صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

استقلال در انتظار پرسپولیس

صعود نفسگیر

خطای عیسی پرتو روی سعید مهری حوالی دقیقه 12 استقلال را در بهترین موقعیت ممکن قرار داد تا در همان دقایق آغازین گل برتری را وارد دروازه پارس جم کند اما محمد محبی ضربه پنالتی را به آسمان زد تا بازی از آن پس برای استقلال وارد مرحله تازه‌ای شود.
بازیکنان پارس جم با اینکه شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارند، از آن پس با روحیه مطلوب‌تر توپ را در میدان به چرخش درآوردند و دو موقعیت صد درصد گلزنی نیز به دست آوردند که واکنش سریع سیدحسین حسینی مانع فرو ریختن دروازه آبی‌ها شد.
استقلال در غالب دقایق نیمه اول تیم برتر میدان بود اما دفاع فشرده جمی‌ها در کنار جاگیری‌های مناسب سینکی مانع رسیدن استقلال به گل شد تا نیمه اول بدون اینکه توپی از خط دروازه بگذرد، به پایان برسد و استقلال لحظات پر اضطرابی را تجربه کند.
در نیمه دوم ریکاردو ساپینتو ترکیب تیمش را به واسطه مصدومیت‌هایی که برای داسیلوا و محبی رخ داد تغییر و از رمضانی و میرزایی استفاده کرد. زبیر نیک‌نفس نیز به جای ارسلان مطهری به میدان آمد تا استقلال نیمه دوم را با سه تغییر بزرگ آغاز کند.
اگر مصدومیت‌ها نبود، ساپینتو اینچنین تیمش را متحول نمی‌کرد اما زمین نامناسب جم موجب شد سرمربی استقلال تصمیماتی در این راستا اتخاذ کند.
جمی‌ها اما بدون توجه به تغییرات در ترکیب استقلال همان تاکتیک نیمه اول را دنبال می‌کردند. آنها با حفظ دروازه در پی ایجاد ضد حملات تند و سریع بودند تا شاید استقلال را غافلگیر کنند اما به هر حال بزرگی نام استقلال و حضور بازیکنان با تجربه فشار بسیاری روی دروازه پارس جم ایجاد کرده بود.
دقیقه 72 اما بهترین فرصت ممکن نصیب رضا میرزایی شد تا پاس طلایی جعفر سلمانی که مدافعان جم را از جریان بازی محو کرده بود به گل تبدیل کند اما در حالی که دروازه‌بان جم نیز از جریان بازی خارجی شده بود، ضربه نهایی میرزایی به اوت رفت تا آه و حسرت از نهاد استقلالی‌ها برخیزد.
حملات پردامنه استقلال اما بعد از این فرصت‌سوزی نیز متوقف نشد و استقلال که می‌دانست شکست در مقابل پارس جم جام حذفی را از کفش می‌برد با دامنه بیشتری به سمت دروازه سینکی یورش برد تا شاید برنده این بازی لقب بگیرد. از دقیقه 80 تا زمانی که سوت پایان بازی در 90 دقیقه به صدا درآمد دروازه پارس جم آماج حملات پی در پی بود و استقلال بارها تا رسیدن به گل پیش رفت اما موقعیت‌ها یکی بعد از دیگری از دست رفت و آمادگی مدافعان و دروازه‌بان 37 ساله پارس جم استقلال را از رسیدن به گل محروم کرد. نتیجه‌ای عجیب که باورش سخت بود اما بازیکنان پر انگیزه پارس جم موفق شدند در وقت‌های قانونی این بازی استقلال را از رسیدن به پیروزی محروم کنند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.
در وقت‌های اضافه اول اما استقلال در نهایت به آنچه می‌خواست رسید. دقیقه 97 سعید مهری توپ را از مدافعان پارس جم ربود و با یک بغل پای فنی توپ را در زاویه بسته وارد دروازه پارس جم کرد. دقیقه 100 اما جمی‌ها می‌توانستند پاسخ گل استقلال را بدهند و در شرایطی که روی اشتباه مرادمند در دفع توپ مهاجم پارس جم با حسینی تک به تک شده بود، دروازه‌بان استقلال با یک واکنش عالی مانع فروریختن دروازه تیمش شد تا میزبان از رسیدن به گل تساوی محروم شود.
در وقت‌های اضافه دوم بازی هیجان کمتری داشت و با اینکه پارسی‌ها در تلاش بودند گل تساوی را در این دقایق به ثمر برسانند اما در نهایت به خواسته خود نرسیدند تا استقلال طی یک بازی نفسگیر و دشوار برنده این بازی لقب بگیرد و به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی راه یابد.
حالا استقلالی‌ها منتظرند تا پرسپولیس هم از سد گل‌گهر عبور کند تا بار دیگر در جام حذفی دربی شکل بگیرد و شاید این بار آبی‌ها انتقام باخت در دربی 100 را بگیرند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی