صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

در تیم شمس‌آذر، شخصیت بازیکن مهم‌ترین مسأله بود

دقیقی: با برد، جشن‌قهرمانی می‌گیریم

ثابت کردیم فوتبال پول نیست

تیم شمس‌آذر قزوین که برای اولین فصل، حضور در لیگ یک را تجربه می‌کرد با سرمربیگری سعید دقیقی توانست کار بزرگی انجام دهد و خیلی زود به لیگ برتر صعود کند. این تیم آنقدر در لیگ یک خوب کار کرد که تعریف و تمجید اکثر مربیان را به دنبال داشت. سعید دقیقی که خودش را برای جشن صعود آماده می‌کند، درباره موفقیت شمس‌آذر، بودجه تیمش، بازی این هفته مقابل خلیج‌فارس ماهشهر و... صحبت‌های جالبی دارد.

 


سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

این هفته بازی نسبتاً آسانی مقابل خلیج‌فارس ماهشهر دارید.
این بازی آخرین بازی خانگی تیم ما است که می‌خواهیم بعد از آن، جشن قهرمانی داشته باشیم. به همین دلیل به اسم و جایگاه حریف نگاه نمی‌کنیم و با تمام قدرت می‌رویم تا بهترین بازی را انجام دهیم و با یک برد خوب، جشن قهرمانی را تقدیم هواداران‌مان کنیم.
در مدت اخیر با مربیان لیگ یکی که صحبت می‌کردیم همه یک بحث مشترک داشتند و معتقد بودند شمس‌آذر قزوین تیم متفاوتی بود و هیچ شباهتی به تیم‌های لیگ یکی نداشت...
کمتر از ۱۵ ماه است که در این تیم حضور داریم و اوایل تیم‌مان حتی لباس یکدست نداشت اما با تلاش مجموعه مدیریتی و کل اعضای تیم، توانستیم این تیم را از رده هفدهم جدول با تاکتیک خوب، مدیریت زمان و مدیریت هزینه در میان‌مدت به شرایط ایده‌آل برسانیم و بعد از آن با شایستگی به هدف اصلی که همان صدرنشینی و صعود است، برسیم. مهم‌ترین مؤلفه در بحث تیم، کیفیت و شخصیت بازیکنان است. در کنار بحث فوتبال همانطور که در فوتبال دنیا هم به آن توجه می‌شود ما در بحث پرسنالیتی خیلی توجه داشتیم و اول از همه شخصیت بازیکن را در نظر داشتیم و در کنار آن کیفیت. چون بازیکنی که به لحاظ شخصیتی شرایط ایده‌آلی داشته باشد، به طور حتم خواب خوب، استراحت خوب، تغذیه درست و... دارد که ثمره آن را در این مدت دیدیم.
درست است که شما گفتید در آخر فصل از شمس‌آذر خداحافظی می‌کنید و قصد ندارید در این تیم بمانید.
نه، ابداً چنین چیزی نگفتم. من گفتم تا آخر فصل در خدمت تیم هستم. بعد از آن در مورد فصل بعد تصمیم می‌گیریم. من چه کنار تیم باشم و چه نباشم، همیشه یک قزوینی هستم و حامی شمس‌آذر. اگر شرایط مهیا شد در شمس‌آذر می‌مانم و با این تیم ادامه می‌دهم اما اگر نشد هم به عنوان یک قزوینی، هوادار تیم هستم.
با توجه به اینکه این فصل با شمس‌آذر کار بزرگی انجام دادید و خیلی زودتر از پایان فصل، تیم را لیگ برتری کردید. اگر با این تیم در لیگ برتر حضور پیدا کنید، باز هم هدف بزرگی را دنبال می‌کنید یا اینکه ماندن در لیگ کافی است؟
قطعاً اولویت اول تثبیت تیم در لیگ برتر است. این تثبیت می‌تواند از جایگاه سیزدهم، چهاردهم باشد تا رده‌های بالا و تک‌ رقمی. البته کار در لیگ برتر کاملاً متفاوت با لیگ یک است چون امکانات نابرابر است. ما در لیگ یک هم چنین شرایطی داشتیم و اصلاً امکانات‌مان با تیم‌هایی مثل سایپا، فجرسپاسی، استقلال خوزستان، پارس جنوبی و خیبر خرم‌آباد برابر نبود. آمار و ارقام هم نشان می‌دهد بودجه این تیم‌ها 5/1 تا ۲ برابر بودجه تیم ما بود. تیم ما تیم جوانی است که با مدیریت قوی ثابت کردیم فوتبال پول نیست اما فاصله ارقام در لیگ برتر بیشتر است و تیم‌های ۶۰۰، ۷۰۰ میلیاردی حضور دارند که سال‌هاست جایگاه مهم خود را در لیگ برتر حفظ کردند و مدعی بودند. با این شرایط، کار سخت است اما ما ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم.
صحبت از بودجه شد، شاید بد نباشد در مورد حرف و حدیث‌هایی که در رابطه با شمس‌آذر وجود داشت حرف بزنیم. درست است که بودجه تیم‌تان نجومی بود؟
اصلاً. بودجه تیم ما با پاداش صعود و هزینه‌های جاری ۳۰ میلیارد تومان بود. پاداش صعود هم ۲۵ درصد قرارداد می‌شود. بالاترین رقم قرارداد بازیکنان در تیم ما هم ۹۰۰ میلیون تومان بود و قرارداد من و دیگر اعضای کادرفنی، حتی نصف کادرفنی دیگر تیم‌ها نبود.

جستجو
آرشیو تاریخی