صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

برد اول گرگان در شب 39 امتیازی محمد جمشیدی

روی دوش‌ام جی!

محسن آجرلو
روزنامه نگار
مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر دیروز با رقابت تیم‌های شهرداری گرگان و نفت آبادان آغاز شد. گرگانی ها با غلبه بر آویژه صنعت به این مرحله رسیدند و نفتی‌ها هم پس از برتری در رقابت جذاب و دراماتیک مقابل مهرام راهی این مرحله شدند. بازی اول این دو تیم در گرگان و بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

شروع خوب و پایان بد برای نفت
تیم نفت آبادان که پس از برد ارزشمند خود برابر مهرام به گرگان سفر کرده بود، در کوارتر اول شروع فوق‌العاده‌ای داشت و شهرداری گرگان را غافلگیر کرد. بازی بهم ریخته گرگانی‌ها و استفاده خوب بازیکنان نفت از حمله، برتری 17 بر 8 را هم برای این تیم به همراه داشت اما در امتیازهای پایانی این شهرداری گرگان بود که به بهترین شکل ممکن به بازی برگشت. شاگردان حاتمی در دو، سه دقیقه پایانی این کوارتر نه تنها در فاصله پنجاه ثانیه به پایان، بازی را برابر کردند بلکه از حریف پیش افتادند. کوارتر اول در نهایت با نتیجه 26 بر 22 به سود شهرداری میزبان به پایان رسید تا نفت هرچه در کوارتر اول رشته بود را در همین زمان پنبه کند.

رقابت نزدیک
در کوارتر دوم شرایط بازی نزدیک‌تر و پرفشارتر بود.
هر دو تیم به سبب ترن اور و اقدام‌های ناموفق، امتیازهای کمتری کسب کردند و در نهایت هم این نفت آبادان بود که با برتری خفیف یک امتیازی نیمه اول را به پایان برد.
نفت در این کوارتر 17 و شهرداری گرگان 16 امتیاز کسب کرد تا در نهایت نیمه اول با نتیجه 42 بر 39 به سود گرگانی‌های میزبان به پایان برسد.

پرامتیاز و جذاب
کوارتر سوم یک دقیقه بدون امتیاز را سپری کرد تا نفتی‌ها با پرتاب آزاد اولین امتیاز را بگیرند.  دو دقیقه از این کوارتر سپری شده بود که تیم میهمان با پرتاب سه امتیازی سلیمانی بازی را در امتیاز 44 مساوی کرد.
گرگانی‌ها خیلی زود و با سه ضد حمله 6 امتیاز پیش افتادند. پنج دقیقه مانده به پایان این کوارتر یک بار دیگر نوبت نفت بود که بازی را برابر کرده و پس از دو کوارتر باز هم از حریف پیش بیفتد. افت و خیزهای مکرر و عوض شدن تیم برنده به طور مرتب، کوارتر سوم را تبدیل به زیباترین یک‌چهارم این بازی کرد. نفتی‌ها این کوارتر را هم با نتیجه 25 بر 24 به سود خود به پایان بردند اما در مجموع همچنان برتری با نتیجه 66 بر 64 از آن شهرداری گرگان بود.

کوارتر چهارم
مهران حاتمی در آغاز کوارتر چهارم تصمیم گرفت تیمش را با برنامه دفاعی نزدیک‌تر و پرفشارتری به میدان بفرستد.
برنامه‌ای که اتفاقاً جواب هم داد و نفتی‌ها را اسیر خود کرد. این دفاع نزدیک و پرفشار ترن اور و اشتباه‌های نفت را بالا برد و برتری هفت، هشت امتیازی را در میانه‌های کوارتر پایانی به تیم میزبان داد.
همین برتری باعث یک‌طرفه شدن این کوارتر و برتری شهرداری گرگان در پایان بازی شد. بازیکنان شهرداری در پایان این بازی با نتیجه 93 بر 81 میهمان خود را شکست دادند تا سری نیم‌نهایی را با پیروزی آغاز کنند.

آتش بازی جمشیدی
در پایان این بازی محمد جمشیدی با کسب 39 امتیاز، با اختلاف زیادی برترین بازیکن میدان لقب گرفت و نقش بسزایی در برد تیمش ایفا کرد. پری پتی با کسب 19 امتیاز دومین امتیازآور زمین بود و شهریان نیز با کسب 17 امتیاز برترین بازیکن نفت آبادان بود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی