صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر و مصاحبه

شیخ سلمان:
این می‌تواند بهترین جام ملت‌های تاریخ باشد
شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید کرد که به برگزارکنندگان محلی جام ملت‌ها اعتماد دارد که این مسابقات جشنی واقعی برای فوتبال قاره باشد و تأثیر ماندگاری برای بازیکنان، تیم‌ها و هواداران داشته باشد.
بن‌سلمان که همراه هیأت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزارکنندگان محلی جام ملت‌ها جلسه داشت، گفت: «همانطور که کمتر از شش ماه قبل در جام جهانی دیدیم، قطر یکی از مقاصد مهم ورزشی نه فقط در آسیا که در کل دنیا است و مطمئنیم که نمایشی تماشایی را تجربه می‌کنیم که همتراز توسعه مداوم جایگاه جام ملت‌های آسیا خواهد بود.» او اضافه کرد: «برای اولین بار در تاریخ، جواهر تاج فوتبال آسیا در ورزشگاه‌های جام جهانی برگزار خواهد شد و می‌دانیم که بازیکنان و تیم‌ها تشنه نشان دادن استعدادشان در بهترین ورزشگاه‌های دنیا هستند.» شیخ ‌سلمان گفت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا روی جاه‌طلبی‌اش برای برگزاری مسابقاتی در سطح جهانی برای تیم‌ها، بازیکنان و داوران تأکید دارد و باید تشکرمان را از برگزارکنندگان محلی، فدراسیون فوتبال قطر و دولت قطر برای مشارکت در دیدگاه و مأموریت‌مان برای فوتبال آسیا ابراز کنیم.» رئیس بحرینی فوتبال آسیا اضافه کرد: «24 تیم شایسته تمجید برای رسیدن به این مرحله هستند و برای آنها پیش از قرعه‌کشی بهترین آرزوها را داریم. می‌دانیم که بازیکنان، تیم‌ها و هواداران پرشور بی‌صبرانه منتظر این رویداد هستند و کنفدراسیون فوتبال آسیا و برگزارکنندگان محلی می‌خواهند بهترین جام ملت‌های تاریخ را میزبانی کنند.»


بازگشت جایزه مرد سال آسیا به فوتبال
نشست هیأت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور اینفانتینو رئیس فیفا، شیخ سلمان و ویندزور جان رئیس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور و دیگر اعضای AFC دیروز برگزار شد. یکی از مهم‌ترین تصمیمات در این نشست برگزاری مجدد جوایز بهترین‌های سال فوتبال آسیا بعد از توقف 3 ساله به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در قاره کهن بود. اکرم عفیف در سال 2019 آخرین جایزه مرد سال آسیا را کسب کرد. این مراسم در سال‌های 2020، 2021 و 2022 به‌دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد. قرار است مراسم بعدی اهدای جوایز بهترین‌های سال 2023 در تاریخ 31 اکتبر(9 آبان) به میزبانی دوحه برگزار شود.
 
 
ممبینی: تیم امید در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند
هدایت ممبینی در پاسخ به این شایعه که فدراسیون فوتبال نمی‌خـــــــــواهد تیم امیـد در بازی‌هـــــــــای هانگژو شرکت کند، گفت: «فدراسیون فوتبال دوست دارد پس از حدود ۵۰ سال به المپیک پاریس صعود کنیم. طبیعی است فدراسیون تمایل دارد در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم تا تمرین و آماده‌سازی مناسبی برای انتخابی المپیک داشته باشیم. فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی نیز سخت شده و تیم‌ها باید پیشنهاد بدهند تا شرایط این دیدارها فراهم شود. بازی‌های آسیایی محک جدی برای تیم امید است و فدراسیون فوتبال این ذهنیت را دارد بتوانیم در این مسابقات شرکت کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی