صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

منصوری: زمین چمن پاس قوامین شرایط خوبی ندارد

جشن قهرمانی پرسپولیس در قائمشهر برگزار می‌شود

محمد منصوری هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است بعد از قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در چند سال گذشته حساسیت روی‌تیم بیشتر شده است. با وجود این او باز هم نسبت به قهرمانی سرخپوشان در لیگ بسیار خوشبینانه صحبت می‌کند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
  با وجود موافقت اولیه پیکان با انجام بازی در ورزشگاه آزادی چرا باز هم محل بازی به ورزشگاه پاس قوامین تغییر کرد؟
بعد از پنج سال قهرمانی متوالی پرسپولیس هجمه و حساسیت روی پرسپولیس زیاد بوده چه بسا که یک‌بار بعضی‌ها مسائل داوری و بعضی دیگر وزارت ورزش و موارد دیگر را در قهرمانی پرسپولیس دخیل می‌دانستند در حالی که این بحث‌ها مواردی بی‌پایه و اساس بود که ریشه درستی نداشت و فقط به قدرت فنی پرسپولیس باز می‌گشت که تیمی قدرت رویارویی به لحاظ فنی را با سرخپوشان نداشت. در حال حاضر هم پرسپولیس صدرنشین است و از آنجا که در صدر جدول قرار دارد باز هم گروهی درصددند مشکلاتی را برای پرسپولیس درست کنند تا از صدر بیفتد اما پرسپولیس با شرایطی که بعد از دربی به لحاظ روحی روانی و فنی پیدا کرده بعید است از صدر فاصله بگیرد و جایش را به تیم دیگری بدهد.
 گویا شرایط چمن ورزشگاه پاس قوامین یکی از مواردی بوده که پیکان هم تمایل به انجام بازی در ورزشگاه آزادی داشته؟
بله تا آنجا که من می‌دانم شرایط چمن ورزشگاه پاس قوامین خوب نیست به همین دلیل مسئولان پیکان هم قصد برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی را داشتند ضمن اینکه پول بلیت فروشی هم طبق توافقی که شده بود به باشگاه پیکان می‌رسید. جدا از این مسائل حضور شکوری و مجتبی حسینی هم در تیم پیکان که سابقه قبلی در پرسپولیس داشتند برای بعضی ابهاماتی را به وجود آورده بود در حالی که پرسپولیس در بازی رفت مقابل همین پیکان متوقف شده بود. قبلاً هم سایر مربیان پرسپولیسی نظیر مهدی تارتار برای پرسپولیس مشکل‌ساز شده و حتی مانع قهرمانی پرسپولیس شده بودند تا ثابت کنند به تیم خودشان بیشتر از هر تیمی تعهد دارند. حالا هم من فکر می‌کنم مسئولان استقلال بعد از اینکه دربی را از دست داده‌اند درصددند تمرکز را از بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس بگیرند و موفقیت‌های اخیر را به بی‌عدالتی و مواردی دیگر ربط بدهند که هیچکدام درست نیست. همان طور که گفتم کیفیت چمن ورزشگاه قوامین دلیل اصلی تقاضای بازی پیکان در ورزشگاه آزادی بود ضمن اینکه درآمدزایی هم مزید بر علت بود تا باشگاه پیکان پیشنهاد بازی در ورزشگاه آزادی را بدهد. هر تیم تهرانی دوست دارد در ورزشگاه آزادی بازی کند که قطعاً پیکان هم از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل نباید باشگاه پیکان را با بعضی دلایل بی‌استدلال محکوم ساخت. البته الان هم که قرار شده بازی در ورزشگاه پاس قوامین برگزار شود نباید مشکلی برای پرسپولیس به وجود بیاید چون تیمی که می‌خواهد قهرمان شود تحت هر شرایطی باید به برد برسد.
 فکر نمی‌کنید استرس زیاد در سه بازی آخر روی پرسپولیس و نتایجش تأثیر‌گذار باشد؟
سه بازی آخر فصل تعیین‌کننده است اما قهرمانی دست خود پرسپولیس است به همین دلیل باید آن قدر داخل زمین بدوندکه مشکلی به وجود نیاید. ضمن اینکه استرس هم برای هر سه تیم مدعی قهرمانی است و تنها برای یک تیم نیست که مانع قهرمانی‌اش بشود. از سوی دیگر چون پرسپولیس بیشتر از سپاهان و استقلال در شرایط حساس کورس قهرمانی قرار داشته و معمولاً از آنها هم با دست پر خارج شده فکر می‌کنم کادر فنی‌اش سه بازی آخر را مدیریت کرده و با شرایط خوب از بازی‌های پایان فصل خارج خواهند شد.
 دو بازی دیگر پرسپولیس مقابل گل‌گهر و نساجی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
در بین سه بازی باقیمانده شاید بازی با گل‌گهر روی کاغذ سخت‌تر باشد اما عیار و شخصیت مدعی اصلی قهرمانی باید در چنین بازی‌هایی بیشتر نمود داشته باشد. از این رو فکر می‌کنم پرسپولیس نمایش بهتری را در این بازی ارائه خواهد داد و مقابل تیم تهاجمی بازی راحت‌تری را به لحاظ فنی انجام خواهد داد.
 تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده می‌شود؟
بله. تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده خواهد شد و چون بازی‌های سپاهان راحت‌تر از دو مدعی دیگر است پرسپولیس باید با تمرکز بالا در بازی‌های پیش روی خودش حاضر شود چون سپاهان به احتمال زیاد از سد دو حریف آینده‌اش می‌گذرد و در صورت برد پرسپولیس هم همه چیز به هفته آخر کشیده خواهد شد که در این صورت سرخپوشان با برتری مقابل نساجی می‌توانند در قائمشهر جشن قهرمانی را بگیرند چه بسا که در پنج قهرمانی متوالی شاهد بودیم پرسپولیس جشن قهرمانی‌اش را در یک شهر دیگر جدا از تهران برگزار کرد.
 در رابطه با شرایط مهاجمان پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
در رابطه با عمری من این بحث را قبول ندارم که انگیزه‌اش کم شده است چون هنوز اتفاقی برای این بازیکن نیفتاده که بخواهد کم انگیزه شود. از این‌رو به نظرم زود به شرایط ایده‌آل خواهد رسید. در مورد عبدی و آل‌کثیر هم باید بگویم که عیسی شرایط خوبی دارد و چون دوران سختی را سپری کرده قادر است در ادامه باز هم بهترین نمایش‌ها  را داشته باشد ضمن اینکه معتقدم اگر پرسپولیس با دو مهاجم بازی کند بهتر است چون با این سیستم حریفانش را عقب می‌برد و ترسی بر مدافعان آن تیم‌ها حاکم می‌سازد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی