صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و دو - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

باغمیشه: با این بلوغ فکری پرسپولیس از سد هر حریفی می گذرد

عیسی تیر آخر را خوب شلیک کرد

علی باغمیشه مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است عیسی آل‌کثیر در بین مهاجمان پرسپولیس خیلی خوب کار کرد و در دربی در کنار بازی خوب پرسپولیس موجب برد سرخپوشان مقابل استقلال در شرایط حساس جنگ قهرمانی شد. در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل پیکان و دو بازی دیگر  باقیمانده تا پایان فصل گپ و گفتی با علی باغمیشه مهاجم اسبق پرسپولیس داشتیم.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
 قبل از دربی خیلی به نقش تعیین‌کننده عیسی آل‌کثیر در دربی اشاره داشتید که این پیش‌بینی‌تان درست از آب در آمد.
بازی‌های پایان فصل بسیار تعیین‌کننده است و در این بین نقش بازی دربی و نتیجه‌اش هم بسیار مؤثر بود که این نکته در عمل محقق شد و خوشبختانه پرسپولیس با ارائه یک بازی خوب و هماهنگ موفق به پیروزی شد تا در بازی تعیین‌کننده دربی به پیروزی برسد. در این بین نقش عیسی پررنگ‌تر از بقیه مهاجمان پرسپولیس بود و از آنجا که خط دفاعی استقلال کند بود عیسی با توجه به سرعت بالا و انگیزه خیلی خوبی که داشت موفق شد از سد مدافعان استقلال بگذرد و سه امتیاز حساس را به سود پرسپولیس واریز کند. عیسی تیر آخر را بخوبی شلیک کرد و با بهترین کارآیی نشان داد که هنوز هم مهاجمی قابل اتکا و نجات دهنده است که می‌تواند در بازی‌های حساس برای پرسپولیس به نوعی بهترین بازی‌ها و تأثیر‌گذاری را داشته باشد.
 اما بعضی از بازیکنان رقیب معتقد بودند که در بازی برابر، نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرده‌اند و آنها مستحق شکست نبودند.
به هر حال هر کسی می‌تواند اظهار نظرکند اما به نظرم پرسپولیس در مالکیت و چرخش توپ بر تیم رقیب در دربی برتری داشت و با استفاده از استراتژی بهتر موفق شد که تمام برنامه‌های حریف را خنثی سازد. وقتی تیمی در این فازها بهتر عمل کرده به نظرم حتماً تیم برتر میدان بوده و از هر نظر استحقاق برتری را داشته است. استقلال هم در دربی جز یک حرکت که قایدی در اوایل بازی از سد چند بازیکن پرسپولیس گذشت دیگر موقعیتی نداشت که بتواند از آن استفاده کند اما پرسپولیس جدا از گلی که زد یکی دو موقعیت دیگر داشت.
 شرایط بازی‌ها در پایان فصل خیلی حساس شده است. با توجه به این موضوع پرسپولیس در بازی‌های پایانی فصل امتیازی را از دست نخواهد داد؟
درست است که مقرر کرده‌اند بازی در ورزشگاه پاس قوامین برگزار شود اما برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود محل بازی و سایر موارد نمی‌تواند خیلی تعیین‌کننده باشد از همین رو پرسپولیس در بازی مقابل پیکان با همه توان بازی خواهد کرد و با عزم و اراده و تجربه‌ای که در بین بازیکنان پرسپولیس برای پیروزی وجود دارد حتماً پرسپولیس از سد پیکان عبور خواهد کرد هر چند که به نظرم بازی مقابل پیکان از دیدار مقابل گل‌گهر سخت‌تر است چون گل‌گهر برخلاف پیکان دفاعی بازی نمی‌کند و بازی هجومی ارائه می‌دهد. با وجود این انگیزه بازیکنان پرسپولیس هم بعد از صدرنشینی و برد دربی بسیار بالاست و سرخپوشان قادرند که از سد حریف خودشان بگذرند و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیکتر شوند هر چند حتماً بازیکنان پرسپولیس به این نکته اشراف دارند که نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیرند تا مقابل آن تیم غافلگیر شوند و به گونه‌ای عمل خواهند کرد که از سد حریف‌شان بگذرند.
 باشگاه پیکان در ابتدا با برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی موافقت کرده بود اما به نظرتان چرا محل این بازی تغییر کرد؟
واقعاً نمی‌دانم چه مسأله‌ای در میان است. در حالی که قرار بود پول بلیت فروشی به باشگاه پیکان برسد و منافع دو باشگاه هم در نظر گرفته شده بود چرا محل این دیدار تغییر کرد. به هر حال پای هر موضوعی هم در میان باشد بازیکنان پرسپولیس آن قدر به لحاظ ذهنی و روحی آماده هستند که بتوانند در هر ورزشگاهی از سد هر حریفی بگذرند. بازیکنان پرسپولیس به بلوغ فکری رسیده‌اند.
 شرایط سه مهاجم تیم پرسپولیس را در حساس‌ترین مقطع فصل چگونه ارزیابی می‌کنید؟
عیسی در حال حاضر بهترین و آماده‌ترین مهاجم پرسپولیس است که از لحاظ روحی و بدنی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. محمد عمری هم مهاجم خوبی است که خودش را به‌عنوان یکی از پدیده‌های لیگ معرفی ساخت اما در این بین مصدومیت تا حدودی روند رو به رشد این بازیکن را متوقف کرد اما عمری با تمرینات بیشتر حتماً می‌تواند دوباره همان مهاجم باکیفیتی باشد که ارزش خودش را با گلزنی و پاس‌های عالی در چند بازی نشان داد. عبدی اما در دربی خیلی پرفروغ نبود و مانند بازی‌های قبلی‌اش درخشان ظاهر نشد. مثلاً بازیکن پرسپولیس در جایی که باید در عمق حرکت می‌کرد آنجا حضور نداشت و دوندگی و تلاش لازم را در دربی مانند بازی‌های قبلی نداشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی