صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

72 ساعت گذشته با مسی

از رد کردن پیشنهاد 400 میلیون پوندی و بخشش از سوی پاریس تا اسکار ورزشی

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

72 ساعت قبل
علیرغم ادعای رسانه‌ها، ظاهراً لیونل مسی با الهلال به توافق نرسیده است و تا تابستان تصمیم نهایی در مورد آینده خود نخواهد گرفت. قرارداد فوق ستاره آرژانتینی پایان فصل در پارک دو پرنس به پایان می‌رسد و بازیکن آزاد خواهد شد، با وجود روی میز بودن پیشنهاد تمدید قرارداد اما به نظر می‌رسد قهرمان جام جهانی تمایلی به ماندن در پاریس ندارد. مقصدهای زیادی از امریکا تا خاورمیانه و حتی بازگشت به بارسلونا برای ستاره آرژانتینی پیش‌بینی می‌شود. یکی از شایعاتی که این روزها در دنیای فوتبال مطرح شده است پیشنهاد دستمزد سالیانه 400 میلیون پوندی از سوی الهلال عربستان است تا بار دیگر شاهد تقابل کریستیانو رونالدو و مسی باشیم، با این حال، موندو دپورتیوو گزارش می‌دهد که چنین شایعاتی درست نیست و تمام تمرکز آرژانتینی روی پایان لیگ یک فرانسه است که در آن پاریسی‌ها شانس اول قهرمانی هستند. پس از سفر بدون اجازه لیونل مسی به عربستان و شرکت نکردن این بازیکن در تمرینات، باشگاه پاریسی او را با محرومیت دو هفته‌ای مواجه کرده بود اما حضور او در تمرین روز گذشته، خبر از بخشیده شدن او می‌دهد. فصل 23/22 لیگ یک فرانسه قرار است 4 ژوئن به پایان برسد و تا آن زمان قرار نیست که مسی برای آینده‌اش تصمیم نهایی را بگیرد. از طرفی گفته می‌شود باشگاه سابق آرژانتینی، بارسلونا، با نزدیکان مسی در تماس است که برای بازگشت احتمالی او به این تیم شرایط را ارزیابی کنند، تا این لحظه هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه این بازیکن امریکای جنوبی  فصل آینده کجا بازی خواهد کرد در دسترس نیست. گزارش‌هایی وجود دارد که در آن گفته می‌شود مسی می‌خواهد حداقل یک فصل دیگر در اروپا بازی کند و بعد از آن چمدانش را برای مقصد احتمالی لیگ امریکا یا خاورمیانه ببندد. ماندن او در اروپا این شانس را به مسی خواهد داد که یک فصل دیگر تجربه بازی در رقابت‌های هیجان‌انگیز لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد.
 
48 ساعت قبل
لیونل مسی آرژانتینی روز دوشنبه برنده جایزه لاروس برای بهترین ورزشکار مرد سال 2022 شد و پیش از نام‌هایی مانند رافا نادال، کیلیان امباپه و استف کری به دلیل عملکردش با تیم ملی آرژانتین و قهرمانی در جام جهانی قطر موفق شد به این عنوان دست پیدا کند. این دومین باری است که مسی 35 ساله پس از سال 2020 برنده جایزه لاروس می‌شود.
مرد روزاریو که جانشین مکس ورشتپن هلندی می‌شود، به همراه همسرش آنتونلا در این مراسم در وندوم پاریس شرکت کرد. مسی این جایزه را درست پس از اینکه توسط پاریس بخشیده شد و به تمرینات تیم بازگشت دریافت کرد.
آرژانتینی با دریافت این جایزه تاریخ‌سازی نیز کرده است. از زمان شروع جوایز در سال 2000، این اولین بار است که یک ورزشکار دو بار جایزه لاروس را (به صورت انفرادی و تیمی) دریافت می‌کند.
در بخش تیمی قهرمان جام جهانی با کاپیتانی لئو مسی، بالاتر از رئال مادرید و گلدن استیت وریرز، برنده جایزه لاروس و بهترین تیم سال 2022 شد. آلبی سلسته پس از شکست دادن فرانسه در ضربات پنالتی در 18 دسامبر 2022 سومین عنوان جهانی خود را در قطر کسب کرد.
آرژانتین با دریافت این عنوان جایگزین ایتالیا شد و در این راه رئال مادرید قهرمان لالیگا و 14مین لیگ قهرمانان اروپا و گلدن استیت وریرز، قهرمان ان. بی. ‌ای را برای چهارمین بار در هشت سال گذشته شکست داد.
 
24 ساعت قبل
با وجود ادعای رسانه‌های اسپانیایی، گزارش‌های فرانسوی‌ها برگ تازه‌ای در مورد آینده لیونل مسی باز کرد. بر اساس این گزارش، انتقال پرهیجان لیونل مسی از پاری‌سن‌ژرمن به عربستان سعودی در تابستان امسال یک معامله تمام شده است.
مسی 35 ساله، با وجود نگرانی‌های همسرش آنتونلا روکوزو، قرارداد عظیمی به ارزش 522 میلیون پوند با تیم الهلال عربستان امضا خواهد کرد.
این انتقال باعث می‌شود که او دوباره رقابت خود را با کریستیانو رونالدو، که برای رقیب الهلال، النصر در این کشور عجیب و غریب خلیج‌فارس بازی می‌کند، تجدید کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع سعودی نزدیک به مذاکرات صبح سه‌شنبه تأیید کرد که مسی فصل آینده در عربستان بازی خواهد کرد و این انتقال را معامله‌ای بزرگ خواند. این منبع که نگذاشت نامش فاش شود، اضافه کرد که انتقال مسی به عربستان یک معامله انجام شده است.
پاری‌سن‌ژرمن به خبرگزاری فرانسه پاسخی در این مورد نداده است و فقط تأکید کرد که قرارداد مسی تا 30 ژوئن تابستان امسال ادامه دارد. اوایل روز سه‌شنبه گزارش شد که همسر مسی آنتونلا «نمی‌توانست تصور کند» خانواده‌شان به عربستان نقل مکان کند، چیزی که همچنان یک مانع احتمالی برای این حرکت است.
گفته می‌شود که او تمایلی به نقل مکان به همراه سه پسر کوچکشان - تیاگو، 10 ساله، متئو، 7 ساله و چیرو، 5 ساله - به خاورمیانه ندارد و او ترجیح می‌دهد در اروپا بماند و گفته می‌شد مسی ظاهراً آماده بود تا پایان فصل صبر کند تا تصمیم خود را پس از گفت‌و‌گو با خانواده خود اتخاذ کند - اما اکنون به نظر می‌رسد که این نگرانی‌ها برطرف شده و مسی قرار است به شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی برود.
نشریه فرانسوی اکیپ مدعی شده که پیشنهاد تمدید 2 ساله پاریسی‌ها نیز هنوز روی میز است و همچنین گفته می‌شد این بازیکن آماده بازگشت به بارسلوناست.
بارسلونا - جایی که مسی بیشتر دوران حرفه‌ای افسانه‌ای خود را در آن بازی می‌کرد - باید حدود 175 میلیون پوند داشته باشد تا بتواند قرارداد جدید بازیکنان یا بازیکنانی که قبلاً قراردادشان را برای تمدید امضا کرده‌اند، ثبت کند و بعد از آن به سراغ مسی بیاید. با این حساب به نظر می‌رسد که درهای بازگشت به اسپانیا روی او بسته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی