صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

پیامدهای یک حضور غرورآفرین

مزد شهامت

آزاده پیراکوه
روزنامه نگار

وزیر ورزش بعد از برگشت تیم ملی هاکی روی یخ به ایران، دستور داد پاداش ویژه‌ای برای بازیکنان و مربیان این تیم در نظر گرفته شود. محمد پولادگر، معاون وزیر هم تأکید کرد هزینه‌های اعزام این تیم که توسط بچه‌ها پرداخت شده بود، تأمین شود.
***
تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب عنوان نایب‌قهرمانی توانایی‌هایش را ثابت کرد. دختران هاکی روی یخ ایران که با هزینه شخصی راهی تایلند شدند و با کمک پخش زنده تلویزیونی توانستند خود را نشان دهند؛ حالا با این پیغام مسئولان ورزش مواجه شده‌اند که وزارت ورزش هزینه‌های مربوط به سفرشان را می‌پردازد. اما آیا همه آنچه از این حضور به جا مانده، برگرداندن هزینه سفر است؟
دختران هاکی روی یخ دیده شده‌اند و اتفاق ویژه‌ای که رقم خورده، در همین دیده شدن است. وزارت ورزش پیام تبریک فرستاده و بابت پرداخت هزینه‌های سفر و البته پاداش ویژه قول داده و این پاسخ به معنای این است که دختران در مسیر درستی قدم گذاشته‌اند. اگر روزی که گفته شد حامی ندارند، قید حضور در این رقابت‌ها را می‌زدند، یا بواسطه اولین حضور از رویارویی مقابل حریفان ترس به دل‌شان راه می‌دادند، حتماً در جایی که امروز ایستاده‌اند، قرار نداشتند.
بچه‌های تیم ملی هاکی روی یخ یکی از زیباترین رشته‌های ورزشی را به تصویر کشیدند و خانواده‌ها و نوجوانان را با این رشته آشنا کردند. البته که تجهیزات این رشته گران است و به خاطر قیمت دلار، تهیه کردنش این روزها سخت شده؛ اما همین حضور و پخش از تلویزیون، می‌تواند افراد بیشتری را به سمت این رشته بیاورد؛ ضمن اینکه در سطح کلان‌تر، نگاه مسئولان تصمیم گیر را به این رشته تغییر دهد؛ رشته‌ای که شانس حضور در بازی‌های آسیایی زمستانی و المپیک زمستانی را دارد؛ رشته‌ای که قدمت 250 ساله دارد اما در ایران عمر کوتاهی دارد.
در اینکه دختران هنوز برای رسیدن به سطح اول آسیا، راه زیادی دارند، شکی نیست، اما اتفاق‌هایی که افتاده، کم از شگفتی ندارد. تغییر نگاه مسئولان ورزش، ایجاد نگرش تازه در خانواده‌ها و عموم مردم، رفع برخی موانع برای گسترده‌تر شدن فعالیت‌ها و البته شادی که به مردم بخصوص اهالی ورزش و دختران ورزشکار هدیه کردند، تنها بخشی از پیامدهای این حضور در رقابت‌های تایلند است.
حالا که تب و تاب رقابت‌ها افتاده، بیشتر می‌توان درباره این رشته نوپا نوشت و از عشق بچه‌هایی گفت که بدون هیچ حمایتی درخشیدند. در بسیاری از رشته‌ها، بودجه دولتی هزینه می‌شود ولی باز تیم‌های ملی نتیجه نمی‌گیرند اما در این رشته حمایتی نشد ولی قدم‌های اول خیلی محکم برداشته شد. پس در این شرایط باید اینها را دید و به دختران و مربیانی که همراه‌شان بودند، دست مریزاد گفت؛ دخترانی که مزد شهامت‌شان را گرفتند و نباید این شادی را در کام‌شان تلخ کرد.

دستور حمید سجادی برای حمایت از هاکی روی یخ
دیر اما لازم
با دستور وزیر ورزش و جوانان هزینه‌های تیم ملی هاکی روی یخ زنان پرداخت می‌شود و همچنین به ملی‌پوشان پاداش داده خواهد شد. کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران این خبر را تأیید می‌کند و می‌گوید: «هاکی روی یخ کمتر از ۶ ماه قبل از فدراسیون اسکیت به فدراسیون اسکی منتقل شد. به همین دلیل هیچ ردیف بودجه‌ای سال گذشته در فدراسیون اسکی نداشت. بنابراین ما با قرض و کمک بخش خصوصی به این مسابقات رفتیم. زمانی که در تایلند بودیم آقای سجادی وزیر ورزش دستور داد که به تیم پاداش بدهند و آقای پولادگر معاون قهرمانی هم دستور داد پول هزینه ویزا و بلیت را پرداخت کنند. از آنها تشکر می‌کنم که به تیم ملی توجه می‌کنند.»

ZOOM
تیم ملی هاکی روی یخ ایران دیروز بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی وارد ایران شد و مورد استقبال مردم و مسئولان ورزش قرار گرفت. دختران ایران در حالی به کشور برگشتند که در رقابت‌های آسیایی شگفتی‌ساز شدند و تیم‌های هند، قرقیزستان، کویت، امارات و سنگاپور را شکست دادند اما در فینال مقابل تایلند نتیجه را واگذار کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی