صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

تغییر مدیران استقلال در آینده نزدیک

ناهار لاکچری سوژه انتقاد وزیر

روز گذشته مجمع عمومی باشگاه استقلال با حضور اعضای هیأت مدیره این باشگاه و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. قرار بود در این جلسه اعضای جدید هیأت مدیره منصوب شوند اما درنهایت وزارت ورزش و جوانان که یکی از متولیان تأثیرگذار باشگاه استقلال محسوب می‌شود، تصمیم گرفت تغییرات در بدنه هیأت مدیره باشگاه استقلال را به آینده موکول کند. حتی صحبت از اعلام نام مدیرعامل جدید باشگاه استقلال بود اما ظاهراً هنوز تصمیم‌گیران در امور مدیریتی باشگاه استقلال به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند و قرار است پیرامون اینکه چه کسی به‌عنوان مدیرعامل برگزیده شود، تحقیقات کافی انجام شود تا فرد مورد نظر بعد از عبور از فیلترهای کافی به این عنوان مهم منصوب شود.
در سال‌های گذشته متأسفانه اتفاقاتی در بخش مدیریتی باشگاه استقلال رخ داده که بر بدهی‌های مالی این باشگاه افزوده است و به همین دلیل مسئولان در وزارت ورزش و وزارت اقتصاد بنا دارند افرادی را در آینده به‌عنوان اعضای هیأت مدیره برگزینند که دست‌کم مانع از گسترش بدهی‌های این باشگاه شوند و مدیری برمسند کار قرار بگیرد که در بخش مالی انضباط کافی را داشته باشد.
 
در جلسه چه گذشت؟
 در این جلسه صحبت‌های مفصلی درباره هزینه‌های جاری استقلال انجام شد و بحث‌ها میان وزیر ورزش و اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال به نقطه‌ای رسید که سجادی نسبت به هزینه‌هایی که برای ناهار مجموعه تیم صرف شده به‌شدت انتقاد کرد. از وزیر ورزش این جملات نقل شده که جالب توجه است: «هواپیمای اختصاصی گرفتند ولی برای عده‌ای بلیت تهیه شده تا با پروازی دیگر بروند. اگر هواپیمای اختصاصی گرفتید پس چرا عده‌ای با پرواز دیگری رفتند؟... برای یک تیم فوتبال 70 نفر ناهار نمی‌خورند! خودم دیدم که فاکتوری 70 نفره تهیه شده با قیمت پرسی فلان قدر! حالا عدد نمی‌گویم که حاشیه نشود.» حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در خلال برگزاری جلسه مجمع عمومی باشگاه استقلال این جملات را هم به زبان آورده است: «یکی از مشکلات پیش روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شایعه‌سازی‌هایی است که صورت می‌گیرد و وظیفه مدیران باشگاه‌ها این است که درخصوص این شایعه‌سازی‌ها و حاشیه‌ها شفاف‌سازی کنند. اینکه گفته می‌شود کارمند باشگاه راننده در اختیار داشته اتفاق خوبی نیست. مدیران باید هزینه‌ها را کم کنند. برخی اوقات اسراف‌های صورت گرفته باعث می‌شود مشکلات و حاشیه‌ها ایجاد شود. وقتی به سمت حرفه‌ای‌سازی می‌رویم باید در همه بخش‌ها از جمله خوراک و ایاب و ذهاب نیز حرفه‌ای عمل کنیم. باید این تفکر حاکم شود که ورزشکار از بدو ورود تا لحظه خداحافظی رفتار حرفه‌ای را انجام دهد. از دو باشگاه سرخابی توقع زیادی داریم و اینکه همه رفتارها و کارهایی که مدیران انجام می‌دهند، طبق اصول باشد.»
 
تغییرات به آینده موکول شد
بعد از پایان این جلسه بنا شد خروجی این طور عنوان شود که اعضای هیأت مدیره کنونی به همراه سرپرست موقت(حجت کریمی) همچنان به فعالیت خود در این باشگاه ادامه دهند اما این به منزله حضور قطعی اعضای فعلی در باشگاه استقلال نیست و در روزهای آتی دوباره پیرامون این موضوع بحث و گفت‌و‌گو خواهد شد. اینکه تصمیم‌گیران و نهادهای بالادستی چه گزینه‌هایی را برای مدیریت در باشگاه استقلال مد نظر دارند، روشن نیست اما زمزمه‌هایی درباره حضور برخی افراد اقتصادی در هیأت مدیره آتی باشگاه استقلال به گوش می‌رسد. البته تغییرات در هیأت مدیره استقلال را باید قطعی دانست چون بعد از جلسه روز گذشته اعضای هیأت مدیره به مشکلات مالی اذعان داشتند. هم حجت کریمی و هم پرویز مظلومی تأیید کردند که استقلال درآمد آنچنانی ندارد که به طور قطع با تداوم حضور چنین اعضایی در هیأت مدیره که خود به بی‌پولی و ناتوانی در کسب درآمد اذعان دارند، استقلال نمی‌تواند آینده مطلوبی داشته باشد و لازم است افرادی در این مسند قرار بگیرند که قابلیت درآمد‌زایی داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی