان به پا شد. اینتر خیلی سریع به گل رسید و چند دقیقه بعد حساب کار را ۲- صفر کرد.
هواداران دوآتشه نرآتزوری از اینکه تیم‌شان در شبی که رقیب دفاع از هم گسیخته‌ای داشت، اختلاف را بیشتر نکرد، دلخورند. آنها می‌گویند اگر میلان در بازی فردا شب به گل برسد تمام استرس عالم روی سر آنها هوار خواهد شد. راست هم می‌گویند. فوتبالی‌ها معتقدند نتیجه ۲- صفر نتیجه خطرناکی‌است. نه مانند ۱- صفر تو را در تکاپو می‌اندازد که با چنگ و دندان به دروازه بچسبی یا بخواهی اختلاف را بیشتر کنی و نه مثل نتیجه ۳- صفر مطمئن است. یک جور آرامش قلابی به آدم می‌دهد و با تنها یک گل از سوی حریف همه چیز برعکس می‌شود. تیمی که گل زده امیدوار می شود که با یک گل دیگر به جریان بازی برمی‌گردد و تیمی که در مجموع جلو است آنقدر استرسی می‌شود که شاید کار دست خودش بدهد. تاریخ فوتبال پر است از نتایج دو هیچی که ۳-۲ شده. ولی نکته اینجاست که در حال حاضر حتی اگر بازی رفت برنده‌ای هم نداشت باید شانس اینتر را برای فینالیست شدن بیشتر می‌دانستیم. آنها در هفته‌های گذشته فوق‌العاده بوده‌اند. همین ابتدای هفته به راحتی از سد ساسولو گذشتند. تازه با اینکه تیم اصلی‌شان هم در زمین نبود. آنها سه‌شنبه شب فقط به خاطر برتری ۲- صفر هفته پیش‌شان شانس اصلی رسیدن به فینال استانبول نیستند. شرایط‌شان هم آنها را مدعی‌تر می‌کند.
از سوی دیگر میلان که مشخص نیست لیائو را با چه درصدی از آمادگی در اختیار خواهد داشت، به خوبی می‌داند که بازی فرداشب بازی مرگ و زندگی‌اش است. آنها با باخت این هفته در سری‌ آ عملاً شانس‌شان برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان را از دست داده‌اند و اگر می‌خواهند سال آینده در این لیگ باشند، باید قهرمان لیگ قهرمانان شوند!
پیولی هفته پیش بعد از باخت به خبرنگاران گفت: «ما تمام توانایی‌های لازم برای برعکس کردن این وضعیت را داریم. فوتبال به ما می‌آموزد که می‌توانید به بازی برگردید. مثل قدم زدن در پارک نخواهد بود اما باید به خودمان اعتماد کنیم.» سرمربی میلان به خوبی می‌داند همانطور که تیمش برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان به برتری در بازی دیشب احتیاج دارد، خودش هم برای ماندن روی نیمکت روسونری به این کامبک محتاج است. با توجه به نتایج میلان در چند هفته اخیر، شاید فقط همین نسخه باشد که مرد ایتالیایی را از اخراج نجات دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی