صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

پیش‌بینی جهانبخش از رقبای ایران در جام ملت‌ها

عمان، ویتنام و مالزی

بعد از چند مقطع غیبت در ترکیب فاینورد که دلیلش آسیب‌دیدگی بود، علیرضا جهانبخش در بازگشت به یکی از ستاره‌های تیمش تبدیل شد و در لیگ اروپا و همچنین اردیویسه- لیگ هلند- عملکرد درخشانی به نمایش گذاشت. بدون شک یکی از ارکان اصلی قهرمانی احتمالی فاینورد، علیرضا جهانبخش است.
بررسی آمار او در این فصل نقش کلیدی او در ترکیب فاینورد را به وضوح نشان می‌دهد.

25 بازی، 1125 دقیقه
جهانبخش این فصل و با توجه به چند آسیب‌دیدگی ریز و درشت، 25 بار در ترکیب فاینورد قرار گرفت و 1125 دقیقه در زمین حضور داشت. او بخصوص در نیم فصل دوم در قریب به اتفاق بازی‌ها در ترکیب قرار گرفت و آمار خود را بهبود بخشید.

45 دقیقه حضور در هر بازی
میانگین دقایق حضور جهانبخش در ترکیب فاینورد، 45 دقیقه به ازای هر بازی است. میانگین تعداد شوت ستاره ایرانی در هر بازی هم 1/8 است. همچنین جهانبخش به طور میانگین 1/3 پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرده است.

هر 5 بازی یک گل
علیرضا جهانبخش این فصل در گلزنی نیز موفق بوده است. او دو گل در لیگ اروپا وارد دروازه اشتورم‌گراتس اتریش کرد و البته 5 بار هم دروازه رقبای فاینورد در لیگ هلند را باز کرد. او به طور میانگین هر 5 بازی یک گل برای فاینورد به ثمر رسانده است. شاید اگر علیرضا مصدوم نمی‌شد و آزادی عمل بیشتری داشت، تعداد گل‌هایش را افزایش می‌داد.

بهترین پاسور فاینورد
بدون شک یکی از خصوصیات ویژه جهانبخش، ارسال‌های تند و تیز او از کناره‌های زمین و البته پاس‌های عمقی‌اش است.
او با اینکه بسیار کمتر از سایر بازیکنان ثابت فاینورد به میدان رفته، 6 پاس گل داده و در این بخش بهترین بازیکن تیمش محسوب می‌شود.
بعد از او اوساما ادریسی در رده دوم بهترین پاسورهای فاینورد قرار دارد.
فاینورد، یک امتیاز تا قهرمانی
بعد از چند سال سلطه آژاکس بر فوتبال باشگاهی هلند، این فصل فاینورد با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه امید اول کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. همچنین حضور یک مربی جوان به نام آرنه اسلات که سابقه همکاری با جهانبخش در آ زد آلکمار را داشت هم در این قهرمانی احتمالی نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. اسلات با توجه به درخشش روی نیمکت فاینورد مورد توجه لیدزیونایتد در لیگ برتر هم قرار داشت. فاینورد در پایان هفته سی و یکم با کسب 76 امتیاز صدرنشین است و پی اس وی آیندهوون با 68 امتیاز در رده دوم قرار دارد. با توجه به فاصله سه هفته‌ای تا پایان فصل، فاینورد این هفته و با کسب یک تساوی می‌تواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

پیش‌بینی رقبای ایران در جام ملت‌ها
امروز قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود و سرور جباروف، هافبک سابق استقلال و تیم ملی ازبکستان هم وظیفه خارج کردن گوی‌ها را بر عهده دارد. علیرضا جهانبخش اما در گفت و گو با ایران ورزشی قرعه احتمالی ایران را پیش‌بینی کرد. به نظر ستاره ایرانی فاینورد، ایران با عمان، ویتنام و مالزی همگروه خواهد شد. باید ببینیم آیا پیش‌بینی جهانبخش درست از آب در می‌آید یا ایران در جام ملت‌های آسیا با رقبای دیگری تقابل خواهد داشت؟

ZOOM

علیرضا جهانبخش در گفت و گو با ایران ورزشی قرعه احتمالی ایران را پیش‌بینی کرد. به نظر ستاره ایرانی فاینورد، ایران با عمان، ویتنام و مالزی همگروه خواهد شد. باید ببینیم آیا پیش‌بینی جهانبخش درست از آب در می‌آید یا ایران در جام ملت‌های آسیا با رقبای دیگری تقابل خواهد داشت؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی