صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۹

آیا بارسلونا تنها تیم اروپایی خواهان ابرستاره است؟

گزینه‌های مسی برای آینده

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

احتمال اینکه مسی، ستاره آرژانتینی تابستان امسال پارک دو پرنس را ترک کند هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، به همین دلیل نام باشگاه‌های مختلفی دور این بازیکن شنیده می‌شود.
در بازی یکشنبه بلوگرانا با اتلتیکو مادرید برای چهارمین بازی متوالی، هواداران بارسلونا در نیوکمپ در دقیقه 10 از خواندن شعارهای حمایتی باشگاه خودداری کردند. در عوض، 90000 هوادار با پیراهن بارسا شروع به سردادن نام لیونل مسی کردند؛ گروهی که خواستار بازگشت آرژانتینی به کاتالونیا هستند.
در همین حال، مقامات باشگاه نیز تمایل خود را برای بازگرداندن مسی به نیوکمپ پنهان نکرده‌اند و در چند هفته گذشته علناً اعتراف کرده‌اند که در حال مذاکره برای بازگشت پرشور اسطوره باشگاه هستند.
اینکه درها همیشه برای بازگشت مسی به بارسلونا باز بوده بسیار منطقی به نظر می‌رسد، بخصوص با توجه به این واقعیت که او هرگز نمی‌خواست از تیم جدا شود. علاوه بر این می‌توانید این را نیز اضافه کنید که بارسا به کسی نیاز دارد که در یک‌سوم پایانی خلاقیت ارائه دهد.
اما باشگاه‌های دیگری هم وجود دارند که بدشان نمی‌آید مسی در لیست بازیکنانشان باشد، هرچند که رسیدن به آن توافق بسیار پیچیده است. دستمزد بعدی مسی به احتمال زیاد در حدود قرارداد فعلی‌اش با پاریس خواهد بود و صدرنشین لیگ 1 سالانه حدود 37 میلیون یورو (33 میلیون پوند / 41 میلیون دلار) به او دستمزد می‌دهد.
او همچنین باید توسط یک پروژه ورزشی قابل اجرا اغوا شود. بدون شک یکی از نکات مد نظر مسی لیگ قهرمانان اروپا است و او می‌خواهد در شرایطی باشد که بتواند برای قهرمانی در لیگ نیز رقابت کند. این امر اکثر تیم‌های اروپایی خواهان او را رد می‌کند، زیرا تنها چند باشگاه قادر به انجام این معامله هستند.
 
منچستر یونایتد
یونایتد دیگر نیازی به هافبک هجومی یا وینگر ندارد و هر بازیکنی به تیم بیاید یک واقعیت را نمی‌شود انکار کرد که برونو فرناندز به این زودی‌ها از ترکیب فیکس تیم خارج نمی‌شود.
از طرف دیگر انتظار می‌رود که محدودیت‌های مالی نیز وجود داشته باشد. آن‌طور که تصور می‌شد خانواده گلیزر نتوانستند تیم را به فروش برسانند و بدون شک در تابستان امسال به‌دنبال سرمایه‌گذاری هستند اما ممکن است قبل از پرداختن به پست‌های دیگر به یک مهاجم نیاز داشته باشند که  شاید به ویکتور اوسیمن یا هری کین مراجعه کنند. پس گزینه منچستر بعید به نظر می‌رسد.

منچستر سیتی

 

 

 

 

اگر بارسلونا بهترین مقصد برای عاشقان فوتبال باشد، منچسترسیتی احتمالاً در رتبه دوم قرار دارد.
این پپ گواردیولا بود که عظمت واقعی مسی را با به کارگیری او در یک نقش 9 کاذب به جهان نشان داد و دیدار مجدد با سرمربی سیتی یک چشم‌انداز وسوسه‌انگیز خواهد بود.
در اینجا چند سؤال وجود دارد. در درجه اول، مسی را در سیستمی که حول ارلینگ هالند طراحی شده است، کجا قرار دهیم؟ به نظر می‌رسد گواردیولا این فصل بالاخره به ترکیب مورد نظر خود رسیده و بهترین بازی را از تیمش می‌گیرد. اگرچه به نظر می‌رسد ایلکای گوندوغان و برناردو سیلوا در تابستان امسال جدا شوند، مسی جایگزین مناسبی برای هیچ کدام نیست. با این حال، اگر کسی باشد که بتواند قطعات را با هم هماهنگ کند، آن مربی سابق مسی است.

  چلسی
آخرین باری که چلسی سعی کرد یک فوق ستاره را به خدمت بگیرد، باعث شد سرمربی آنها خیلی زود اخراج شود. اما مسی 36 ساله پیشنهادی متفاوت از کریستیانو رونالدو خواهد داشت. انتظار می‌رود انقلاب بزرگی در تابستان به انتظار چلسی باشد. بعید است میسون مانت، کانر گالاگر، کریستین پولیسیچ، حکیم زیچ، انگولو کانته و پیر امریک اوبامیانگ سال آینده در استمفوردبریج بازی کنند و همچنین ممکن است ژائو فلیکس انتقال قرضی خود را دائمی نکند و چلسی جایی برای یک بازیکن خلاق داشته باشد.
چلسی نیز مانند یونایتد به یک مهاجم نیاز دارد. اما خرید مسی یک حرکت بسیار بزرگ برای مالک تازه‌کار این تیم خواهد بود.
 
 نیوکاسل
با اینکه تصور مسی در سنت جیمز پارک سخت است اما تعداد کمی از باشگاه‌ها وجود دارند که می‌توانند او را بخرند و نیوکاسل یکی از آنهاست. این دیگر فقط یک پیشنهاد مالی نیست. پس از سرمایه‌گذاری هنگفت از یک گروه تحت رهبری عربستان سعودی، نیوکاسل قرار بود طی چند سال در لیگ برتر پیشرفت کند و فوتبال اروپا چند فصل دیگر برای تیمی باشد که در سال‌های قبل فاصله زیادی با جدال برای سقوط نکردن نداشت.
باز هم بعید به نظر می‌رسد انتخاب مسی سفید و سیاه‌پوشان باشد.
 
اینتر میامی

 

 

 

 

لیگ امریکا گزینه‌ای است که همیشه احتمالش برای مسی وجود دارد. شایعات رفتن مسی به MLS با وجود علاقه او به بازگشت به بارسلونا همچنان ادامه دارد و ظاهراً برنامه‌ای برای تحقق این امر وجود دارد و خود لیگ متعهد شده است که پول لازم را برای آوردن این بازیکن آرژانتینی به امریکای شمالی جمع‌آوری کند. این احتمال وجود دارد که مسی دوران حرفه‌ای خود را در MLS به پایان برساند، اما ممکن است این اتفاق یک یا دو سال دیگر رخ دهد. او هنوز چیزهای زیادی برای ارائه در سطح اروپا دارد و اگر بخواهد در کوپا امریکا 2024 بازی کند، همان‌طور که بسیاری از او انتظار دارند، باید به رقابت با بهترین‌های جهان ادامه دهد.
این گزینه را برای آینده در نظر بگیرید.
 بایرن مونیخ
بایرن زیر نظر سرمربی جدید توماس توخل چیزی شبیه به آشفتگی را پشت سر می‌گذارد. باواریایی‌ها در حال حاضر از لیگ قهرمانان حذف شده‌اند و در جایگاه دوم بوندس لیگا قرار گرفته‌اند. دلایل عملکرد ضعیف آنها زیاد است، اما کیفیت پایین این تیم در خط هجومی، دلیل اصلی این ناکامی است. در حالی که شاید یک بازیکن نتواند تمام مشکلات را برطرف کند اما قرار دادن مسی در سیستم 3-4-3 توخل قطعاً می‌تواند به این تیم کمک زیادی کند. البته بحث مالی هم هست. بایرن در تابستان گذشته تمایلی به پرداخت پول لازم برای هالند 21 ساله نداشت و تصور اینکه آنها پول زیادی برای دستمزد مسی سالخورده خرج کنند سخت است.

الهلال

 

 

 

 


الهلال، تیم لیگ برتر عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده که حاضر است برای آوردن مسی به لیگ عربستان تعهد مالی قابل توجهی ارائه دهد.
طبق گزارش‌ها، آنها به مسی قراردادی پیشنهاد دادند که حاضرند دو برابر دستمزد فعلی النصر به رونالدو برای او بپردازند(177 میلیون پوند در سال یعنی 215 میلیون دلار دستمزدی است که النصر به رونالدو می‌پردازد).
در واقع، این انتقال مزیت تجاری عظیمی دارد. رونالدو حداقل تا سال 2024 در عربستان سعودی خواهد بود، اگر قرار باشد مسی معامله بزرگ پرسود را بپذیرد، او و رونالدو قبل از پایان دوران حرفه‌ای، چند بار دیگر با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد که از نظر تبلیغاتی برای سعودی‌ها بی‌نظیر است. اما مانند MLS، انتقال به یک لیگ که رقابت کمی در آن دیده می‌شود برای بازیکنی که هنوز چیزهای زیادی برای ارائه در سطح بالا دارد، زودرس است.

جستجو
آرشیو تاریخی