صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

سانتیاگو برنابئو فینالیست را مشخص نکرد

منچستر می‌بینمت

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

رئال مادرید و منچسترسیتی پس از تساوی 1-1 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، باید برای مشخص شدن فینالیست در منچستر به مصاف هم بروند. در یک شب نیمه ابری در پایتخت اسپانیا، دو تیم از بهترین‌های فوتبال جهان در بزرگترین صحنه فوتبال باشگاهی، به نبرد پرداختند.
منچسترسیتی با توجه به فرم اخیرش شانس بیشتری برای برد خودش قائل بود. پپ گواردیولا قبل از شروع بازی در مورد قدرت لوس بلانکوس صحبت کرده بود و مدت زیادی طول نکشید که با آن در زمین نیز روبه‌رو شود. رئال مادرید در 25 دقیقه ابتدایی نتوانست به میهمان انگلیسی خود نزدیک شود.
با این حال، در یک لحظه درخشش فردی وینیسیوس جونیور بود که میزبان را جلو انداخت. ستاره سابق فلامینگو با حرکتی هوشمندانه و شوت محکم دروازه ادرسون را باز کرد.
به نظر می‌رسید که بازی با همین تک گل وینی به پایان برسد و شاگردان آنچلوتی با برد به منچستر بروند اما سیتی از اشتباه رودریگو نهایت استفاده را کرد و دی‌بروین با شوت پشت محوطه بازی را به تساوی کشاند.
رئال مادرید اکنون به منچستر می‌رود و می‌داند که هم می‌تواند مقابل آبی‌ها گلزنی کند و هم ارلینگ هالند را 90 دقیقه ساکت نگه دارد و امیدوار است که به دومین فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپایی خودش برسد.
 
وینی ستاره این فصل مادرید
بازیکن برزیلی رئال مادرید با گلی فوق‌العاده مادرید را برای رسیدن به فینال امیدوار کرد. وینیسیوس بیست و سومین گل خودش را در این فصل به ثمر رساند و رکورد بهترین فصل خودش را زد. فصل گذشته او 22 گل به‌نام خودش ثبت کرده بود. برزیلی علاوه بر 23 گل این فصل، 21 پاس گل نیز در تمامی رقابت‌ها به ثبت رسانده است.
44 تأثیر مستقیم وینیسیوس روی گل در 51 بازی او را در میان بهترین‌های اروپا قرار می‌دهد.
 پس از اینکه وینیسیوس جونیور در فینال لیگ قهرمانان سال گذشته مقابل لیورپول گل قهرمانی را به ثمر رساند، این فرم عالی را در رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان نیز ادامه داد.
ضربه محکم از راه دور او به منچسترسیتی در روز سه‌شنبه هفتمین گل او در تنها 11 بازی در لیگ قهرمانان اروپا بود. به طور باورنکردنی، او در هر یازده بازی لیگ قهرمانان اروپا که این دوره را شروع کرده یا گل زده یا پاس گل داده است.
برزیلی مقابل لیورپول در آنفیلد بازی کرد، دو گل زد و یک پاس گل داد تا بعد از دو گل عقب افتادن مادرید، یک کامبک بسیار
هیجان انگیز از سفید‌پوشان را شاهد باشیم.
آنچلوتی بعد از بازی به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر او تأثیرگذارترین بازیکن در فوتبال جهان است. هیچ بازیکن دیگری این ثبات را ندارد.»
 
رکورد جدید کارلتو در لیگ قهرمانان اروپا
سرمربی مادریدی بیش از هر کس دیگری جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است و اکنون به رکورد جدیدی در این رقابت‌ها دست یافته است.
وقتی اسم کارلو آنچلوتی می‌آید، شما یاد لیگ قهرمانان اروپا خواهید افتاد، به همین سادگی. این مربی ایتالیایی با کسب این جام در چهار دوره، پرافتخارترین مربی تاریخ جام اروپا و لیگ قهرمانان اروپا است. او علاوه بر دو پیروزی با رئال مادرید (14-2013 و 22-2021)، دو بار با میلان قهرمان مسابقات شده است (03-2002 و 07-2006). او همچنین دو بار با روسونری به‌عنوان بازیکن در سال‌های 99-1988 و 90-1989 قهرمان جام اروپا شد.
آنچلوتی پس از برد مقابل لیورپول و چلسی به 107 پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا رسید و سر الکس فرگوسن با 103 پیروزی در رده بعدی قرار دارد. شب گذشته تعداد بازی‌های آنچلوتی در این رقابت‌ها به عدد 190 رسید و به تعداد بازی‌های سر‌الکس فرگوسن رسید. ایتالیایی چهارشنبه هفته آینده این فرصت را دارد که در بازی برگشت به تنهایی در صدر قرار بگیرد.
 
پپ امیدوار به بازی برگشت
سرمربی منچسترسیتی از عملکرد تیمش در سانتیاگو برنابئو خوشحال بود اما رئال مادرید را برای بازی برگشت دست‌کم نمی‌گیرد. گواردیولا بعد از بازی در کنفرانس گفت: «نیمه نهایی در برنابئو همیشه بازی سختی است. لحظات خوبی در بازی داشتیم اما دقایقی نیز با کیفیتی که آنها در کار با توپ داشتند بازی را برای ما دشوار کردند. بازی 1-1 برابر است و چهارشنبه آینده یک فینال خواهد بود.»
گواردیولا در ادامه گفت: «زمانی که ما بهتر بودیم، آنها گل زدند و زمانی که آنها بهتر بودند، ما گل زدیم. در نیمه اول خیلی خوب شروع کردیم و در نیمه دوم نیز... آنها پاس‌های زیادی دادند و بازیکنان زیادی را در سمت چپ قرار دادند، جایی که واقعاً خوب هستند. هر دو مدافع میانی رئال نزدیک ارلینگ هالند بودند، بنابراین فضای زیادی نداشت و موقعیت زیادی روی دروازه حریف ایجاد نکرد.»
 
باید 1-0 برنده می‌شدیم
کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، در جریان بازی با منچسترسیتی توسط داور با کارت زرد جریمه شد. ایتالیایی بعد از بازی در این مورد گفت: «در صحنه گل سیتی، توپ از خط خارج شده بود، این حرف من نبود، سیستم ویدیویی نیز این را نشان داد، عجیب است که داور حتی آن را چک نکرد، ما می‌توانستیم پیروز شویم.» کارلتو در ادامه گفت: «از نظر دفاعی خوب بودیم. رودیگر مقابل هالند واقعاً خوب عمل کرد. خط هافبک خط مقابل دفاع را بخوبی پوشش داد. راضی هستیم. گاهی اوقات نتیجه به شما اعتباری نمی‌دهد، اما عملکرد واقعاً خوب بود.خوشحالیم و انگیزه قوی برای بازی برگشت داریم.»
 
توضیح آلفی هالند
آلفی هالند بعد از خارج شدن از جایگاه ویژه در مورد اتفاقاتی که رخ داد به خبرنگاران گفت: «خب، هواداران رئال مادرید از اینکه ما داشتیم گل کوین دی بروین را جشن می‌گرفتیم خوشحال نبودند. ما خوشحال بودیم و باید خوشحالی می‌کردیم اما هواداران رئال مادرید از 1-1 راضی نبودند.»

ZOOM
اخراج پدر هالند از وی آی پی ورزشگاه
هواداران رئال مادرید در شبکه‌های اجتماعی پدر ارلینگ هالند را به خاطر رفتار او در جریان تساوی 1-1 سه‌شنبه شب مقابل منچسترسیتی مورد انتقاد قرار دادند. گفته می‌شود آلفی هالند به سمت سکوها غذا پرت کرده و همچنین حرکات تحقیرآمیزی برای هواداران رئال مادرید انجام داده است.
 در یکی از ویدیوها، پرسنل امنیتی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را می‌توان دید که پدر هالند و همکارش را به بیرون اسکورت می‌کنند در حالی که آنها همچنان به حرکات تحریک‌آمیز نسبت به بخشی از هواداران که او را احمق خطاب می‌کردند و علیه پسرش شعار می‌دادند، ادامه می‌دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی