صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

نیمکت‌های لرزان لیگ برتر فقط 4 مربی می‌مانند

سه هفته به پایان لیگ مانده ولی از حالا گمانه‌زنی درباره سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در فصل آینده شروع شده. باشگاه‌ها با توجه به حساسیت بازی‌های پایانی ترجیح می‌دهند در این مورد اظهارنظر صریحی نداشته باشند ولی از لابه‌لای مصاحبه‌های مدیران و مربیان می‌توان پی برد که جایگاه کدام مربیان محکم است، کدام باشگاه‌ها به فکر تغییر سرمربی هستند و کدام مربیان تلاش می‌کنند چالش جدیدی را شروع کنند.

پرسپولیس

پیش از دربی با توجه به نارضایتی گروهی از هواداران تردیدهایی درباره ادامه همکاری یحیی گل‌محمدی مطرح بود، ولی بعد از صعود پرسپولیس به صدر جدول و صعود این تیم به نیمه‌نهایی جام حذفی موقعیت این مربی محکم شده. درویش هم در مصاحبه‌های اخیرش تأکید کرده که با توجه به یک فصل باقی‌مانده از قرارداد گل‌محمدی و نتایج خوب اخیر تیم او فصل آینده هم در پرسپولیس می‌ماند. البته نتایج هفته‌های پایانی می‌تواند روی محبوبیت و جایگاه یحیی تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد، با این حال به سختی می‌توان تصور کرد که او فصل آینده سرمربی پرسپولیس نباشد.

سپـــاهــان
ژوزه مورایس به لطف نتایج درخشان نیم‌فصل دوم توانسته بود سپاهان را به صدر جدول برساند، ولی با تساوی مقابل ملوان این موقعیت عالی را از دست داده و باید منتظر لغزش پرسپولیس باشد. قهرمانی لیگ برتر نتیجه‌ای عالی برای مربی پرتغالی خواهد بود و سپاهان برای تمدید قراردادش درنگ نخواهد کرد. در صورتی که سپاهان فصل را بدون جام به پایان ببرد، مشخص نیست که سرنوشت این همکاری به کجا می‌رسد، ممکن است سپاهان به دنبال یک مربی جدید برود یا حتی مورایس بخواهد ماجراجویی جدیدی را شروع کند.

استقلال
هرچند گفته می‌شود که باشگاه استقلال از سا پینتو برای فصل آینده لیست خواسته، ولی سرنوشت مربی پرتغالی کاملاً به بازی‌های باقی‌مانده در لیگ و جام حذفی بستگی دارد. قرارداد طرفین مشروط است و ساپینتو هم تمایل دارد که در استقلال بماند، ولی اگر فصل را بدون جام به پایان ببرد، ممکن است فشار برای برکناری‌اش بالا برود. این مربی محبوبیت خوبی نزد هواداران دارد، ولی در صورت نتایج ضعیف در بازی‌های حساس باقی‌مانده این وضعیت ممکن است به سرعت تغییر کند.

 تراکتـــــــــور

پس از عملکرد خوب خمس و ابراز علاقه تیم‌های مختلف، تراکتور به سرعت قرارداد سرمربی اسپانیایی‌اش را برای چهار فصل دیگر تمدید کرد. تراکتور احتمالاً بتواند به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و مایل است که با خمس در این مسابقات حاضر شود. همچنین آنها با تقویت تیم فعلی می‌توانند فصل آینده مدعی قهرمانی لیگ باشند، ولی تمام اینها به شرطی است که خمس مایل به ماندن باشد.

گل گهــــــــر
امیر قلعه‌نویی با پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی از گل‌گهر جدا شد و هدایت این تیم تا پایان فصل به دستیارش، الهویی سپرده شد. همان زمان مشخص بود که باشگاه سیرجانی برای فصل آینده به دنبال سرمربی جدیدی خواهد بود. گل‌گهر ممکن است به دنبال سرمربی خارجی برود یا با یکی از مربیان ایرانی حاضر در لیگ برای فصل آینده توافق کند. ربیعی و نکونام می‌توانند گزینه‌های مربیگری در این تیم باشند.

مس رفسنجان
محمد ربیعی چهارمین فصل حضورش در مس رفسنجان را سپری می‌کند و در یکی از مصاحبه‌های اخیرش اعلام کرد که در پایان فصل از این تیم خداحافظی می‌کند. مس در رتبه ششم است و می‌تواند به رتبه‌های بالاتر هم برسد، ولی به نظر می‌رسد که ربیعی به دنبال چالش جدیدی می‌گردد و امیدوار است که بتواند به نیمکت یکی از تیم‌های بالای جدولی برسد. با جدایی احتمالی ربیعی، مس احتمالاً سراغ یک مربی ایرانی خواهد رفت.

فــــــــــــولاد
علیرضا منصوریان در فولاد توانسته نتایج خوبی بگیرد و تیم اهوازی را از بحران خارج کند. او توانسته فولاد را به رده هفتم برساند که با توجه به نتایج ضعیف شروع فصل رتبه نسبتاً خوبی است. منصوریان با حفظ این روند می‌تواند فصل آینده هم روی نیمکت فولاد باشد، هرچند گروهی از هواداران اهوازی نسبت به مربیان غیربومی گارد دارند.

آلومینیوم اراک
آلومینیوم هرچند در هفته‌های گذشته بردی نداشته، ولی به لطف نتایج نیم‌فصل اول در رده هشتم قرار دارد. رحمتی در مصاحبه جدیدش گفته که در صورت تمدید قرارداد هشت بازیکن اصلی و افزایش بودجه تیم قراردادش را تمدید خواهد کرد. البته او نیم‌نگاهی به نیمکت‌ تیم‌های بالای جدولی دارد و در صورت پیشنهاد از اراک می‌رود. ظاهراً باشگاه آلومینیوم هم از عملکرد رحمتی رضایت دارد، مگر اینکه در هفته‌های آینده شرایط تغییر کند.

ذوب‌آهـــــــن

انتظار می‌رود مهدی تارتار در پایان فصل از ذوب‌آهن جدا شود، هرچند او با تیم اصفهانی در رتبه نهم است که نتیجه بدی نیست. باشگاه اصفهانی ممکن است برای فصل آینده سراغ یک مربی خارجی برود و تارتار هم اگر برای هدایت تیم امید به توافق نرسد، باید منتظر خالی شدن یکی از نیمکت‌های لیگ برتر باشد.

هـــــــــــــوادار
ساکت الهامی توانسته هوادار را از منطقه سقوط دور کند و فعلاً در رتبه دهم ایستاده. او همچنین تیمش را به نیمه‌نهایی جام حذفی رسانده و امیدوار است که برای سومین بار در چهار سال گذشته به فینال این مسابقات برسد. الهامی با توجه به بودجه هوادار نتیجه خوبی گرفته و احتمالاً باشگاه خواهان حفظ او باشد، ولی اگر پیشنهاد بهتری داشته باشد از این تیم جدا خواهد شد.

پیکـــــــــــان

مجتبی حسینی توانسته تیم جوان پیکان با بازیکنان نسبتاً گمنامش را در لیگ برتر نگه دارد، ولی احتمالاً به تیم امید برود و باشگاه در این صورت برای فصل آینده به دنبال یک مربی ایرانی خواهد بود. شنیده می‌شود که سعید دقیقی یکی از گزینه‌های پیکان است.

ملـــــــــــــــــــوان

مازیار زارع در اولین فصل بازگشت ملوان به لیگ برتر توانست تیم جوانش را در لیگ حفظ کند، ولی به تازگی گفته ممکن است به خاطر مشکلات کنار برود. پژمان نوری، مدیرعامل باشگاه تأکید کرده که اجازه جدایی به زارع را نخواهد داد، با این حال همه چیز به وضعیت مدیریتی و بودجه باشگاه در پایان فصل دارد. اگر زارع در ملوان بماند که احتمالش کم نیست، انتظار می‌رود انزلی‌چی‌ها فصل آینده با تیم بهتری در لیگ حاضر شوند.

نساجـــــــــــــی
کارلوس هرناندز به تازگی جانشین مطهری شده و باید دید در درازمدت چه عملکردی خواهد داشت. باشگاه امیدوار است که با این مربی اسپانیایی به لیگ قهرمانان برود. اگر هرناندز نتایج آبرومندی بگیرد به او فرصت داده خواهد شد که فصل آینده هم با تیم کار کند.

مس کرمــــــان
احتمالاً مس کرمان به حسین‌خانی، مربی بومی که تیم را به لیگ برتر رساند اعتماد کند، ولی اگر این تیم سقوط کند ممکن است کار این مربی هم به پایان برسد. وضعیت نیمکت مس به ماندن یا سقوط این تیم بستگی دارد.

نفت آبادان

اگر عبدالله ویسی بتواند نفت را در لیگ برتر حفظ کند کار بزرگی کرده و قراردادش تمدید خواهد شد، ولی او تا همین حالا هم نتایج خوبی با این تیم گرفته.

نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان از شروع فصل درگیر بحران‌های زیادی بود و سقوطش تقریباً قطعی شده است. وضعیت نیمکت این تیم که در این فصل بارها تغییر کرده کاملاً نامعلوم است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی