صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حاشیه‌نگاری از فینال پرحاشیه جام حذفی فرانسه

شب تاریخی تولوز

رسول مجیدی
روزنامه نگار
شنبه شب، شبی به یادماندنی برای باشگاه تولوز فرانسه بود. آنها با یک پیروزی قاطعانه به اولین قهرمانی‌شان در جام حذفی فرانسه موسوم به کوپ د فرانس رسیدند.
تولوز که در بازی نهایی باید با نانت رو به رو می‌شد در یک دیدار جذاب به برتری ۵-۱ رسید. در این مسابقه کوستا (دقایق 4 و 10)، دالینگا (دقایق 23 و 31) و ابوخلال (دقیقه 79) برای تولوز و بلاس (دقیقه 75) برای نانت گلزنی کردند تا شب تاریخی این باشگاه رقم بخورد. شبی که البته کم حاشیه نداشت! با هم این حاشیه‌ها را مرور می‌کنیم.
 
به تیم قهرمان مدال نقره دادند!
شاید چون در سال‌های گذشته بارها پاری‌سن‌ژرمن قهرمان این رقابت‌ها شده کسی زیاد به مراسم پایانی توجه نکرده اما شنبه‌شب بازیکنان تولوز با تعجب مدال‌های‌شان را نگاه می‌کردند. به آنها مدال‌های نقره‌ای داده شد و به تیم نانت که نایب قهرمان شد، طلا!
این باعث شد بسیاری فکر کنند مسئولان مسابقه به اشتباه این مدال‌ها را به بازیکنان دادند اما به گزارش رادیو مونته کارلو، خلاف آنچه که بقیه فکر می‌کنند، اشتباهی رخ نداده است. فدراسیون فوتبال فرانسه در توضیح خود در این‌باره اعلام کرده به خاطر اینکه جام قهرمانی کوپ د فرانس نقره‌ای رنگ است، بازیکنان تیم قهرمان نیز مدال نقره‌ای دریافت می‌کنند. بنابراین بازیکنان تیم مغلوب شده و نایب قهرمان مدال طلایی را می‌گیرند. این موضوع حتی باعث سردرگمی خبرنگاران فرانسوی نیز شده بود که در نهایت فدراسیون فوتبال فرانسه مجبور شد که در این‌باره توضیح بدهد.
این مسأله ظاهراً فقط به عقل مدیران فرانسوی رسیده و خدا را شکر مسئولان لیگ قهرمانان و سایر لیگ‌ها که جام‌های‌شان اکثراً نقره‌ای است به این درجه از خلاقیت نرسیده‌اند!
 
قهرمان شاید به لیگ اروپا نرود!
تولوز حالا با این قهرمانی می‌تواند خودش را برای مسابقات اروپایی آماده کند اما یک مشکل بزرگ ممکن است آنها را از لیگ اروپا محروم کند.
دیروز روزنامه اکیپ در این مورد نوشت مالک این باشگاه فرانسوی و میلان ایتالیا، کمپانی امریکایی ردبرد کپیتال است که این می‌تواند مانعی بر سر راه تولوز باشد. طبق ماده 5 مقررات عمومی یوفا، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند مالک بیش از یک باشگاه شرکت‌کننده در تورنمنت‌های یوفا باشد، حتی اگر آن دو تیم در یک تورنمنت یکسان حضور نداشته باشند. اگر میلان موفق به کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا نیز شود، همچنان این احتمال وجود دارد که با سوم شدن در مرحله گروهی به لیگ اروپا سقوط کند و مقابل تولوز قرار
بگیرد.
البته بد نیست بدانید در سال 2017 نیز چنین مشکلی برای ردبول به خاطر لایپزیش آلمان و سالزبورگ اتریش به وجود آمد اما در نهایت با انجام برخی تغییرات توسط ردبول، هر دو این باشگاه‌ها بدون مشکل در تورنمنت‌های یوفا حضور یافتند. ولی اگر ردبرد کپیتال نخواهد این کار را انجام دهد، یوفا بر اساس معیارهای ورزشی، میلان را به جای تولوز انتخاب خواهد کرد.
مکرون از ترس هواداران به جایگاه نیامد!
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که به ورزش فوتبال بسیار علاقه دارد در این مسابقه که به میزبانی ورزشگاه استاد دو فرانس برپا شد حضور داشت اما دور از دید تماشاگران جریان مسابقه را زیر نظر گرفت.
تصاویر منتشر شده از رئیس‌جمهور فرانسه نشان می‌دهد او برای هو نشدن و مواجه نشدن با اعتراض تماشاگران حاضر در ورزشگاه در تونل منتهی به رختکن با بازیکنان حاضر در مسابقه خوش و بش کرد.
از قبل اعلام شده بود که اتحادیه‌‎های کارگری در این مسابقه برنامه جالبی دارند و سوت و کارت قرمز در اختیار تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار دادند تا اینگونه اعتراض‌شان را به مکرون نشان بدهند.
دلیل اعتراض این اتحادیه‌ها به قوانین جدید بازنشستگی کشور فرانسه بر می‌گردد. دولت فرانسه چند هفته پیش بدون تأیید پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که در صورت اجرا، سن بازنشستگی را از 62 سال به 64 سال افزایش می‌دهد.   

جستجو
آرشیو تاریخی