صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

ملینا اسماعیلی: در تکواندو حق خوری زیاد بود

استایلم شبیه اوسین بولت است

آزاده پیراکوه
روزنامه نگار

مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور فرصت خوبی است تا ستاره‌ای دیگر در دوومیدانی خودش را به رخ بکشد.  ملینا اسماعیلی که چند ماه قبل در رقابت‌های نوجوانان آسیا شرکت کرد و با توجه به کم‌تجربگی‌اش نتوانست نتیجه خوبی بگیرد، در فاصله چند ماه از رقابت‌های کویت، در یزد خود را به‌عنوان یک مدعی تازه‌وارد در دوی سرعت مطرح کرد.
ملینا در 100 و 200 متر رکورد چهره‌های مطرح دوومیدانی زنان را شکست. او در 100 متر با زمان 11 ثانیه و 97 صدم ثانیه بعد از 11 سال رکورد جوانان ایران که متعلق به فرزانه فصیحی بود را شکست و در 200 متر با زمان 24 ثانیه و 51 صدم رکورد مریم طوسی را ارتقا داد. ملینا که هنوز 18 سالش نشده، بعد از ثبت این دو رکورد، با اعتماد به نفس بالایی از روزهای خوب پیش رویش می‌گوید.
 از ثبت همه رکوردها به‌نام خودش می‌گوید و موفقیت در رویدادهای مهمی چون بازی‌های آسیایی و المپیک.
او یک نکته کلیدی هم به زبان می‌آورد و از شباهت‌اش به اوسین بولت می‌گوید.
رکوردشکنی ملینا بهانه خوبی است برای صحبت با چهره جدید دوومیدانی. او که از شش سالگی تکواندو کار می‌کرده، از آن روزها می‌گوید و سختی‌هایی که کشیده: «هشت سال تکواندو کار کردم اما اتفاق‌هایی افتاد که زده شدم. در تکواندو حق‌خوری زیاد بود، ضمن اینکه مدام مجبورم می‌کردند وزن کم کنم. آن شرایط برایم غیرقابل تحمل شده بود. به همین خاطر وقتی آسیب دیدم، تصمیم گرفتم این رشته را کنار بگذارم.»
او از علاقه‌اش به دوومیدانی می‌گوید؛ علاقه‌ای که از بچگی در او وجود داشته: «من از بچگی به سرعت دویدن را دوست داشتم. این علاقه آنقدر به چشم می‌آمد که از طرف مدرسه، من را به مسابقات بین مدارس معرفی کردند و همین‌طور بالا آمدم و به مسابقات آموزشگاه‌های کشور رسیدم. تقریباً از دو سه سال پیش دوومیدانی را شروع کردم اما شروع تمریناتم به‌صورت جدی به یک سال پیش برمی‌گردد که زیر نظر آقای ایمان روغنی کارم را شروع کردم. کلی بررسی کردم و وقتی پیشرفت شاگردان آقای روغنی مثل نازنین و بقیه را دیدم، تصمیم گرفتم زیر نظر ایشان دوومیدانی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنم. البته هنوز زود است که بگویم حرفه‌ای ورزش می‌کنم.»
ملینا اسماعیلی که چند ماه قبل در رقابت‌های نوجوانان آسیا شرکت کرد و نتیجه‌ای نگرفت، می‌گوید: «حضور در آن رقابت‌ها فوق‌العاده بود. از آن زمان به بعد متوجه شدم باید چه‌کار کنم و چه رویه‌ای را پیش بگیرم. به لحاظ رکوردی نتیجه خوبی نگرفتم اما تجربه فوق‌العاده‌ای بود.»
ملینا که رکورد فرزانه فصیحی در رده جوانان را شکسته، از الهام‌بخش بودن فرزانه برای خودش می‌گوید: «خیلی خوشحالم که ورزشکاری مانند فرزانه فصیحی در دوومیدانی ایران حضور دارد. او با عملکردی که داشته، امید زیادی به دختران دوومیدانی‌کار می‌دهد و ثابت می‌کند که هر کسی می‌تواند با تلاش به خواسته‌هایش برسد.»
این دختر دوومیدانی‌کار که نشان داده حالاحالاها نامش در دوومیدانی شنیده می‌شود، از برنامه‌هایش می‌گوید: «می‌خواهم رکوردهای سرعت را در رده بزرگسالان نیز به خودم اختصاص بدهم و در رویدادهای مهم مثل المپیک و بازی‌های آسیایی نتایجی بگیرم که قبلاً کسی نگرفته است.»
 وقتی از او درباره الگویش پرسیده می‌شود، پاسخ جالبی می‌دهد: «الگوی من اوسین بولت است. استایلم هم شبیه او است و می‌خواهم مانند او خیلی از رکوردها را به‌نام خودم بزنم. قدم هم بلند است و این موضوع در دوی سرعت یک ویژگی به حساب می‌آید. در رقابت‌های نوجوانان آسیا در بین دخترانی که شرکت کرده بودند، جزو قدبلندها بودم و این کمک می‌کند که بتوانم رکوردهای بهتری بزنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی