صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و چهار - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

نقش تعیین‌کننده خودروسازان در سرنوشت قهرمانی

سپاهان و استقلال درگیر با تیم‌های باانگیزه

 

اکبر منتشلو
خبرنگار
 روزهای پایانی لیگ برتر فوتبال کشورمان در حال سپری است و شرایط متفاوتی بر تیم‌های این فصل از رقابت‌ها حاکم است. برخی از تیم‌ها به‌دنبال قهرمانی هستند (سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس)، برخی‌ها به فکر احتمال حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند (تیم‌هایی مثل تراکتور، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و...)، برخی از تیم‌ها به فکر ادامه حضورشان در لیگ برتر هستند (پیکان، ملوان، نساجی مازندران، مس کرمان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان) و سه هفته پر از استرس را پیش رو خواهند داشت. در این بین به طور حتم مهمتر از هر چیزی در این روزهای پایانی، قهرمانی در این دوره از لیگ برتر است که به نظر می‌رسد تیم‌های پایین جدول نقش زیادی در این موضوع خواهند داشت. از یک طرف دو تیم مدعی قهرمانی باید به مصاف پیکان بروند که نقش این تیم را پررنگ می‌کند و از طرف دیگر تیم‌های پایین جدولی و نامزد سقوط هم باید به مصاف مدعیان بروند.
 
پیکان راه را برای پرسپولیس هموار می‌کند
شاگردان مجتبی حسینی روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند، آنها هرچند بالاتر از چند تیم قرار گرفته‌اند، اما فاصله امتیازیشان از قعر جدول زیاد نیست و از طرف دیگر در همین روزهای اخیر جام حذفی را هم از دست داده‌اند و حالا زخم خورده هم هستند. پرسپولیس برای ادامه حضور در جمع مدعیان و رسیدن به قهرمانی از سه سد پیش رو(سه هفته باقی مانده) در اولین هفته باید به مصاف پیکان برود و اگر این تیم را ببرد، پیکان جاده صاف‌کن پرسپولیس خواهد بود، هر چند پرسپولیس مقابل گل‌گهر که امیدی به آسیایی شدن دارد، کار سختی خواهد داشت، اما این تیم در هفته آخر هم مقابل نساجی به میدان می‌رود، که اگر کار نساجی همچنان در لیگ برتر، با روند گذشته سپری شود و نتواند نتایج لازم را در دو هفته بیست و هشتم و بیست و نهم کسب کند، هفته آخر برای نساجی هم حیاتی خواهد شد.
 
سپاهان و رویارویی با سه تیم شانس سقوط
سپاهان دیگر مدعی قهرمانی انگار روزهای سخت‌تری خواهد داشت، این تیم اصفهانی در هفته بیست و هشتم باید به مصاف قعرنشین جدول رده‌بندی یعنی نفت مسجد سلیمان برود که از هم‌اکنون مشخص است کار سختی در مقابل این تیم خواهد داشت، بخصوص که سپاهان هم یکی، دو هفته اخیر نتایج قابل قبولی کسب نکرده و روحیه مناسبی ندارد، اما انگار این راحت‌ترین بازی برای سپاهان است چرا که این تیم باید در هفته بیست و نهم به مصاف پیکان برود که انگیزه بالایی مقابل سپاهان خواهد داشت و در هفته سی‌ام هم باید به مصاف مس کرمان برود. مسی که لب مرز سقوط است و اگر نتوانست در دو هفته بیست و هشتم و بیست و نهم نتیجه مطلوب بگیرد، هفته آخر قطعاً برای سپاهان دردسرساز خواهد شد.
 
نفت آبادان یقه استقلال را می‌گیرد
نفت آبادان برعکس نیم فصل اول و حتی اوایل نیم‌فصل دوم، روزهای خوبی را سپری کرده و با نتایج خوبی که در هفته‌های اخیر گرفته، حالا می‌تواند یقه خیلی از تیم‌ها را بگیرد و البته در اولین قدم به سراغ یک مدعی یعنی استقلال خواهد رفت. استقلالی‌ها  که در رتبه سوم جدول هستند باید به مصاف صنعت نفتی بروند که یک استقلالی روی نیمکت آن نشسته و کار را برای آبی‌پوشان سخت خواهد کرد. البته استقلال دو هفته پایانی را هم کار راحتی نخواهد داشت. آبی‌پوشان باید به مصاف مس رفسنجان و تراکتور بروند که هر دو تیم شانس احتمالی کسب سهمیه را دارند و کار را برای آبی‌پوشان سخت خواهند کرد.
 با این اوصاف باید در سه هفته پایانی لیگ منتظر بازی‌های جذابی باشیم که حتی تیم‌های پایین جدولی هم نقش زیادی در این رقابت‌ها خواهند داشت و البته کار برای مدعیان سخت خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی