صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

آقای سرپرست به فکر جلوگیری از اعتصاب بازیکنان باشید

کریمی ؛گمشده در دل مسئولیت

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

کشمکش روزهای اخیر باشگاه استقلال با سازمان لیگ حواس‌ها را به سمت و سویی برده که به طور قاطعانه می‌توان گفت موضوع اصلی این روزهای باشگاه استقلال نیست. اینکه حجت کریمی در مقام سرپرست موقت باشگاه استقلال مصاحبه‌هایی علیه سازمان لیگ انجام داده و حتی امضای خود در جلسه شورای تأمین را تأیید نکرده نشأت گرفته از فشار سنگین هواداری در روزهای اخیر است. حجت کریمی در تلاش است تا بار سنگینی که بعد از تصمیم سازمان لیگ مبنی بر برگزاری بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی روی دوشش افتاده را قدری کاهش دهد، اما پرواضح است که به‌دلیل مشکلات مالی، سرپرست استقلال موفق به انجام این مأموریت نخواهد شد و هر روز فاصله هواداران استقلال با او بیشتر هم خواهد شد.
برای تأیید این ادعا کافی است به مصاحبه ریکاردو ساپینتو رجوع کنیم تا به این باور برسیم که حجت کریمی تا چه اندازه از اصل دور شده و به فرعیات می‌پردازد و مسئولیت‌های خود را به دست فراموشی سپرده است.
اظهارات سرمربی استقلال به وضوع نشان می‌دهد که اوضاع مالی در باشگاه استقلال چگونه پیش می‌رود؛ ریکاردو ساپینتو صراحتاً اعلام کرده اگر باشگاه استقلال قادر به پرداخت حقوقش نیست، لااقل حقوق بازیکنان را پرداخت کند تا شاگردانش با روحیه مطلوب در سه بازی فینال گونه پایانی لیگ برتر حاضر شوند.
این جملات نشان می‌دهد که سرپرست موقت باشگاه استقلال تا به امروز موفق به انجام مأموریت محوله، در این باشگاه نشده است و آن مسئولیت‌هایی که در حیطه اختیاراتش است را تمام و کمال انجام نداده است.
شاید حجت کریمی به پرداخت بدهی استراماچونی ببالد و این طور وانمود کند که موفق شده در دوران مدیریتش بر باشگاه استقلال این چالش بزرگ را پشت سر بگذارد اما پرواضح است که دریافت وام با بهره آنچنانی - با دخالت برخی نهاد‌ها- اقدامی نیست تا بتوان آن را به سود منافع مالی باشگاه استقلال دانست، ضمن اینکه وام مذکور با دخالت رئیس سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش و جوانان به باشگاه استقلال تعلق گرفته تا فقط هزینه پرداخت بدهی‌های سنگین این باشگاه شود و اگر هر مدیر دیگری نیز در باشگاه استقلال فعال بود این بودجه به گونه‌ای تأمین می‌شد تا اوضاع استقلال حادتر نشود.
کریمی عملاً در این ایام کاری در جهت کاهش مشکلات مالی بازیکنان انجام نداده و درآمد‌زایی خاصی نداشته است. این طور که پیدا است مجموعه استقلال هر روز با مشکلات مالی بیشتری مواجه می‌شود و شاید اگر پای هواداران استقلال در میان نبود، بازیکنان در بازی با صنعت نفت آبادان حاضر نمی‌شدند.
برای حجت کریمی نیل به اهداف مالی و عبور از مشکلات و چالش‌های اقتصادی در این روزهای پایانی لیگ برتر مأموریت مهم‌تری است تا اینکه او ژست یک استقلالی متعصب را به خود بگیرد و بعد از اینکه بازی پرسپولیس و پیکان به دلایلی به محل دیگری موکول شده و کار از کار گذشته -که پشت این تصمیم نیز مسائلی وجود دارد و تصمیم‌گیران بی‌جهت اقدام به چنین کاری نکرده‌اند- در رسانه‌ها طوری ظاهر شود که انگار در جریان این تصمیم‌گیری نبوده و از ماجرا اطلاع نداشته است.
کریمی مانند همه افرادی که در سمت مدیرعامل و مسئول در باشگاه‌های بزرگ و پرهوادار فوتبال ایران فعالیت می‌کنند، از تمام زوایای پنهان تصمیم‌گیری‌ها آگاهی دارد و نیک می‌داند که وقتی شورای تأمین می‌گوید بازی باید در ورزشگاه آزادی برگزار شود، پشت آن تصمیم چه مسائلی نهفته است. به همین دلیل عاقلانه است که او نیز در رسانه‌ها چهره یک هوادار متعصب را مقابل حامی تیمش بازی نکند و به فکر کاهش مشکلات مالی باشگاه و به سرانجام رساندن مسئولیت‌هایش باشد.
طبق اخباری که از اردوی استقلال پیش از بازی با صنعت نفت به گوش رسید، بازیکنان به‌دلیل خلف وعده‌های مکرر تا آستانه اعتصاب دوباره نیز پیش رفته بودند اما به‌دلیل اتفاقاتی که در جریان تغییر محل برگزاری بازی پرسپولیس و پیکان رخ داد، این ماجرا مسکوت ماند. به همین دلیل بهتر است که سرپرست موقت باشگاه استقلال بدون اینکه افکار عمومی را منحرف کند، به فکر تأمین پول باشد و تلاش برای تداوم حضور در باشگاه استقلال را به زمان دیگری موکول کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی