صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و سه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

یک داستان عجیب از سرمربی برزیلی در آبادان

تاوارس: روز بازی روزه می‌گرفتم

سمیرا شیرمردی
خبرنگار
اتفاقات عجیب در فوتبال ایران همیشه زیاد بوده و انگار قرار نیست هیچ‌وقت تمام شود. این اتفاقات، اخیراً در فوتبال خوزستان بیشتر از هر زمانی شده که مهمترین آنها در زمان حضور ادسون تاوارس در آبادان رقم خورده است. زمانی که تاوارس جانشین فیروز کریمی در صنعت‌نفت شد خیلی از آبادانی‌ها خوشحال شدند و معتقد بودند این سرمربی برزیلی می‌تواند تیم‌شان را نجات دهد. اتفاقاً صنعت‌نفت در همان بازی اول با سرمربیگری ادسون تاوارس موفق شد نساجی مازندران را در قائمشهر شکست دهد که این مسأله امیدواری‌های زیادی در آبادانی‌ها به وجود آورد. بعد از آن حرف و حدیث‌های جالبی در مورد رفتارهای تاوارس به وجود آمد. گفته می‌شود این سرمربی برزیلی به یکسری خرافات اعتقاد دارد که عجیب است. مثلاً اینکه قبل از بازی با سرمربی حریف به هیچ‌وجه دست نمی‌دهد چون فکر می‌کند این مسأله برایش بدبیاری دارد. به همین دلیل ادسون تاوارس قبل از شروع بازی و زمانی که مربیان ۲ تیم سمت یکدیگر می‌روند تا با هم خوش و بش کنند، معمولاً پشت نیمکت تیمش می‌رفت تا مجبور نباشد با کسی دست بدهد. تاوارس در مصاحبه‌ای که با ایران ورزشی داشت، این مسأله را رد نکرد اما دلیل آن را چیز دیگری بیان کرد: «دلیلی ندارد قبل از بازی با سرمربی حریف دست بدهم و برایش آرزوی موفقیت کنم چون موفقیت تیمم مهم است و برای آن تلاش می‌کنم.» تاوارس در حالی این صحبت‌ها را بیان کرد که همه می‌دانستند دلیل دست ندادن، خرافه‌ای است که به آن اعتقاد دارد. بعد از رفتن تاوارس از ایران، حالا صحبت‌های جالبی در مورد روزه گرفتن او به وجود آمده است. گفته می‌شود ادسون تاوارس با اینکه مسیحی بود اما در روز بازی‌های تیمش، روزه می‌گرفت. شاید دلیل این مسأله اعتقاد عجیب احمد پارو مدیرعامل وقت باشگاه صنعت‌نفت آبادان به نماز و روزه بود اما به هر حال، تاوارس در روز بازی‌های تیمش روزه می‌گرفت و مثل مسلمانان، در تمام طول روز نه چیزی می‌نوشید و نه چیزی می‌خورد. سرمربی سابق صنعت‌نفت آبادان این مسأله را هم تکذیب نمی‌کند و در مصاحبه با ایران ورزشی درباره اینکه آیا زمانی که در آبادان حضور داشت، روزه می‌گرفت یا نه، می‌گوید: «بله، درست است. من مسلمان نیستم اما در دین من، ما هم روزه می‌گیریم.»
تاوارس در رابطه با اینکه آیا برای بازی‌ها روزه می‌گرفت یا روزهای دیگر هم اینچنین بود، توضیح می‌دهد: «بله، من همیشه در زندگی‌ام روزه می‌گیرم. نه فقط برای نتیجه بازی‌ها بلکه برای صبور بودن و درک بازی.»
با این صحبت‌ها، دلیل اینکه ادسون تاوارس زیاد نزدیک زمین بازی نمی‌شد کاملاً مشخص شده. تاوارس فکر می‌کرد روزه گرفتن به او کمک می‌کند هم صبور باشد و اعتراضی نداشته باشد و هم اینکه بازی‌ها را بهتر درک کند. البته دلیل دیگری هم داشت که به نظر می‌رسد از بیان آن صرف‌نظر کرد و آن هم چیزی نبود جز اینکه روزه گرفتن برای او خوش‌شانسی هم می‌آورد.
به هر حال ادسون تاوارس با این اعتقادات، خیلی تلاش کرد به موفقیت صنعت‌نفت آبادان کمک کند اما یکسری عوامل مانع شد تا او هم خیلی زود از زردپوشان خوزستانی جدا شود و جای خود را به عبدالله ویسی بدهد. به هر حال تاوارس با وجود اینکه نتوانست نتایج لازم را بگیرد اما همچنان در آبادان محبوب است. سرمربی برزیلی باتجربه‌ای که خود را متعلق به آبادان می‌دانست و عرق خاصی به این تیم دارد. او با وجود اینکه خیلی وقت است در ایران حضور ندارد اما نتایج صنعت‌نفت آبادان را به دقت پیگیری می‌کند و برای این تیم آرزوی موفقیت دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی