صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر ومصاحبه

 

کمک نجومی فیفا به فوتبال آسیا
فیفا به اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا کمک مالی چشمگیری کرده است و باید دید آیا این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال ایران نیز واریز شده است؟
سایت «بوابه الکره العمانیه» خبر داد فدراسیون جهانی فوتبال در راستای کمک به پیشرفت فوتبال به حساب فدراسیون فوتبال عمان 8 میلیون دلار واریز کرد. فیفا پیش از این برای یک دوره چهارساله مبلغ 6 میلیون دلار را به حساب هر فدراسیون عضو آسیا واریز می کرد اما این بار با افزایش حدود 30 درصدی این رقم نزدیک به 8 میلیون دلار رسیده و فدراسیون عمان این پول را دریافت کرده است. باید دید این مبلغ به حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز شده است یا خیر. پیش از این هم به طور منظم کمک‌هایی از فیفا به فدراسیون‌های مختلف از جمله ایران اختصاص داده شده که به دلیل تحریم‌های موجود، این پول قابل برداشت از حساب فدراسیون فوتبال نبوده است. رسانه عمانی هم مدعی شده است که این مبلغ در هر دوره ریاست جدید فدراسیون‌ها به حساب آنها واریز شده و با توجه به حضور مجدد مهدی تاج در رأس فدراسیون فوتبال کشورمان، باید دید آیا این رقم به فدراسیون ایران اختصاص داده شده است؟


انتخاب سرمربی امید
بعد از برگشت تاج
حسینی، تارتار
یا نفر سوم؟
قرار است پس از بازگشت مهدی تاج از اجلاس کافا به ایران، جمع‌بندی نهایی برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان صورت بگیرد.
یکشنبه جلسه‌ای بین امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، حبیب کاشانی مدیر تیم فوتبال امید و مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی جدید تیم امید برگزار شد، ولی این جلسه خروجی قطعی نداشت و قرار شد که بعد از بازگشت تاج سرمربی تیم امید انتخاب شود. پیش از برگزاری این جلسه گفته می‌شد که مجتبی حسینی و مهدی تارتار گزینه‌های نهایی برای نشستن روی نیمکت تیم امید هستند و انتخاب نهایی بین آنها خواهد بود. حسینی در این فصل هدایت پیکان را به عهده دارد و تارتار سرمربی ذوب‌آهن در لیگ برتر است، ولی شنیده می‌شود که قلعه‌نویی تمایل بیشتری به انتخاب حسینی دارد و همین شانس او را بیشتر از تارتار کرده است. البته هنوز مشخص نیست که فدراسیون نظر مثبت حسینی و تارتار را گرفته و آنها نسبت به این انتخاب چه واکنشی خواهند داشت. حسینی در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفته بود که ترجیح می‌دهد به مربیگری در لیگ برتر ادامه بدهد.
قرار است یک نفر به‌عنوان مدیر فنی در تیم امید فعالیت کند که از حمید درخشان برای این پست نام برده می‌شود. مشخص نیست که نقش این مدیر فنی چیست، ولی ممکن است تضاد منافع با سرمربی تیم امید عامل اختلافات بعدی باشد.
تیم امید قرار است در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا شرکت کند که حکم مقدماتی المپیک 2024 پاریس را هم دارد. همچنین این تیم باید در بازی‌های آسیایی هم به میدان برود و تقویم فشرده‌ای در پیش خواهد داشت. سرمربی جدید زمان زیادی برای شروع کار و آماده کردن تیمش نخواهد داشت و همین ریسک پذیرش این پست را بیشتر می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی