صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و پنج - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

محرومیت و عدم تمدید قرارداد

رسوایی آرژانتینی

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

به گزارش نشریه فرانسوی اکیپ لیونل مسی به‌دلیل غیبت غیرمجاز در تمرینات و سفر بدون اجازه به عربستان سعودی، به مدت دو هفته توسط پاری‌سن‌ژرمن تعلیق شده است و سران باشگاه در نظر دارند تا قرارداد برنده 7 دوره توپ طلا را تمدید نکنند.
در این گزارش آمده است که برنده جام جهانی 2022 قطر همراه با آرژانتین، از بازی یا تمرین با این تیم محروم شده و دستمزد او در مدت محرومیت قطع خواهد شد. مسی در سال 2021 با پاریسی‌ها قرارداد امضا کرد و در این قرارداد بند تمدید اختیاری برای فصل سوم قرار دارد اما طبق گزارش، مسئولان باشگاه تصمیم گرفته‌اند که این بند را فعال نکنند و در پایان فصل درهای خروج را به روی او باز کنند.
مسی که نقش سفیر گردشگری عربستان سعودی را برعهده دارد، بازی‌های لیگ 1 مقابل تروا و آژاکسیو را از دست خواهد داد اما ممکن است برای بازی مقابل اوسر در 21 مه ‌بازگردد. پی‌اس‌جی با 75 امتیاز از 33 بازی در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. مسی روز یکشنبه در شکست خانگی 3-1 پی‌اس‌جی مقابل لوریان فیکس به میدان رفت و با شکستی که شاگردان گالتیه متحمل شدند اختلاف آنها با تیم دوم یعنی مارسی به 5 امتیاز کاهش یافت.
احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی روز دوشنبه پیام خوشامدگویی به مسی را در توئیتر منتشر کرد و روز سه‌شنبه عکس‌های بیشتری از دیدار مسی و خانواده‌اش از این کشور منتشر کرد.
 
قراردادی که تمدید نخواهد شد
سفر بدون اجازه لیونل مسی به عربستان به قدری سران پاریس را تحت تأثیر قرار داد که آنها با نادیده گرفتن اسم و توانایی‌های ابرستاره تیم می‌خواهند قید او را برای پروژه فصل بعد خود بزنند. یکی از پیامدهای سفر شوکه‌کننده آرژانتینی تصمیم باشگاه برای تمدید نکردن قرارداد و عدم فعال‌سازی بند تمدید خودکار قرارداد او است. در هفته‌های اخیر خبر بازگشت لیونل مسی به بارسلونا در صدر اخبار بود. همچنین گفته می‌شد که دو طرف در حال مذاکره برای تمدید قرارداد هستند اما اطرافیان بازیکن ادعا داشتند پیشنهاد تمدید فقط از سمت سران باشگاه پاریسی بوده است.
 
عصر جدید
روزنامه فرانسوی اکیپ روز گذشته خبر محرومیت دو هفته‌ای مسی به‌دلیل سفر غیرمجاز به عربستان سعودی را با تیتر «عصر جدید» و تصویری از مسی متفکر و ناصرالخلیفی مالک پاری‌سن‌ژرمن منتشر کرد. طبق این گزارش نشریه فرانسوی ادعا کرد که دوران مسی در پاریس در تابستان امسال به پایان می‌رسد.
در ادامه گزارش گفته شده پاری‌سن‌ژرمن از لیونل مسی «بت» ساخته بود، محرومیت او نشانه ظهور «عصر جدیدی» در باشگاه است که در آن بازیکنان ستاره الزامات بیشتر و امتیازات کمتری خواهند داشت.
بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن قرار بود تا روز دوشنبه به استراحت بروند، اما پس از شکست 3-1 آنها مقابل لوریان در روز یکشنبه، کریستوف گالتیه تیم را جریمه کرد و به آنها استراحت نداد. با این حال، مسی که بلافاصله بعد از بازی به عربستان سعودی سفر کرده بود قادر به حضور در تمرینات نبود و همین قضیه باعث خشم باشگاه و همچنین هواداران این تیم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی