صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

101مین جام رئال مادرید بالای سر رفت

دستگرمی قبل از سیتی با طعم جام

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که در فینالی که یک پای آن رئال مادرید است رقیب شانسی برای بالا بردن جام داشته باشد، همین هم شد و مادریدی‌ها در فینال 2-1 پیروز شدند و به بیستمین عنوان قهرمانی خود در کوپا دل ری دست یافتند. سفیدپوشان خیلی زود با گل رودریگو در دقیقه 2 پیش افتادند، لوکاس تورو در نیمه دوم (دقیقه 58) با شوت پر قدرت پای راست بازی را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و رودریگو دوباره در دقیقه 70 بار دیگر تیم را پیش انداخت و در نهایت جام را برای مادریدی‌ها به ارمغان آورد.
رئالی‌ها با این قهرمانی بیستمین جام خود را بالای سر بردند که سومین تیم پر افتخاربعد از بارسلونا و اتلتیک بیلبائو به حساب می‌آیند. بارسلونا و بیلبائو به ترتیب 11 و 3 جام بیشتر از مادریدی‌ها در ویترین افتخارات خود دارند.
بارسلونا ...............................................31
اتلتیک بیلبائو .......................................23
رئال مادرید........................................... 20
اتلتیکو مادرید........................................ 10
 
صد و یکمین قهرمانی

 

 

 

 

 

سفید پوشان با این قهرمانی جام‌های خود را در کارنامه فوتبالی به عدد 101 رساندند، بارسلونا 97 جام دارد و پایان فصل با قهرمانی در لیگ این عدد به 98 خواهد رسید. جام حذفی، دومین عنوانی است که مادریدی‌ها پس از لیگ (35 قهرمانی) تعداد جام‌های خود را به 20 می‌‌رسانند. پس از آن 14 جام اروپایی است که موزه برنابئو را به مکانی منحصربفرد در جهان تبدیل کرده دیگر جام‌هایی که این 101 افتخار را تکمیل می‌کنند عبارتند از: 8 عنوان جهانی (3 جام بین قاره‌ای و 5 جام جهانی
باشگاه ها)، 5 سوپر کاپ اروپا، 12 سوپرکاپ اسپانیا، 1 جام اتحادیه، 1 جام اوا دوارته (ورژن قدیم سوپرجام فعلی) 2 جام یوفا، 2 جام لاتین و 1 جام ایبروامریکا
 97 عنوانی که در کارنامه بارسا به چشم می‌خورد عبارتند از: 26 لیگ، 31 جام حذفی اسپانیا، 14 سوپرکاپ اسپانیا، 2 جام اتحادیه، 3 جام اوا دوارته، 5 جام اروپا، 4 قهرمانی جام برندگان جام، 2 جام نمایشگاه، 5 سوپر کاپ اروپا، 3 جام باشگاه‌های جهان و 2 جام لاتین.
 
شش گانه آنچلوتی و آینده نامشخص

 

 

 

 

 

رئالی‌ها تحت هدایت کارلو آنچلوتی در 475 روز گذشته 6 جام ممکن را کسب کرده‌اند. این کوتاه‌ترین زمان در تاریخ باشگاه هست که یک مربی برای کسب شش جام مختلف  نیاز داشته است. اما با وجود این آینده کارلتو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
مهمتر از همه این اتفاقات آینده نامشخص آنچلوتی در رئال مادرید است، طی ماه‌های گذشته اما هر بار از ایتالیایی در این مورد سؤال شده است او اعلام کرده که تا 2024 با باشگاه قرارداد دارد و به قراردادش پایبند خواهد بود. درست است که او تا سال 2024 با مادرید قرارداد دارد اما با توجه به اینکه لیگ این فصل را خیلی زود به بارسلونا واگذار کرد، سروصداها در مورد خروج احتمالی او در تابستان بالا گرفته است.به نظر می‌رسد آنچلوتی، به لطف قهرمانی در کوپا، آینده خود را در برابر نتیجه احتمالی من سیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا کمتر به خطر می‌اندازد. قدرت فعلی ایتالیایی نشان می‌دهد که به جز یک شکست و حذف شرم آور در لیگ قهرمانان اروپا هیچ چیز نمی‌تواند آینده او را به خطر بیاندازد.

به سه‌شنبه فکر کنیم
کارلو آنچلوتی، پس از بازی در کنفرانس مطبوعاتی در مورد قهرمانی و چالش بزرگ پیش رو صحبت کرد.
ارزیابی بازی؟ «فکر می‌کنم با توجه به نمایشی که داشتیم کاملاً مستحق برد و قهرمانی بودیم.»
آیا اتفاقات سال 2014 تکرار خواهد شد؟ کوپا و بعد از آن قهرمانی در لیگ قهرمانان....؟«می‌خواهیم رقابت کنیم و بجنگیم. ما به فینال خیلی نزدیک هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به فینال برسیم.»
جشن نمی‌گیرید؟«شاید در حد یک نوشیدنی جشن بگیریم، این برد چیز بسیار خاصی برای ما نیست، تمام فکر ما روی بازی سه‌شنبه خواهد بود.»
رودریگو؟ «او در حال پیشرفت است، در زمین خیلی خوب حرکت می‌کند و می‌تواند به گل برسد. او به شکلی دیدنی در حال پیشرفت است.»
بازی با سیتی؟«همه از اهمیت این بازی با خبر هستیم. به خاطر حضور هواداران‌مان در برنابئو در بازی رفت نسبت به سیتی برتری خواهیم داشت، در واقع 12 به 11 بازی خواهیم کرد.»
 
می خواهم در مادرید بمانم

 

 

 

 

 

 

 

 


ادن هازارد با وجود اینکه حضور چندانی در این رقابت‌ها نداشت و فقط 67 دقیقه در یک بازی به میدان رفت، قهرمانی در کوپا دل ری را در مقابل اوساسونا با هم تیمی‌هایش جشن گرفت. با این حال، وقتی در مورد آینده‌اش سؤال شد، او اطمینان داد که می‌خواهد حداقل تا پایان قراردادش در رئال مادرید ادامه دهد.
هازارد در این فصل در پنج بازی لیگ (در مجموع 133 دقیقه)، سه بازی در لیگ قهرمانان اروپا (131 دقیقه) و 67 دقیقه در جام حذفی به میدان رفته است.
این بازیکن که این فصل از زمان حضورش در مادرید کمترین دقایق ممکن را برای تیم به میدان رفته است، اظهار داشت: «امیدوارم بتوانم دقایق بیشتری بازی کنم، سال سختی است... اما با یک تیم بسیار بزرگ این سختی‌ها را پشت سر می‌گذارم.»
برخلاف بسیاری از بازیکنانی که در موقعیتش قرار داشتند، هازارد حرف بدی برای گفتن در مورد باشگاه یا کادر فنی نداشت، بلکه از خود انتقاد کرد. بلژیکی در ادامه گفت: «رابطه خوبی با مربی و بازیکنان دارم. می‌خواهم بازی کنم، اما می‌دانم که خیلی سخت است و می‌دانم که باید سخت تلاش کنم.»
 
تو بهترین هستی

 

 

 

 

 

کریم بنزما با قهرمانی رئال در کوپا دل ری در کنار مارسلو به‌عنوان پرافتخارترین بازیکن باشگاه تبدیل شد. بازیکن سابق لیون در 35 سالگی در کنار مارسلو با 25 عنوان برابری می‌کند. رئال مادرید با اهدای پیراهنی با عدد 25 از بنزما برای رسیدن به این رکورد قدردانی کرد و کارلو آنچلوتی وظیفه اهدای آن را بر عهده گرفت. کارلتو بعد از اهدای پیراهن به بنزما گفت:« افتخار اهدای این هدیه را به تو دارم، تو بهترین هستی.»

جستجو
آرشیو تاریخی