صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و هشت - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

شاهکار دختران ایرانی با نایب قهرمانی در هاکی قهرمانی آسیا

نقـــره طلایی

آزاده پیراکوه
روزنامه نگار

دختران هاکی روی یخ ایران کار بزرگی کردند و در اولین حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، به مدال نقره رسیدند. دختران ایران که با عبور از تیم‌های هند، کویت، قرقیزستان، امارات و سنگاپور به فینال رسیده بودند، اگرچه با نتیجه سه بر یک مقابل تایلند میزبان شکست خوردند اما در تمام لحظات بازی با تیم پرقدرت تایلند چهره بازنده به خود نگرفتند. هر آنچه داشتند گذاشتند تا در اولین تجربه مسابقه‌ای در حد قهرمانی آسیا، بهترین خودشان باشند که همین‌طور هم شد. نایب قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا اتفاق ویژه‌ای است که دختران هاکی روی یخ ایران رقم زدند؛ دخترانی که بدون هیچ حمایتی از سوی مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، بدون اینکه ناامید شوند، راهی تایلند شدند اما اجازه ندادند، این دلخوری زحمات‌شان را تحت تأثیر قرار دهد. از بازی اول پرقدرت ظاهر شدند و با اختلاف گل بسیار حریفان‌شان را شکست دادند تا اینکه به فینال رسیدند. تا همین‌جای کار فارغ از نتیجه‌ای که در دیدار نهایی ثبت شد، باید دختران هاکی روی یخ ایران را قهرمان نامید؛ قهرمانانی که با حضورشان در این رقابت‌ها و نمایشی که از خود ارائه کردند، خیلی چیزها را تغییر دادند. جنگندگی، روحیه بالا، انرژی زیاد و امید، هدیه تیم ملی هاکی روی یخ ایران برای هم‌رشته‌ای‌هایشان و حتی ورزش زنان است. دختران هاکی روی یخ ایران امروز سربلند هستند؛ نه فقط به خاطر نایب‌قهرمانی در قهرمانی آسیا، سه سال بعد از شروع فعالیت در این رشته، بلکه به این خاطر که بسیاری از موانع را از سر راه برداشتند و حتی اگر در جایی از این مسیر خسته شدند، اما باز بلند شدند و ادامه دادند. دختران هاکی روی یخ، با تلاش خود به معدود پیست‌های یخی که در ایران وجود دارد، گرما بخشیدند و خیلی‌ها را متوقف کردند تا بایستند و شاهکارشان را ببینند.
شاید روزی که تصمیم گرفتند از جیب‌‌شان هزینه کنند و هر طور شده در قهرمانی آسیا شرکت کنند، خودشان هم نمی‌دانستند که چنین تأثیری بر جا می‌گذارند. امروز خیلی‌ها در ورزش درباره هاکی روی یخ حرف می‌زنند و از تازه‌وارد بودن‌ دخترانش می‌گویند. از حمایتی که صورت نگرفت و تصویر زیبایی که از این رشته به یادگار ماند. این دختران با حضور در قهرمانی آسیا، چند پله را یکی کردند و حالا اهداف بلندپروازانه‌ای را در سر دارند؛ نه تنها برای خود؛ بلکه به رؤیایی دختران دیگر جان بخشیدند. پس به خاطر همه اتفاق‌های خوبی که این دختران رقم زدند، باید آنها را قهرمان نامید و به احترام کار بزرگی که کردند، ایستاد.
 
نگاهی به ترکیب تیم نایب‌قهرمان
تیم ملی هاکی روی یخ ایران با ترکیب اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم ‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام‌نیا، دیبا فرزام‌نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی و آرزو ایزدی در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرد. فرزاد هوشیدری ‌و اعظم سنایی، سرمربی و مربی تیم ملی و اویس حسن‌زاده نیز به‌عنوان مدیر، تیم‌ ملی کاروان اعزامی را همراهی کردند. ضمن اینکه کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ نیز کنار تیم حضور داشت.

ZOOM

فینال زیر ذره‌بین
ملی‌پوشان هاکی روی یخ در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان بانوان آسیا مقابل تیم قدرتمند تایلند قرار گرفتند. این دیدار در ست اول با نتیجه یک بر صفر به نفع تایلند و در ست دوم با نتیجه یک بر صفر به سود ملی‌پوشان ایران پیگیری شد تا نتیجه بازی یک بر یک مساوی پیش برود. ست سوم که ست نهایی بود، 2 بر صفر به نفع تایلند به پایان رسید و در مجموع این تایلند بود که برنده شد. در تمام لحظات این بازی، دختران ایران تلاش کردند دروازه حریف را باز کنند که تنها یک بار موفق به انجام این کار شدند. در ست سوم این بازی و پس از به ثمر رسیدن گل سوم تایلند، فرزاد هوشیدری به داور اعتراض کرد که این اعتراض به جایی نرسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی