صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و نه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

فصل بد را خوب تمام کن!

رفیق خوب یحیی، بدون اسلحه در اصفهان

برای پیکان که هفته‌ای بسیار سخت و پر از چالش قبل از دیدار مقابل پرسپولیس را پشت سر گذاشته، بازی با سپاهان می‌تواند کابوس دوباره باشد. هفته‌ای که از میزبانی در کرج منع شد، سپس گفتند حق نداری در اکباتان از پرسپولیس میزبانی کنی و در نهایت، این تیم را به ورزشگاه آزادی فرستادند تا با سرخپوشان رقابت کنند. بعد از آن هفته عجیب، حالا پیکانی‌ها به نصف جهان می‌روند، شاید یک جهنم واقعی و شاید از دست دادن امتیازات در یک بازی پرهوادار دیگر.
پیکان از یک‌سو، خوش‌شانس هم هست چون در شرایطی که روزهای سیاه و بد خود را سپری می‌کند این شانس را دارد که فصل آینده هم در لیگ برتر بماند. البته آنها مدیون مس کرمان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هستند و حتماً باید دعای خیرشان را برای این سه تیم داشته باشند وگرنه هر تیمی با این مدل امتیازگیری در شرایط عادی، مستقیماً راهی لیگ یک می‌شد. هنوز هم خطر به صورت جدی از سر پیکان رد نشده و شاید با دو باخت برابر سپاهان و مس رفسنجان و سپس درخشش و دو برد مس کرمان و صنعت نفت، آنها راهی لیگ یک شوند!
در سالی که به تازگی آغاز کرده‌ایم، پیکان تا به حال پنج بازی انجام داده که چهار دیدار با ناکامی همراه بود. آنها فقط توانستند هوادار را از پیش رو بردارند. این تیم مقابل فولاد خوزستان، تراکتور و پرسپولیس در لیگ برتر تن به شکست داد و در ورزشگاه وطنی قائمشهر، با حساب 3 بر صفر بازی را به نساجی باخت تا جام حذفی را هم از دست بدهد. این 5 بازی با 4 ناکامی، همه کارنامه مجتبی حسینی در سال جدید است. روزهای تلخ او با یک مصیبت واقعی ادامه یافت و متأسفانه مادرش را از دست داد تا غم‌انگیزترین اتفاقات را در سال ۱۴۰۲ تجربه کند. خط بدشانسی او پایانی ندارد؛ کدام تیم ممکن است در هفته‌های پایانی مجبور به بازی با همه مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیا شود؟ آیا این احتمال وجود دارد که مجتبی مجبور به خداحافظی از پیکان در پایان همین فصل باشد؟ شایعه‌ای که خودش هم در کنفرانس خبری بعد از بازی با پرسپولیس تأیید کرد. از دست این سال عجیب برای مجتبی!
با این حال او هنوز هم دوست خوبی برای پرسپولیسی‌هاست و مأموریت گرفته که مقابل سپاهان قرار بگیرد. اگر همان بازی فوق‌العاده‌ و کم‌نقصی که او با پیکان مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشت، بتواند برابر سپاهان تکرار کند، متوقف کردن تیم اصفهانی چندان دور از ذهن نیست. در این صورت پرسپولیس یک هفته زودتر هم می‌تواند قهرمان لیگ شود. فراموش نکنید در بازی رفت، مجتبی حسینی توانست با شایستگی به همراه شاگردانش از سد سپاهان بگذرد. هرچند در دور رفت، او استقلال و پرسپولیس را هم در ورزشگاه آزادی متوقف کرده بود اما در دور برگشت برابر هر دو تیم شکست خورد و امتیازات را به آنها هدیه داد.
بازی با سپاهان به صورت عادی هم برای مجتبی و بازیکنان جوانش سخت بود اما حالا سخت‌تر هم شده زیرا او حداقل 7 بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد. ابراهیم صالحی، ساسان حسینی و بهروز نوروزی‌فرد محروم شده‌اند. مجتبی حقدوست، سامان فلاح، امیر شبانی و دانیال جهانبخش هم 4 بازیکن مصدوم تیم هستند که احتمالاً به بازی عصر جمعه نمی‌رسند. این وضعیت پیکان در آخرین هفته‌های لیگ است و البته شرایط جدول، انتظارات را از آنها بالا می‌برد. بازی با سپاهان به اندازه دیدار برابر پرسپولیس برای اهالی لیگ مهم تلقی می‌شود چون بحث معادلات قهرمانی در آن وجود دارد. حالا شما پیش‌بینی کنید با این اتفاقات، باید چه انتظاری از پیکان داشت؟
مجتبی حسینی توانایی آن را دارد که شرایط یک فصل را تغییر دهد. او در دور رفت، با امتیازاتی که از مدعیان گرفت، اهالی فوتبال را غافلگیر کرد اما هر چه از فصل گذشت، تیمی ضعیف‌تر از هفته قبل دیدیم. بازی با پرسپولیس، همه تصورات از پیکان را تغییر داد اما حالا با این همه مشکل، با چه پیکانی در زمین مواجه می‌شویم؟ یک مدعی قدرتمند و یا یک تیم از پیش‌باخته، بدون اسلحه و امید؟

جستجو
آرشیو تاریخی