صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

کار سپاهان برای قهرمانی در لیگ راحت‌تر است

ستار همدانی: دربی فینال جام حذفی را جذاب می‌کند

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار
استقلال به سختی توانست به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کند و همین نکته باعث شد تا دوباره سایپنتو و شاگردانش مورد انتقاد شدید قرار بگیرند. اما آنچه این روزها هواداران استقلال را دلگرم می‌کند این است که احتمال اینکه فینال حذفی جدال دو تیم استقلال و پرسپولیس باشد، زیاد است. به همین دلیل قطعاً در صورت بروز چنین اتفاقی جذابیت فینال جام حذفی چند برابر می‌شود. البته در لیگ هم دو تیم رقیب؛ سایه به سایه هم برای قهرمانی حرکت می‌کنند و شاید برای نخستین بار است که سرخابی‌ها در هر دو جام رقیب هم هستند و نمی‌خواهند بازنده باشند. در خصوص مسائل مربوط به جام حذفی و همچنین شانس قهرمانی در لیگ برتر با ستار همدانی هافبک سابق استقلال همکلام شدیم.
 
استقلال به سختی به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کرد به همین دلیل باعث شد منتقدان از تیم ساپینتو انتقاد کنند، نظر شما در این خصوص چیست؟
جام حذفی همیشه به جام پدیده‌ها معروف بوده است و تیم‌هایی که اسم و رسم چندانی ندارند و یا ضعیف‌تر هستند در این جام انگیزه زیادی دارند که خودشان را نشان دهند. پارس جنوبی هم در این بازی خیلی خوب کار کرد و استقلال توانست در نهایت در وقت‌های تلف شده پیروز شود و از این بابت خوشحال هستم.
با توجه به قرعه کشی انجام شده این امکان وجود دارد که استقلال در فینال با تیم پرسپولیس مسابقه دهد و به نظر می‌رسد یک بازی انتقامی برای استقلال باشد.
قطعاً اگر فینال جام حذفی دربی باشد، جذاب خواهد شد.
حرف از دربی شد، فکر می‌کنید چرا استقلال در لیگ برتر به پرسپولیس باخت. در حالی که پیش از بازی شانس استقلال را بیشتر می‌دانستند.
استقلال از نظر فنی خیلی بهتر از پرسپولیس بود اما قبل از این بازی آن قدر مسائل حاشیه‌ای خصوصاً در سطح مدیریت این تیم را احاطه کرده بود که در نهایت استقلال نتوانست پیروز شود.
خیلی‌ها بر این باور هستند که نتیجه بازی با هوادار باعث شد تا استقلال دچار غرور کاذب شود.
این هم می‌تواند یکی از دلایل باخت باشد. معمولاً در چنین مواقعی مربی باید بازیکنانش را برای مغرور نشدن توجیه کند. در دربی هر تیمی که تمرکز بهتری داشته باشد برنده خواهد شد. یک نکته‌ای هم باید در این زمینه متذکر شوم این است که یحیی بخوبی استقلال را آنالیز کرده بود و توانست مهاجمان استقلال را از کار بیندازد با این حربه که شکافی بین خط هافبک و حمله استقلال انداخت و بخوبی تیم استقلال را پرس کرد. در چنین مواقعی ساپینتو به جای اضافه کردن مهاجم باید خط هافبکش را تقویت می‌کرد تا بتواند پیروز میدان باشد.
سه بازی از لیگ برتر باقی مانده است و با توجه به اینکه استقلال تنها دو امتیاز تا صدر جدول اختلاف امتیاز دارد، هنوز شانس قهرمانی دارد.
 قطعاً همین‌طور است. به خاطر امتیازات سه تیم در صدر جدول هر سه تیم صدرنشین شانس قهرمانی دارند و حتی نتیجه مساوی هم می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تغییر دهد. استقلال اگر دربی را می‌برد خیلی بهتر می‌شد اما حالا هم شانس دارد و باید در سه بازی آخر با تمام قوا ظاهر شود.
شما شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌دانید؟
من که استقلالی هستم و قطعاً دوست دارم استقلال قهرمان شود، اما روی کاغذ کار سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی راحت‌تر از رقبا است.
تاکنون عملکرد ساپینتو را چطور ارزیابی کردید؟
فصل پیش استقلال با چند رکورد قهرمان شد و این نکته کار را برای مربی بعدی سخت می‌کرد. از همان ابتدا کار ساپینتو سخت بود و می‌دانم چقدر بازیکنان و کادرفنی استقلال تلاش کردند و حقیقتاً هم تاکنون خوب نتیجه گرفتند. به نظرم ساپینتو عملکردش تاکنون خوب بوده است.
اینطور که گفته می‌شود پرسپولیس هم مثل استقلال از حضور در آسیا محروم شده، نظرتان در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس چیست و چه کسی را در این میان مقصر می‌دانید؟
 قطعاً سوءمدیریت باعث بروز چنین مشکلی شده است. این دو تیم طرفداران زیادی دارند و اگر دولت به این تیم‌ها کمک کند، اکثر جامعه غرق در شادی می‌شود. نمی‌دانم چرا مسئولان نسبت به چنین مسأله مهمی بی‌توجه هستند.

ZOOM
استقلال مشکلی با بازی در تبریز نداشت
در حالی که مسئولان ورزش شهر تبریز اعلام کردند آمادگی لازم برای میزبانی از فینال جام حذفی را ندارند، اما از باشگاه استقلال خبر رسید که هیچ یک از مسئولان، بازیکنان و مربیان این تیم مشکلی بابت بازی در شهر تبریز در فینال جام حذفی نداشتند. در واقع اگر قرار بود این بازی در تبریز برگزار شود، استقلال با میل و اشتیاق به تبریز سفر می‌کرد و قطعاً برای حضور هواداران خود نیز برنامه‌ریزی کافی را انجام می‌داد.

جستجو
آرشیو تاریخی