صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شوک به تیم ملی بوکس در آستانه قهرمانی جهان

سرمربی پرواز ممنوع

محسن وظیفه
روزنامه نگار

تیم ملی بوکس برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهی تاشکند ازبکستان شد اما این تیم بدون سرمربی سفرش را آغاز کرد. بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2023 در 13 وزن (48، 51، 54، 57، 60، 5/63، 67، 71، 75، 80، 86، 92 و 92+ کیلوگرم)، طی روزهای 11 تا 24 اردیبهشت‌ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود و تیم ملی بوکس برای کسب یک نتیجه عالی راهی این کشور شده اما سرمربی تیم ملی در تهران است و نمی‌تواند این تیم را همراهی کند. تیم ملی بوکس در این رقابت‌ها 7 بوکسور به نام‌های پوریا عبدالمالکی در وزن 57 کیلوگرم، دانیال شه‌بخش در وزن 60 کیلوگرم ،علی حبیبی‌نژاد در وزن 67 کیلوگرم، سیدشاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم، میثم قشلاقی در وزن 80 کیلوگرم، امین مجنونی در وزن 86 کیلوگرم و پوریا امیری در وزن 92 کیلوگرم را به همراه دارد اما یک شوک به تیم ملی بوکس وارد شد که سرمربی این تیم شاید در هیچ‌یک از رویدادهای مهم بین‌المللی نتواند در کنار تیم باشد. نهرودی قهرمانی جهان را از دست داده و شاید در بازی‌های آسیایی هم نتواند کنار تیم باشد. البته نهرودی خودش ادعا می‌کند مشکل خروجی برایش پیش آمده و چون پاسپورتش به موقع آماده نشده، نتوانسته همراه تیم به مسابقات برود: «مشکلاتی در پاسپورتم داشتم و تا این مشکل برطرف شد، زمان را از دست دادیم و دیگر امکان دریافت ویزای حضور در مسابقات را نداشتم و در نهایت سعادت همراهی تیم ملی را پیدا نکردم. همایون امیری و محمود نهتانی در این سفر ملی‌پوشان را هدایت می‌کنند و نسبت به توانایی‌های امیری اطمینان دارم و فکر نمی‌کنم مشکلی برای ملی‌پوشان وجود داشته باشد.» این در حالی است که مدیر تیم‌های ملی نظر دیگری دارد و معتقد است که نهرودی به دلیل بیماری از این مسابقات بازماند. سیدابراهیم موسوی مدیر تیم‌های ملی بوکس دلیل غیبت نهرودی را بیماری سرمربی کهنسال تیم ملی می‌داند: «متأسفانه حسین نهرودی سرمربی تیم ملی به دلیل عمل جراحی قلب باز که مدتی قبل انجام داده بود، نتوانست تیم را در این مسابقات همراهی کند. دو روز قبل از اعزام او با پزشک مشورت کرد و با توجه به اینکه قرار بود تیم ملی ابتدا به ترکیه و پس از آن به ازبکستان سفر کند، پزشک او مجوز سوار شدن به هواپیما را به نهرودی نداد. به همین دلیل سرمربی تیم ملی فرصت حضور در مسابقات جهانی را از دست داد.» حضور در مسابقات قهرمانی جهان مهم‌ترین رویداد برای بوکسورهای تیم ملی است اما سرمربی تیم ملی نمی‌تواند در کنار تیم قرار بگیرد.
این ماجرا به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه فدراسیون بوکس در انتخاب سرمربی تیم ملی اشتباه کرده است. فردی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده که با وجود شایستگی فراوان، به دلیل بیماری و کهولت سن نمی‌تواند سوار هواپیما شود و تیم را همراهی کند و مشخص نیست که تا چند ماه دیگر که تیم باید به بازی‌های آسیایی اعزام شود آنجا قرار است چه اتفاقی رخ بدهد؟ بازی‌ها باید در چین برگزار شود اما مشخص نیست که سرمربی می‌تواند همراه تیم باشد یا نه؟ همان موقع هم که حسین نهرودی به عنوان سرمربی تیم ملی از سوی کمیته فنی و فدراسیون بوکس انتخاب شد خیلی‌ها به این انتخاب ایراد گرفتند و اعتقاد داشتند که نهرودی در آستانه دهه هشتم زندگی‌اش نمی‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد اما فدراسیون زیر بار نرفت تا اینکه حالا بعد از گذشت چند ماه مشخص شد تیم ملی بوکس در مسابقات بین‌المللی نمی‌تواند سرمربی داشته باشد. در واقع روح‌الله حسینی و تیمش در فدراسیون بوکس علیرضا استکی را برکنار کردند تا تیم نتیجه بهتری بگیرد اما عجیب است که حالا نهرودی سرمربی تیم ملی در مهم‌ترین رویداد در کنار تیم حضور ندارد.   
بدتر اینکه در توضیح ماجرا هماهنگی لازم را نداشتند. نهرودی مشکل پاسپورتش را دلیل همراهی نکردن تیم ملی در قهرمانی جهان اعلام کرد اما مدیر تیم‌های ملی شرایط جسمانی او را فاش کرد. در هر جای دنیا همین عدم صداقت سرمربی تیم ملی برای برکناری او کافی بود.

جستجو
آرشیو تاریخی