صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و نود - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

سکوت پرسپولیس بعد از حواشی محل میزبانی پیکان

ضرر دو جانبه از بازی در دستگردی؛ بدون تماشاگر در زمین بی‌کیفیت

محسن ذاکری
روزنامه نگار
با اینکه بازی با گل‌گهر در جام حذفی حساسیت بسیاری پیدا کرده اما بعد از تساوی مقابل سپاهان اهمیت بازی پرسپولیس مقابل پیکان، پیروزی در این بازی برای سرخ‌ها اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرد. متعاقب این مسأله، بحث محل برگزاری این بازی مطرح شد. از ابتدا شنیده می‌شد پیکانی‌ها قصد دارند مثل بیشتر بازی‌های خانگی‌شان در این فصل در ورزشگاه انقلاب کرج از پرسپولیس میزبانی کنند اما بحث قبول شورای تأمین استان البرز مطرح  بود، ضمن اینکه این ورزشگاه مشکلاتی برای میزبانی از تیم‌های بزرگ و پرطرفدار نیز دارد. در عین حال عصر چهارشنبه نقل قولی از ابراهیم شکوری معاون باشگاه پیکان منتشر شد که با توجه به سابقه پرسپولیسی او، یک جنجال تازه را کلید زد. شکوری در این مصاحبه ضمن تأکید بر اینکه پیکان قصد دارد در ورزشگاه انقلاب کرج از پرسپولیس میزبانی کند گفت پیکان مشکلی برای حضور در ورزشگاه آزادی و بازی در این ورزشگاه ندارد. دقایقی بعد خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پرسپولیس به پیکان اعلام کرده اگر بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود تمام عواید بلیت فروشی به این باشگاه که میزبان مسابقه است خواهد رسید. در واقع پرسپولیس می‌خواست با بازی در ورزشگاه آزادی از مزایای حضور تماشاگر و چمن مناسب بهره برده و برای پیروزی در این مسابقه شرایط را تسهیل کند اما شایعات مطرح شده در رسانه‌ها با واکنش باشگاه استقلال مواجه شد.
دقایقی بعد از انتشار این اخبار سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرد باشگاه پیکان باید بداند که مسأله فقط خودش نیست و باید مسأله کورس قهرمانی را در نظر بگیرد. سمیعی با اشاره با اینکه استقلال هم دوست داشته در بازی برگشت میزبان پیکان باشد اما در ورزشگاه خالی از تماشاگر دستگردی بازی کرده، اعلام کرد استقلال مخالف این مسأله است و از سازمان لیگ می‌خواهد عدالت را در قبال همه تیم‌ها رعایت کند. بعد از بالا گرفتن حواشی، باشگاه پیکان نامه رسمی خود که به امضای حمید عباسی مدیرعامل این باشگاه رسیده را مننتشر کرد. در این نامه صراحتاً مشخص شده که باشگاه پیکان در تاریخ 15 فروردین از سازمان لیگ خواسته است تا این بازی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود و اتفاقاً این نامه همان روز در دبیرخانه سازمان لیگ ثبت گردیده و حتی شماره ثبت آن روی نامه نوشته شده است.
با وجود مطرح شدن این شایعات و موضع‌گیری‌های مختلف، باشگاه پرسپولیس در این خصوص کاملاً سکوت کرد و هیچ درخواستی هم از سازمان لیگ نداشت چرا که مدیران باشگاه و کادر فنی می‌گفتند روی بازی با گل‌گهر در جام حذفی متمرکز هستند و بعد از این مسابقه درباره استادیوم بازی با پیکان نظر خواهند داد. با این وجود آخرین اخبار و گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که به احتمال 90 درصد بازی حساس پیکان – پرسپولیس در ورزشگاه شهید دستگردی یا همان پاس قوامین در شهرک اکباتان برگزار خواهد شد که اگر اینگونه شود خبری از حضور تماشاگر نیست. در صورت اتخاذ چنین تصمیمی پرسپولیس دوجانبه ضرر خواهد کرد چرا که چمن این ورزشگاه به خاطر برگزاری بازی‌های رسمی چند تیم (سایپا، امیدهای پاس و هوادار) کیفیت پایینی دارد و هم شورای تأمین استان تهران به احتمال زیاد با حضور تماشاگر در این ورزشگاه مخالفت خواهد کرد و پرسپولیس باید در استادیوم خالی از تماشاگر با پیکان بازی کند تا شرایطی مشابه با استقلال داشته باشد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی