آتش نفت در جان کرمانی‌ها

آتش نفت در جان کرمانی‌ها

اکبر منتشلو
خبرنگار
در هفته‌های پایانی لیگ برتر هر چقدر که در صدر این رقابت‌ها، تنور بازی‌ها داغ است در پایین جدول هم این داغی وجود دارد و در روزهایی که به نظر می‌رسد نفت مسجد سلیمان باید در این فصل از لیگ برتر خداحافظی کند، رقابت سختی بین مس کرمان و صنعت نفت آبادان شکل گرفته است.
 صنعت نفت آبادان تا چند هفته گذشته یکی از گزینه‌های اصلی سقوط بود، اما با نتایجی که در چند هفته اخیر کسب کرد، امتیازات خود را افزایش داد و حالا در سه هفته مانده تا پایان بازی‌ها می‌تواند امیدوار به ادامه حضور در لیگ برتر باشد. بر عکس این اتفاق برای مس کرمان رخ داد، تیمی که نیم‌فصل اول و اوایل نیم‌فصل دوم نتایج خوبی گرفت، اما در هفته‌های اخیر آنقدر باخت تا صنعت نفت توانست حسابی خودش را به جایگاه مس نزدیک کند. حالا فاصله مس کرمان و صنعت نفت آبادان تنها یک امتیاز است و این شرایط را برای مس خاص‌تر از هر زمانی کرده است. درست است که حتی تیم‌های دیگر مثل پیکان، ملوان و نساجی هم می‌توانند گزینه‌های سقوط باشند، اما نزدیکی بیش از حد مس کرمان به نقطه سقوط و مهم‌تر از آن نتایج هفته‌های اخیر این تیم، مس کرمان را در شرایط بغرنجی قرار داده است. مس کرمان در هفت بازی اخیر فقط سه امتیاز کسب کرده و نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند.
کرمانی‌ها در هفته بیستم به مصاف نساجی مازندران رفتند و از این تیم سه امتیاز گرفتند، اما در هفته بیست و یکم در رویارویی با ذوب‌آهن بازی را واگذار کردند. شاگردان حسین‌خانی در هفته‌های بیست و دوم تا بیست و چهارم در سه بازی متوالی مقابل تیم‌های فولاد، هوادار و آلومینیوم اراک به تساوی رسیدند.
 آنها در هفته بیست و پنجم به صنعت نفت آبادان باختند و در هفته‌های بیست و ششم و هفتم مقابل تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان بازی را واگذار کردند تا به شرایط بد امروز برسند. صنعت نفت دقیقاً برعکس مس که از سه بازی اخیر هیچ امتیازی کسب نکرده، از سه بازی اخیر مقابل تیم‌های مس کرمان، پیکان و نساجی مازندران توانسته 7 امتیاز کسب کند.
شاگردان حسین‌خانی کار سختی را هم در سه هفته پایانی دارند؛ ابتدا باید به مصاف تراکتور بروند که بازی مقابل این تیم راحت نخواهد بود، بعد از آن باید با ملوان رودررو شوند که انزلی‌چی‌ها هم سایه سقوط را حس می‌کنند و در پایان باید به مصاف سپاهانی بروند که احتمال دارد هفته پایانی لیگ را برای کسب قهرمانی به میدان برود. برعکس به نظر می‌رسد صنعت نفت به مراتب کار راحت‌تری در پیش دارد. این تیم آبادانی به نظر می‌رسد کار سختش در هفته بیست و هفتم باشد چرا که باید روبه‌روی استقلال به میدان برود و حتی اگر بتواند از این تیم یک امتیاز کسب کند، کارش بسیار راحت خواهد شد، اما در دو هفته پایانی به ترتیب باید به مصاف ذوب‌آهن و گل‌گهر سیرجان برود که این بازی‌ها برای آنها حساسیت چندانی نخواهد داشت تا کار صنعت نفت آبادان راحت‌تر به نظر برسد. اوضاع مس اینقدر بد شده که برخی از هواداران این تیم در روزهای گذشته با حضور در تمرینات مس کرمان از بازیکنان تیم خود تلاش همه جانبه را خواسته‌اند و بازیکنان تیم نیز به آنها قول داده‌اند که در این سه بازی پیش رو با تمام وجود برای حفظ رتبه‌های بقا تلاش خواهند کرد.
 در روزهای گذشته مدیریت باشگاه مس کرمان نیز شرایط را برای پرداختی‌های این تیم مساعد کرده است تا بازیکنان مس کرمان با کمترین دغدغه به بازی‌های پیش روی خود متمرکز باشند و رقابت در پایین جدول همانند رقابت در صدر آن در نهایت جذابیت و حساسیت دنبال شود و البته مس بتواند همچنان به کارش در لیگ برتر فوتبال ادامه دهد.
فرزاد حسین‌خانی امیدواری زیادی برای ادامه حضور تیمش در لیگ برتر دارد، اما باید بداند که ادامه روند هفته‌های اخیر، مس را به سمت سقوط سوق خواهد داد و کرمانی‌ها باید باز هم از این رقابت‌ها دور باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی