صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و دو - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

نرسیدن به لیگ قهرمانان برای منچستر ناامیدکننده است

دویدن منچستریونایتد در میدان مین

حامد حسینی
خبرنگار

اریک تن هاخ، مربی منچستریونایتد باور دارد تیمش به لیگ قهرمانان می‌رود،
مربی لیورپول، یورگن کلوپ موافق است. باید از چهار بازی باقی‌مانده که سه تایش در اولدترافورد است، 9 امتیاز بگیرند تا از حضور در جمع 4 تیم بالای جدول مطمئن شوند، اما یکشنبه پیش هم باید تیم در معرض سقوط وستهم را می‌بردند و باختند. شکست در لندن باعث شده تن هاخ و تیمش پایان پراسترسی در این فصل داشته باشند. لیورپول یک امتیاز عقب است و یک بازی بیشتر انجام داده، لیورپول شش برد متوالی به دست آورده و یونایتد از چهار بازی آخرش یکی را برده.
کلوپ می‌گوید یونایتد به هدفش می‌رسد اما بعد از برد یک بر صفر لیورپول مقابل برنتفورد در بازی شنبه، رقابت برای مربی آلمانی جذاب شد. تیم تن هاخ بازیکنان کلیدی را ندارد، سخت گل می‌زند و بعد از یک فصل طولانی خسته شده و کشان کشان خودش را به خط پایان می‌رساند و هواداران نگران هستند در مهم‌ترین زمان انرژی و ضرباهنگ خود را از دست داده باشند.
سهمیه لیگ قهرمانان و درآمدهایش برای مدیران اولدترافورد حیاتی است اما عیار فصل اول تن هاخ هم هست. اگر مربی هلندی که قهرمان جام اتحادیه شده و به فینال جام حذفی رسیده، در جمع چهار تیم بالای جدول قرار بگیرد، فصل فوق‌العاده‌ای داشته با توجه به اوضاع آشفته‌ای که تیم در زمان ورود او داشت. یونایتد روی لبه تیغ است و تابستان خیلی متفاوت می‌شود اگر لیورپول جای آنها را بگیرد، منچسترسیتی سه‌گانه را ببرد و دعوا بر سر مالکیت باشگاه به نفع گلیزرها تمام شود.بردن نخستین جام باشگاه بعد از سال 2017 مهم بود اما از وقتی تن هاخ از آژاکس آمد، اولویت او گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان بود. یونایتد از سه بازی خانگی با ولورهمپتون، چلسی و فولام و دیدار در زمین بورنموث سه برد می‌خواهد تا مطمئن شود. در 16 بازی خانگی این فصل 12 برد، 3 مساوی و یک باخت داشته‌اند که در مرداد مقابل برایتون بود. ولوز و فولام تیم‌های سیزدهم و دهم جدول انگیزه زیادی ندارند و چلسی از زمان آمدن فرانک لمپارد به‌عنوان مربی موقت تنها یک برد داشته. یونایتد اگر از این فرصت استفاده نکند، سقوط بدی خواهد داشت.
هواداران نگران هستند. آنها در 10 بازی آخرشان در لیگ 8 گل زده‌اند و 13 گل خورده‌اند در حالی که در 10 بازی قبل آن هفت برد، 21 گل زده و 8 گل خورده داشتند. اینکه لیورپول در 10 بازی آخرش 27 گل زده، 14 گل خورده و به طور میانگین 2/2 امتیاز گرفته، نگرانی‌شان را بیشتر می‌کند.
تیم تن هاخ 57 بازی در این فصل انجام داده اما تن هاخ بعد از باخت به وستهم گفت این افت ربطی به خستگی ندارد اما این فصل طولانی که در میانه‌اش جام جهانی برگزار شده، رمق بازیکنان را کشیده است. مربی 53 ساله اصرار دارد بهانه آوردن آشکار هیچ فایده‌ای برای تیم ندارد و خستگی ذهنی روی تیم اثر گذاشته هرچند بازیکنان یونایتد دقایق بیشتری نسبت به همتاهای لیورپولی بازی کرده‌اند.
دقایق بازی داوید دخئا، برونو فرناندز و مارکوس رشفورد بیش از هر بازیکن لیورپول در رقابت‌های مختلف بوده و لیساندرو مارتینس تنها 57 دقیقه کمتر از ویرجیل فان‌دایک در زمین بوده با وجود آنکه ماه گذشته را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. فرناندز از ابتدای فصل 63 بازی برای تیم باشگاهی و ملی انجام داده که از هر بازیکن دیگری در اروپا بیشتر است.
برای اولین بار از شهریور، یونایتد یک هفته بین بازی‌هایش فاصله بوده و تن هاخ در آستانه سفر ولوز به اولدترافورد به بازیکنانش دو روز استراحت داد. او امیدوار است در آستانه چند هفته سخت انرژی به تیم برگردد و این شانس را داشته باشند در فینال جام حذفی که 13 خرداد در ویمبلی برگزار می‌شود، سه‌گانه سیتی را خراب کنند.
اگر امروز ولوز را ببرند، خیلی از نگرانی‌ها درباره گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان از بین می‌رود. در غیر این صورت فصلی که خیلی امیدوارکننده بود می‌تواند پایان غم‌انگیزی داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی