صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر


پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی نوجوانان آسیا
سه مدال نقره و برنز برای ایران
نوجوانان دو و میدانی ایران موفق به کسب سه مدال نقره و برنز در رقابت‌های قهرمانی آسیا شدند و شروع خوبی در تاشکند داشتند. در نخستین روز از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا در تاشکند ارسلان حمیدی در ماده ۱۵۰۰ متر به مدال برنز دست پیدا کرد. پنجمین دوره این رقابت‌ها با حضور نمایندگان کشورمان در تاشکند آغاز شد و در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۵۰۰ متر، ارسلان حمیدی موفق شد با ثبت حد نصاب ۴:۰۲.۰۸ دقیقه پس از ورزشکاران هندی در جایگاه سوم قرار گیرد و مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورد. پیش از این زهرا معماری و معصومه یوسفی نیز موفق به کسب دو مدال نقره و برنز در رقابت ماده پرتاب چکش شده بودند و برنز حمیدی سومین مدال تیم ایران و اولین مدال پسران در این رقابت‌ها بود. زهرا معماری با پرتابی به مسافت ۵۴.۱۸ متر پس از ورزشکار چینی که پرتابی به حد نصاب ۶۶.۱۸ متر را به ثبت رساند، در جایگاه دوم این مسابقات قرار گرفت و معصومه یوسفی نیز با پرتابی به مسافت ۵۳.۵۸ متر در رده سوم قرار گرفت.  در ماده ۱۵۰۰ دختران نیز مریم احمدی دیگر دوومیدانی کار تیم ایران با ثبت حد نصاب ۴:۴۷.۷۵ دقیقه در جایگاه پنجم قرار گرفت.
 
لیگ هندبال بانوان
تعیین قهرمان به هفته آخر کشید
هفته سیزدهم لیگ برتر بانوان روز گذشته با برگزاری دو دیدار پیگیری شد و طی آن تیم‌های سنگ آهن بافق و شهید چمران لارستان با پیروزی از زمین مسابقه خارج شدند. تیم صدر جدولی سنگ آهن بافق با پیروزی یک نیمه‌ای 15-9برابر میزبان خود یعنی فولاد هرمزگان به رختکن رفت و در نیمه دوم هم توانست 31-19 نماینده استان هرمزگان در لیگ برتر را شکست دهد تا همچنان در رده نخست جدول تکیه زده و جایگاه خود را تثبیت کند. در دیگر دیدار دیروز و در شهر ملایر، تیم شهید چمران لارستان توانست تیم غدیر را با نتیجه 38 بر 29 شکست دهد. بدین ترتیب و با احتساب نتایج این هفته، تیم سنگ آهن بافق در صدر جدول باقی ماند و تیم شهید چمران لارستان نیز با عبور از سد غدیر ملایر، خود را بیش از هر زمان دیگر نزدیک به حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ بانوان می‌بیند. در میان مدعیان قهرمانی کار سنگ آهن بافق، سپاهان مدافع عنوان قهرمانی و شهید شاملی کازرون برای صعود به فینال به اما و اگر و هفته پایانی کشید. به علت عدم حضور تیم‌های شهرداری ماهان و شیشه قزوین، رقابت‌های این دو تیم با فولاد مبارکه سپاهان و شهید شاملی کازرون برگزار نشد.
 
تشکیل فدراسیون غرب آسیا به پیشنهاد صدیقی
نشست هیأت رئیسه و مجمع عمومی کنفدراسیون کوراش آسیا و اقیانوسیه با حضور امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو ایران و عضو هیأت رئیسه این کنفدراسیون برگزار شد. نشست هیأت رئیسه کنفدراسیون کوراش آسیا در هانگژو چین با حضور اعضای هیأت رئیسه برگزار شد. در ابتدای این نشست رئیس کنفدراسیون آسیا توضیحاتی را در خصوص اقدامات یک سال اخیر این کنفدراسیون و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ ارائه کرد. در حین برگزاری جلسه هیأت رئیسه، امیرصدیقی پیشنهاد تشکیل فدراسیون غرب آسیا و آسیای میانه را مطرح کرد که مورد توجه اعضا قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی