صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

حمید مطهری، دستیار جدید قلعه‌نویی شد

تعادل آبی – قرمز در کادر فنی تیم ملی

امیر قلعه‌نویی یک روز بعد از اینکه حکم رسمی سرمربیگری در تیم ملی را دریافت کرد، حمید مطهری را به‌عنوان دستیار جدیدش انتخاب کرد. سرمربی تیم ملی بعد از اردوی فروردین ماه وعده داده بود که یک دستیار خارجی به کادر فنی‌اش اضافه کند. او بعد از جلسه سه‌شنبه با مدیران فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «اجازه دهید اسم دستیار نگویم و همکار هستند. ما نام دو نفر را داده‌ایم و هر زمان مهدی محمدنبی با دپارتمان امور بین‌الملل صحبت کردند، نام‌های‌شان اعلام می‌شود.»
مطهری سابقه دستیاری یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس را دارد، ولی تجربه سرمربیگری‌اش خوب پیش نرفت. او لیگ بیست و دوم را به‌عنوان سرمربی نساجی شروع کرد، ولی دو هفته قبل بعد از 12 بازی متوالی بدون برد در لیگ و جام حذفی برکنار شد.
 
در جست‌و‌جوی دستیار پرسپولیسی
قلعه‌نویی کارش در تیم ملی را با سعید الهویی، دستیارش در گل‌گهر شروع کرد و بعد از آن آندرانیک تیموریان به کادر فنی اضافه شد. پیش‌بینی می‌شد که قلعه‌نویی بخواهد یک دستیار پرسپولیسی هم به کادر فنی‌اش اضافه کند. این رویه‌ای است که او در دوره اول مربیگری‌اش در تیم ملی هم در پیش گرفته بود.
شنیده می‌شد که قلعه‌نویی در شروع مذاکراتی با وحید هاشمیان و کریم باقری داشته، ولی آنها این پیشنهاد را نپذیرفتند. او بعد از آن سراغ رحمان رضایی رفت، ولی شرایط همکاری او با تیم ملی فراهم نشد. مطهری چهارمین مربی پرسپولیسی است که در این مدت بحث مربیگری‌اش در تیم ملی مطرح و به کادر فنی اضافه شد. او در اردوی فروردین ماه هم یکی از مربیانی بود که برای تماشای تمرین تیم ملی به کمپ رفته بود و مشخص شد که با قلعه‌نویی روابط خوبی دارد.
احتمالاً حاشیه‌های مصاحبه یکشنبه آندو بعد از دربی قلعه‌نویی را برای تسریع در انتخاب مطهری مصمم‌تر کرده است. هافبک اسبق استقلال گفته بود که آبی‌ها سوار بازی بودند و امیدوار است که در پایان فصل قهرمان شوند. باشگاه پرسپولیس بلافاصله نسبت به این مصاحبه واکنش نشان داد و کادر فنی تیم ملی را به رنگی بودن متهم کرد. تیموریان بعد از آن، مصاحبه جدیدی داشت و گفت: «ما آنقدر حرفه‌ای هستیم که وقتی پای تیم ملی وسط باشد، از رنگ‌ها فاصله بگیریم.»
با این حال قلعه‌نویی دوست ندارد حاشیه‌های مشابهی تکرار شود و با انتخاب مطهری خیالش تا حدودی راحت است که کادر فنی بعد از این به رنگی بودن متهم نخواهد شد.
قلعه‌نویی برای جام ملت‌های آسیا 2007 هم کادر فنی پر و پیمانی به مالزی برده بود و تلاش کرده بود که نمایندگانی از استقلال و پرسپولیس در کادر باشند. ناصر ابراهیمی و افشین پیروانی پرسپولیسی‌های حاضر در این جمع بودند و پرویز مظلومی هم استقلالی کادر بود. او این بار هم فرمول مشابهی در نظر گرفته تا از دعواهای رنگی در امان باشد، ولی مهم‌تر از آن رسیدن به هماهنگی و توازنی در کادر فنی است که بتواند در لحظات سخت بهترین تصمیم را بگیرد.
 
شروع با تورنمنت کافا
اولین تجربه مطهری در تیم ملی احتمالاً در تورنمنت کافا خواهد بود. قلعه‌نویی گفته بود که حضور تیم ملی در این تورنمنت قطعی نیست، با این حال قرعه‌کشی این مسابقات دیروز انجام شد.
گروه یک مسابقات با حضور ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عمان در تاشکند خواهد بود و ایران در گروه دو با قرقیزستان و افغانستان همگروه است؛ مسابقاتی که در شهر بیشکک برگزار می‌شود. ممکن است در روزهای آینده کنیا هم به‌عنوان میهمان به این گروه اضافه شود.
پیش از این گفته شده بود که مسابقات بیشکک روی چمن مصنوعی خواهد بود، ولی به تازگی اعلام شده که قرقیزستان زمین چمنی را برای این تورنمنت در نظر گرفته است. قرار است نماینده کادر فنی برای بررسی وضعیت میزبانی سفری به این شهر داشته باشد و بعد از آن درباره حضور تیم ملی تصمیم گرفته شود.

ZOOM
قرعه‌کشی تورنمنت کافا
تورنمنت کافا دیروز قرعه‌کشی شد و ایران در گروه دوم قرار گرفت. گروه یک مسابقات با حضور ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عمان در تاشکند خواهد بود و ایران در گروه دو با قرقیزستان و افغانستان همگروه است؛ مسابقاتی که در شهر بیشکک برگزار می‌شود. ممکن است در روزهای آینده کنیا هم به‌عنوان میهمان به این گروه اضافه شود. زمان برگزاری این مسابقات فیفا دی خرداد ماه است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی