صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و یک - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس – گل‌گهر

دو قدم مانده به جام

رویای پرسپولیس در حال شکل گرفتن است و چیزی تا تحقق آن باقی نمانده. فصل قبل از دست رفتن قهرمانی برای هواداران پرسپولیس خیلی تلخ شد چرا که آنها دوست داشتند به عدد مقدس‌شان 6 برسند و با شش قهرمانی متوالی در تاریخ لیگ برتر جاودانه شوند که نشد. البته که 5 قهرمانی متوالی هم بعید است تا سال‌های سال تکرار شود و این رکورد هم بی‌نظیر به نظر می‌رسد اما از دست دادن قهرمانی فصل گذشته کام خیلی از پرسپولیسی‌ها را تلخ کرد.
برای این فصل تا نیمه راه همه چیز به سود پرسپولیس بود اما در مقطعی شانس قهرمانی از دست رفت و حالا پرسپولیس دو گام دیگر تا قهرمانی هشتم لیگ برتر فاصله دارد.
برای رسیدن به فینال فصل و بازی پایانی، پرسپولیس یحیی باید ابتدا گل‌گهر را از پیش رو بردارد. تیمی که 12 روز قبل در جدالی پایاپای در همین ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هواداران پرسپولیس با کمترین اختلاف شکست خورد. در آن مسابقه حذفی شرایط مسابقه به گونه‌ای بود که اگر سرخ‌ها بازی دو هیچ برده را با تساوی عوض می‌کردند و کار به وقت‌های اضافه می‌کشید عجیب نبود. با این وجود امروز هم چنین شرایطی حتی با حساسیت و دشواری در انتظار یحیی و شاگردان اوست.
گل‌گهر بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی و حضورش در تیم ملی نتایج جالبی نگرفته و تنها یک برد مقابل نساجی داشته و حالا بعد از باخت مقابل آلومینیوم دنبال جبران مافات است. گل‌گهر چهار امتیاز از رتبه چهارم و آخرین پله‌ای که شاید شامل سهمیه آسیایی شود فاصله دارد و بعد از یک دوره پرنوسان دوست دارد به خاطر بالا رفتن احتمالی از هم‌استانی خود در جدول و بالا ایستادن از مس رفسنجان جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. گل‌گهر یک غایب مهم در ترکیب خود دارد و با اینکه الهویی از اسکواد پرمهره و پروپیمانی سود می‌برد اما غیبت آرمین سهرابیان در خط دفاع می‌تواند شرایط را برای این تیم سخت کند.
پرسپولیس اما با بهترین شرایط ممکن پا به این مسابقه خواهد گذاشت. در کادر بازیکنان یحیی هیچ بازیکن محروم و مصدومی وجود ندارد. اینطوری کار گل‌محمدی برای انتخاب 20 بازیکن نهایی دشوار خواهد شد. به نظر می‌رسد گل‌محمدی بدون تغییر یا با حداقل تغییر در ترکیب اصلی خود به مصاف گل‌گهر خواهد رفت و با اینکه بسیاری تصور می‌کنند راه‌های نفوذ تیم یحیی به خط دفاع حریف تکراری و کلیشه‌ای شده اما با کمک نیروهای پرتوان و خلاقش دنبال برد و پیروزی می‌گردد.
پرسپولیس در 5 بازی اخیرش برنده شده و حالا در صدر جدول است اما می‌داند تساوی مقابل گل‌گهر با در نظر گرفتن دو بازی آسان سپاهان می‌تواند با احتمال بالا به منزله از دست رفتن قهرمانی باشد. البته پرسپولیس آنقدر باتجربه هست که بعد از بازگشت دوباره به صدر، آن هم در شرایط فعلی دوباره این موقعیت برتر را از دست ندهد و سرنوشت قهرمانی را خودش رقم بزند اما به هر حال تیم‌های رقیب هم توان فنی بالایی دارند و با نیت و امید پا به مسابقات باقیمانده خواهند گذاشت.
پرسپولیس با مشقت بسیار از پیکان عبور کرد اما مقابل گل‌گهر همانقدر که باید نگران راه‌هایی برای باز کردن دروازه حریف باشد باید مواظب باشد تا دروازه‌اش را بسته نگه دارد. سرخپوشان ایران و گل‌گهر برای نُهمین بار مقابل هم به میدان می‌روند. تا اینجا پرسپولیس به پنج پیروزی و سه تساوی رسیده است و با یک پیروزی دیگر سرخپوشان، حریف خود را شش‌تایی خواهند کرد.
پرسپولیس تا کنون ۱۹ گل زده و ۸ گل خورده را مقابل گل‌گهر ثبت کرده‌ است.
گل‌گهر سیرجان در حالی در این مسابقه پا میدان می‌گذارد که در ۱۰ مسابقه اخیر خود در لیگ و جام حذفی به چهار پیروزی، چهار شکست و دو تساوی رسیده است. از این میان، سه باخت و دو تساوی در پنج بازی آخر این تیم بوده است. یکی از شکست‌ها هم در جام حذفی، مقابل پرسپولیس بود.
دهمین مصاف با تیم سیرجان اما احتمالاً مهم‌‌ترین و تعیین‌ کننده‌ترین مسابقه این تیم خواهد بود. یحیی و تیمش با در نظر گرفتن بازی حذفی اخیر دو تیم می‌دانند بردن در این مسابقه خانگی اصلاً آسان به دست نخواهد آمد. باید در تمام طول بازی تمرکز بالایی داشته باشند و با بالاترین توان به این مسابقه بیایند. این آخرین بازی خانگی پرسپولیس در فصل لیگ برتر به حساب می‌آید و هیچ قرمزپوشی دوست ندارد برای هوادارانش خاطره تلخی ثبت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی