صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و هفت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

از پشیمانی مسی تا درس عبرتی برای تیم‌های لیگ انگلیس!

غم‌انگیز است، اما معذرت خواهی تو چیزی را عوض نخواهد کرد

 

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

در پایان جنگ‌های فوتبالی معمولاً خبری از انفجار، ناله، مرگ و خون‌ریزی نیست. جنگ‌های فوتبالی می‌تواند با انتشار عکسی از ابر ستاره در حال نوازش شاهین در خاور دور در حالی که هم‌تیمی‌ها در حال تمرین در پاریس هستند به پایان برسد.
ستاره سالخورده‌ای که از نظر سیاسی در بازی‌های قدرت نرم دو ایالت مورد استفاده قرار می‌گیرد، درس‌های زیادی برای تیم‌های لیگ برتر انگلیس خواهد داشت.
زندگی لیونل مسی در این هفته بالا و پایین بسیار زیادی داشت، عصبانیت پارک دو پرنس و قطر در مقابل جده و سازمان گردشگری عربستان، مسی با شورت در حال نوازش شاهین که نماد قدرت سیاسی مدرن است دیده می‌شود با لبخندی که انگار اصلاً مهم نیست در قطر و عربستان چه می‌گذرد!
این اتفاق یک هشدار بزرگ و با تابلوهای راهنما برای فوتبال انگلیس و بویژه هواداران منچستریونایتد خواهد بود؛ تیمی که گفته می‌شود زیر نظر ثروتمندان خاورمیانه است باید این اتفاقات را بخوبی رصد کند. شاید کسی در لیگ برتر یا اتحادیه فوتبال حضور داشته باشد که با نگاهی به لیگ فرانسه ناراحت شود و افسوس بخورد که چطور لیگ داخلی فرانسه که هنوز هم یکی از لیگ‌های بازیکن ساز بزرگ جهان است به یک تابلوی تبلیغاتی و سیاست‌های نفتی تبدیل شده است. لیونل مسی در تعطیلات یعنی هشداری برای تاریخ فوتبال.
جزئیات قبلاً به طور گسترده بازگو شده است. بازیکنان پاری سن ژرمن روز دوشنبه این هفته یک روز تعطیل داشتند. در عوض، کریستوف گالتیه، سرمربی، پس از شکست 3-1 در لوریان، تعطیلات را لغو کرد و یک جلسه تمرین اضطراری در دستور کار قرار داد. با این حال، مسی قبلاً در مسیر خلیج فارس بود تا به تعهدات از پیش تعیین شده خود به‌عنوان سفیر ارشد گردشگری عربستان سعودی عمل کند.
 برای بازگشت بموقع خیلی دیر شده بود. روز چهارشنبه پردرآمدترین فوتبالیست جهان به‌مدت دو هفته محروم شد و او را در دو بازی از پنج بازی باقیمانده لیگ 1 قبل از پایان قراردادش در تابستان محروم کرد. اما او روز جمعه به خاطر کاری که کرده بود معذرت خواست.
البته برای مسی انتقال به پاریس در واقع با شکوه و موفقیت‌آمیز بوده است. اساساً فوتبال فرانسه سکوی پرشی برای قهرمانی او و یارانش در جام جهانی بوده است، مثل یک تمرین 18 ماهه هنگفت برای بالا بردن جام جهانی 2022!
علیرغم همه صحبت‌هایی که در مورد ناپدید شدن مسی در این فصل وجود دارد، او این فصل در 50 بازی برای تیم ملی و باشگاهی 41 گل به ثمر رسانده است و احتمالاً جام جهانی آخرین درخشش اسطوره در یک رقابت بزرگ خواهد بود.
 
معذرت خواهی تو چیزی را عوض نمی‌کند!
ژروم روتن بازیکن سابق پاری سن ژرمن به عذرخواهی لیونل مسی از باشگاه و هم‌تیمی‌هایش واکنش نشان داد.
پس از واکنش‌هایی که چند روز پیش به‌دلیل سفر غیرمجاز او به عربستان سعودی ایجاد شد، مسی روز جمعه در اینستاگرام خود عذرخواهی کرد. با این حال، روتن از عذرخواهی مسی راضی نبود.
روتن در RMC Sports گفت: «او اشتباه کرد، خودش هم این را فهمید. پس این بدان معناست که پاری سن ژرمن حق داشت او را محروم کند زیرا این یک تصمیم غیر حرفه‌ایست. من مدیر باشگاه نیستم اما نظرم ساده است. برای من، پاری سن ژرمن برای قهرمانی نیازی به مسی ندارد. این غم‌انگیز است اما عذرخواهی او چیزی را تغییر نمی‌دهد. آیا او بارها به خاطر رفتارش در زمین مسابقه عذرخواهی کرده است؟ در مورد سرمایه‌گذاری‌هایش چی؟ فرانسوی بلد نیستی یا با رسانه‌های فرانسوی مصاحبه نمی‌کنی؟ به هواداران سلام نکنیم؟ خوب است که او ویدیوی معذرت خواهی می‌سازد اما مزه تلخی داشت، او می‌گوید که از هم‌تیمی‌هایش یا مدیران عذرخواهی می‌کند، نه از هواداران! نمی‌فهمم چرا او گفت که نمی‌تواند این سفر را به تعویق بیندازد. فقط بهانه آورد. عذرخواهی می‌کند اما بهانه‌اش را هم پیدا می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی