صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۷

برد سوم نفت در بازی پنجم پلی آف بسکتبال

رستگاری در وقت اضافه

محسن آجرلو
روزنامه نگار

رقابت حساس و سرنوشت ساز مهرام و نفت تهران از ساعت 16 دیروز در سالن 17 شهریور آبادان آغاز شد. بازی پنجم این دو تیم قرار بود چهارمین تیم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال را مشخص کند و یکی از این دو تیم مدعی و خوب را از دور رقابت‌ها کنار بگذارد. دو رقابت اول این دو تیم در آبادان با نتیجه یک بر یک مساوی شده بود و در تهران هم هر دو تیم موفق به کسب یک پیروزی شدند تا کار به بازی پنجم در زمین پالایش نفت آبادان کشیده شود.
 
کوارتر اول
بازی با شرایط تقریباً برابر و شاید برتری نسبی نفتی‌ها آغاز شد. داشتن حمایت صدها نفر از تماشاگران خودی و جو سنگین سالن 17 شهریور آبادان، باعث شد تا بازیکنان جوان مهرام شروع خوبی نداشته باشند اما در ادامه به بازی مسلط شدند و رقابت پایاپایی را با حریف به نمایش گذاشتند. در نهایت اما این نفت آبادان بود که در پایان کوارتر اول موفق شد با نتیجه 25 بر 23 حریف خود را شکست دهد تا شروع خوبی در بازی داشته باشد.
 
کوارتر دوم
کوارتر دوم با شرایط بسیار متفاوتی آغاز شد. نفتی‌‌ ها با تحت فشار قرار دادن بازیکنان جوان مهرام و دفاع نزدیک، تبدیل به تیم برتر میدان تا اواسط کوارتر دوم شدند. مهرامی‌ها دقایق قابل توجهی را بدون امتیاز سپری کرده و چندین و چند ترن اور را تقدیم تیم حریف کردند. 15 امتیاز پیاپی در این کوارتر در شرایطی برای نفت به همراه آورد که موفق شد با حساب 38 بر 25 از حریف پیش بیفتد.
در نهایت وقت استراحت جمشیدوند و سه امتیازی یوسف وند بود که روند بازی را عوض کرد تا مهرام به بازی بازگردد.
البته که در ادامه هم مهرام نتوانست نمایشی مانند کوارتر اول داشته باشد و ترن اورهای زیادی داشت. به همین خاطر هم تعویض‌های پرشمار سرمربی جوان آن‌ها روند تیم را دستخوش تغییر می‌کرد.
در نهایت کوارتر دوم و نیمه اول این مسابقه با نتیجه 52 بر 43 به سود نفت به پایان رسید تا تیم میزبان با 9 امتیاز برتری به رختکن برود.
شهریان با 16 امتیاز بهترین بازیکن نفت آبادان و میدان در نیمه اول بود. واحدی و یوسف‌وند از مهرام نیز با 14 امتیاز دیگر بازیکنان مؤثر بودند.
 
کوارتر سوم
اولین امتیاز کوارتر سوم به وسیله پرتاب آزاد اصغر کاردوست ثبت شد. آن هم پس از چندین رفت و برگشت و گذشت حدود دو دقیقه. امتیازی که تا مدت‌ها نفت را بدون سبد گذاشت و این بار نوبت مهرام بود بازی را به دست بگیرد. اتفاقی که البته به لطف تماشاگران حریف و بلوایی بود که دود ایجاد کردن آن به چشم تیم خودشان رفت. فحاشی به سینا واحدی پس از پرتاب سه امتیازی و ورود مأموران به ماجرا و بیرون کردن چند نفر، روند بازی را به سود مهرام تغییر داد. پرتاب‌های سه امتیازی موفق مهرامی‌ها در دقیقه پنجم این کوارتر بازی را پس از مدت‌ها در امتیاز 53 مساوی کرد.
نفتی‌ها در ادامه با رهبری سعید داورپناه و پرتاب‌های موفق او یک بار دیگر از حریف پیش افتادند و در نهایت با پرتاب جذاب و ثانیه آخری سعید داورپناه با نتیجه 64 بر 58 پیروز کوارتر سوم شدند.

کوارتر چهارم
در کوارتر چهارم باز هم این مهرام بود که بازی را بهتر از حریف آغاز کرد. مهرامی‌ها خیلی زود موفق شدند بازی را در امتیاز 64 برابر کنند و حساسیت را در دقایق پایانی به  اوج خود برسانند.
تقابل جذاب و هیجان انگیز این دو تیم در نزدیک‌ترین شرایط ممکن پیش رفت تا 15 ثانیه مانده به پایان بازی در وقت قانونی که نفت با 3 اختلاف از حریف پیش بود. با این حال اقدام جالب مهرامی‌ها در از دست دادن عمدی پنالتی و پرتاب سه امتیازی سینا واحدی، بازی را 76 بر 76 برابر کرد تا کار به وقت اضافه بکشد.
در نهایت هم این نفت آبادان بود که با برتری 88 بر 87 مقابل مهرام به‌عنوان چهارمین تیم راهی نیمه نهایی شد و حالا باید مقابل شهرداری گرگان قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی