صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پیکان اجاره ورزشگاه را نمی‌دهد پول بلیت‌فروشی را هم می‌خواهد

در آزادی بازی می‌کنیم فقط با 10 درصد تماشاگر!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

پرسپولیس برای بازی فوق‌العاده حساس مقابل پیکان باید به شهرک اکباتان برود و در ورزشگاه پاس قوامین بازی کند. در موقعیتی مشابه سرخ‌ها در جام حذفی و بازی نیمه‌نهایی هم باید در این ورزشگاه بازی کنند و به نوعی سرنوشت دو جامی که سرخ‌ها آرزوی رسیدن به آن را دارند به بازی در این استادیوم کوچک گره خورده است.
باشگاه پرسپولیس دو روز قبل با بیانیه‌ای کوتاه تأکید کرد که بازی با پیکان باید با حضور تماشاگر باشد. از طرفی بعد از قرعه‌کشی جام حذفی هم رضا درویش هم افشین پیروانی تأکید کردند بازی مقابل هوادار و پیکان در ورزشگاه اکباتان باید با حضور تماشاگر برگزار شود. از طرفی تیم‌های رقیب و مدیران‌شان مدام مصاحبه می‌کنند و می‌گویند بازی‌های پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی باید بدون تماشاگر باشد.
ورزشگاه دستگردی به‌صورت رسمی گنجایش 8500 تماشاگر را دارد که یادمان نمی‌آید غیر از آن بازی معروف پاس – استقلال اهواز در سال 83 که تیم جلالی 4 گل زد و قهرمان شد پر شده باشد. بعد از آن هر وقت پرسپولیس و استقلال در این ورزشگاه به میدان رفته‌اند بازی یا با حداقل تماشاگر یا بدون تماشاگر برگزار شده است.
ورزشگاه دستگردی پارکینگ ندارد و در کنار پادگان، بیمارستان و مدرسه واقع شده. از طرفی خانواده‌ها به این ورزشگاه تردد دارند و فرزندان‌شان را برای ورزش به این مجموعه می‌آورند. از سوی دیگر گیت بلیت‌فروشی الکترونیکی در این ورزشگاه وجود ندارد و به خاطر تمام این دلایل بعید است شورای تأمین با حضور تماشاگر در این ورزشگاه موافقت کند و حتی اگر 850 تماشاگر(10 درصد گنجایش رسمی ورزشگاه) هوادار پرسپولیسی در بازی حاضر شود چندان به چشم نخواهد آمد.
از سوی دیگر با وجود تأکید مدیران تیم هوادار، زمین این ورزشگاه اصلاً شرایط خوبی ندارد. شاید در ظاهر چمن این ورزشگاه مناسب باشد اما زیرسازی آن اصلاً جالب نیست و همین مسأله باعث می‌شود توپ اصلاً روی زمین درست حرکت نکرده و اصطلاحاً پله کند.
در عین حال با وجود تأکید باشگاه هوادار و اینکه اصرار دارند در این ورزشگاه از پرسپولیس میزبانی کنند، پیکانی‌ها مثل هوادار برای بازی در اکباتان مصر نیستند. پیکانی‌ها بیشتر به خاطر شرایط زمین ورزشگاه اکباتان حاضرند در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس بازی کنند و البته مسائل مالی هم برایشان اهمیت دارد.
پیکانی‌ها به خاطر هزینه بالای اجاره ورزشگاه، بازی‌های خانگی‌شان را در کرج میزبانی می‌کنند. نکته جالب اینجاست که هزینه اجاره ورزشگاه آزادی برای هر بازی 750 میلیون تومان است. این مبلغ برای ورزشگاه دستگردی 260 میلیون تومان اما برای ورزشگاه انقلاب کرج 120 میلیون تومان است.
گفته می‌شود رضا درویش و مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند با وجود اخبار اعلام شده، بازی با پیکان را به ورزشگاه آزادی ببرند. اتفاقاً پیکانی‌ها هم مخالفتی ندارند اما می‌گویند باشگاه پرسپولیس هم باید هزینه 750 میلیونی اجاره ورزشگاه را بپردازد، هم تمام درآمد بلیت‌فروشی به این باشگاه برسد هم اینکه طبق قانون تیم میهمان یعنی پرسپولیس فقط می‌تواند 10 درصد سکوها تماشاگر داشته باشد. در عین حال با توجه به اینکه هر هفته برای بازی‌های پرسپولیس فقط 10 هزار بلیت فروخته می‌شود 10 درصد 10 هزار نفر 100 نفر خواهد شد. یعنی مدیران پرسپولیس برای برخورداری از حضور فقط هزار تماشاگر دارند این همه تلاش می‌کنند؟
در عین حال نکته عجیب انفعال سازمان لیگ در تعیین شرایط این بازی است. بعد از تأخیر در اعلام محل این مسابقه که البته ظاهراً هنوز هم قطعی و رسمی نشده این سازمان درباره حضور تماشاگر در بازی فوق اعلام رسمی نداشته و باز هم همه چیز را به شورای تأمین سپرده تا سردرگمی‌ها، گمانه‌زنی‌ها و شایعات تداوم داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی