صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بازیابی روحی و تیمی توپچی ها

این آرسنال کوتاه نمی‌آید

 

فرخ حسابی
خبرنگار

آرسنال شاید نتواند مانع قهرمانی منچسترسیتی در این فصل لیگ برتر شود اما مطمئناً نمی‌گذارد تیم پپ گواردیولا به آسانی به خواسته‌اش برسد. خیلی‌ها احساس می‌کردند سیتی می‌تواند جشن قهرمانی را بگیرد بدون اینکه بازی کند اما تیم میکل آرتتا معادلات را به هم ریخت و با دو گل در زمین نیوکاسل، تیم سوم جدول به پیروزی رسید. آرسنال با این برد از قرارگرفتن در یکی از دو رتبه بالای جدول مطمئن شد و مهم‌تر اینکه در فاصله سه هفته مانده تا پایان به یک امتیازی سیتی رسید که یک بازی کمتر انجام داده است.
 
کاپیتان واقعی
درباره مارتین اودگارد حرف زیادی نمی‌شود زد، کاپیتان آرسنال مقابل نیوکاسل عالی بود همان‌طور که در بازی قبلی تیم با چلسی هم درخشان بود. تیم میزبان در سنت جیمز پارک نسبت به توپچی‌ها بازی را بهتر شروع کرد و این‌طور تصور می‌شد دیر یا زود به گل اول می‌رسد. تیم آرتتا به کسی نیاز داشت که کاری بکند و اودگارد همین کار را کرد، او با یک ضربه دقیق و از راه دور قفل دروازه نیوکاسل را باز کرد. این پانزدهمین گل فصل فوق‌العاده هافبک نروژی بود که او را با رکورد سسک فابرگاس در گلزنی یک هافبک آرسنال در یک فصل لیگ برتر برابر کرد. او یک کاپیتان واقعی است.
 
ژرژینیو به جای پارتی
این بازی می‌توانست برای توماس پارتی باشد. خیلی وقت نگذشته از اینکه بیرون ماندن او از ترکیب توپچی‌ها در چنین بازی حساسی در زمین نیوکاسل آن هم با شرایط بدنی لازم، غیرقابل تصور بود اما این اتفاق افتاد و آرتتا دوباره به ژرژینیو بازی داد بعد از آنکه این هافبک ایتالیایی مقابل چلسی درخشید. انتظار می‌رفت با توجه به بازی فیزیکی نیوکاسل به هافبک غنایی بازی برسد اما این‌طور نشد و حالا باید دید پارتی می‌تواند در سه بازی آخر آرسنال در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
 
بهترین بازی فصل
دروازه‌بان آرسنال چه بازی خوبی داشت. آرون رمزدیل چند واکنش خیلی خوب نشان داد اما کاری که در نیمه دوم برای کنترل ضربه سر فابین شار انجام داد، یکی از بهترین سیوهای فصل بود. اما فقط شوت‌گیری او در این دیدار به چشم نیامد، او بر محوطه خودش مسلط بود و روی توپ‌های بلند زیادی اثرگذار بود. دروازه‌بان تیم ملی انگلیس یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را به نمایش گذاشت.
 
داور ضعیف
داور، بازی بدی را پشت سر گذاشت. کریس کاوناگ در ابتدای مسابقه کنترل بازی را از دست داد و نتوانست آن را برگرداند. خیلی صحنه‌ها را از دست داد و به بازیکنان مجوز داد به خشونت رو بیاورند و اینکه 71 دقیقه طول کشید، تا اولین کارت زرد خود را بدهد. بازیکنان به‌شدت خطاهای‌شان را اضافه کردند و مجازاتی در کار نبود. کاوناگ که با روزهای اوج خود فاصله زیادی داشت، خوش‌شانس بود که کسی به مصدومیت شدید دچار نشد.
 
بلوک مطمئن
کار گرانیت ژاکا برای بلوکه کردن ضربه جو ویلاک و اجازه ندادن به او برای رسیدن به گل مساوی در نیمه دوم عالی بود. به نظر می‌رسید ویلاک بدون هیچ مزاحمتی گل می‌زند اما ژاکا خودش را به او رساند و خودش را سپر کرد تا برتری میهمان حفظ شود، این یک کار دفاعی عالی از یک هافبک بود. او نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت که نقطه اوجش همین دفع از مقابل دروازه خودی بود.
 
نگرانی گواردیولا
پپ گواردیولا شاید اعتراف نکند اما مربی منچسترسیتی قطعاً به این بازی چشم امید داشت تا آرسنال امتیاز از دست بدهد اما حالا می‌داند تیمش باید با تمام قدرت در مسیر خود ادامه دهد تا خدشه‌ای به قهرمانی تیم وارد نشود. سیتی بین دو بازی این هفته و هفته آینده رئال مادرید با اورتون دیدار می‌کند که برای بقا می‌جنگد. گواردیولا دوست داشت در گودیسون پارک به چند بازیکن اصلی اش استراحت دهد اما با این پیروزی او اجازه و شرایط چنین کاری را ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی