صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر و مصاحبه

 

میهمانان مشهور قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، هفت تن از چهره‌های سرشناس فوتبال قاره در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌ها حضور خواهند داشت. حسن الهیدوس که در دوره قبلی بازوبند کاپیتانی قطر را بر بازو بست و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، به همراه سرور جباروف، ستاره سابق و ازبکی استقلال که 2 بار عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورده، در قرعه‌کشی حاضر می‌شوند.
پارک جی سونگ، ستاره سابق تیم ملی کره جنوبی و باشگاه منچستریونایتد در کنار تیم کیهیل، اسطوره فوتبال استرالیا دیگر افرادی هستند که مراسم قرعه‌کشی را برگزار می‌کنند.
علاوه بر آنها سه زن تاریخ‌ساز نیز در اجرای مراسم حاضر می‌شوند. یوشیمی یاماشیتا داور بانوی ژاپنی که در جام جهانی 2022 قضاوت کرد به همراه سان ون کاپیتان سابق چین و برنده توپ طلا و بالاخره میمول راکی اولین سرمربی تیم ملی زنان هند نیز در مراسم قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.

افزایش پاداش قهرمان جام ملت‌های آسیا
نشریه «البیان» امارات خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا پاداش مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر را افزایش داده و قرار است برای این تورنمنت ۱۵ میلیون دلار پاداش بدهد. قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قرار است فردا به میزبانی دوحه برگزار شود. بعد از انصراف میزبانی چین از این تورنمنت قطر به عنوان جایگزین چین معرفی شد.
در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات تیم قهرمان ۵ میلیون دلار، تیم نایب‌قهرمان ۳ میلیون دلار و تیم‌های سوم و چهارم هم یک میلیون دلار جایزه نقدی دریافت کردند. پاداش جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نسبت به گذشته ۵ میلیون دلار افزایش یافته است.


نبی: تأخیر در انتخاب سرمربی امید ربطی به فدراسیون ندارد
مناف هاشمی، دبیر کمیته ملی المپیک طی مصاحبه‌ای از فدراسیون فوتبال بابت تأخیر در انتخاب سرمربی تیم امید گلایه کرده و اعلام کرده بود که لیست نهایی تیم امید باید تا 25 اردیبهشت اعلام شود اما فدراسیون هنوز اقدامی انجام نداده است. مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اما توضیح داد که تأخیر در معرفی سرمربی امیدها به فدراسیون ارتباطی ندارد و همه چیز را به گردن کمیته المپیک انداخته است. نبی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال گفت: «پیرو مباحث مطروحه، ما هم باید علت این تأخیر را از خود کمیته المپیک جویا شویم.»


دو بازی دوستانه تیم نوجوانان مقابل عربستان
تیم نوجوانان که از 25 خرداد باید در رقابت‌های زیر 17 سال آسیا شرکت کند، در دو بازی تدارکاتی با تیم نوجوانان عربستان روبه‌رو می‌شود.
تیم نوجوانان صبح دیروز با حمایت فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان و طبق برنامه‌های کادر فنی در گروهی 32 نفره عازم امارات شد و در این اردو‌ دو بار به مصاف تیم ملی زیر 17 سال عربستان می‌رود. اولین بازی دو تیم امروز خواهد بود و نوجوانان ایران و عربستان شنبه برای دومین بار با هم روبه‌رو خواهند شد. تیم ملی نوجوانان ایران در گروه دوم جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا با کره‌جنوبی، افغانستان و قطر همگروه است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی