صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود و یک - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

پرسپولیس – گل‌گهر؛ مصافی که آسان نیست

فراموشم نکن!

آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار
هر آنچه را دیروز در باب دربی و شرایط استقلال گفته شد باید کپی کرد و دوباره نوشت. اینکه تأثیرات دربی برای هر تیم فراتر از یک بازی و یک هفته است و تیم‌ها تا مدت‌ها تحت تأثیر اتفاقات دربی قرار می‌گیرند، اگر این بازی نتیجه‌ای غیر از تساوی داشته باشد. پرسپولیس برنده دربی بود و از همین رو روزهای بعد از دربی را در نقطه مقابل استقلال سپری کرده. تیمی که پیش از دربی دست پایین را داشت و با توجه به شرایط استقلال همگان پیش‌بینی یک شکست حتی از نوع سنگینش را برای گل‌محمدی و شاگردانش داشتند. حتی بسیاری از خوشبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم پیش‌بینی نمی‌کردند که تیم یحیی از این بازی برنده خارج شود اما پرسپولیس بازی را برد تا هم نبرد بزرگ فصل را برده باشد و هم در کورس قهرمانی از دو رقیب جدی جلو بیفتد. آنها حالا خوشبخت‌ترین تیم لیگ هستند؛ تیمی که سرنوشتش را خودش با دستان خودش رقم خواهد زد و چشم انتظار مرحمت همسایه‌ها نیست تا جام‌داری کند! پرسپولیس حالا روی ابرها سیر می‌کند اما صدرنشین لیگ فرصتی برای جشن و پایکوبی ندارد. آنها باید برای مسیر سنگلاخی و پر مخاطره پیش رو تمرکز کنند؛ مسیری که به جام ختم می‌شود اما گذر از آن و پیچ‌های خطرناکش کیفیتی ورای آن چیزی را می‌خواهد که پرسپولیس در این فصل نشان داده.

جام حذفی برای هر تیمی یک مسیر میانبر جهت رسیدن به موفقیت و کسب سهمیه آسیاست. جامی که در آن قهرمانی به اندازه‌ای ساده و آسان است که حتی تیم‌های لیگ یکی و گمنام نیز روی آن حساب باز می‌کنند. برای پرسپولیس به عنوان یک مدعی جدی در فصل جاری این انگاره در دسترس‌تر است. تیمی که در یک چهارم نهایی سودای فتح جام را دارد. آنها برای این جام برنامه دارند چرا که کسی نمی‌داند در نهایت در لیگ برتر چه اتفاقی رخ خواهد داد. بنابراین منطقی این است که در پروژه‌ای که به هدف نزدیکتر است و دست یازیدن به آن آسان‌تر، سرمایه‌گذاری کرد. از همین‌رو ساده‌انگاری است اگر تصور کنیم پرسپولیس جام حذفی را آسان می‌گیرد و آن را به هیچ می‌انگارد. آنها در این جام به هدف نزدیکتر هستند و با 3 بازی جام را در آغوش خواهند کشید در حالی که در لیگ برتر این مسافت طولانی‌تر و صعب‌العبورتر است. پس قطعاً پرسپولیس جام حذفی را جدی خواهد گرفت و چه بسا جدی‌تر از لیگ. آنها در این جام هم رویاپردازی می‌کنند. بویژه اینکه در صورت قهرمانی احتمالی در لیگ؛ موفقیت در جام حذفی می‌تواند یک دبل جذاب برای آنها باشد. موفقیتی رشک‌برانگیز که حتی برانکو با آن تیم چغر و استخواندارش تنها یک بار موفق به تعبیر آن شد.

گل‌گهر در فصل جاری روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرده. تیمی که هیچ‌گاه مدعی قهرمانی نیست و در نیمه بالایی جدول روزگار بی‌حاصلی را سپری می‌کند. آنها در فصل جاری امیر قلعه‌نویی را به تیم ملی دادند تا دستیارش به جای او روی نیمکت بنشیند. شاگردی که حتی یک کپی دست چندم از استادش نیست. گل‌گهر با الهویی قطعاً رستگار نمی‌شود چه آنکه آنها پس از قلعه‌نویی در لیگ برتر با الهویی سیر نزولی داشته‌اند. گل‌گهر اما نمی‌خواهد به سادگی فرصت موفقیت را از دست بدهد. آنها اگرچه با الهویی در جاده سقوط قرار گرفته‌اند اما قرار نیست به آسانی با جام خداحافظی کنند. گل‌گهر برای رسیدن به این نقطه روی شگفتی‌های جام حذفی و البته آسان‌گیری پرسپولیس حساب باز کرده وگرنه از الهویی آبی گرم نمی‌شود!

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی